נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא מזמן חגגתי יומולדת. לא משנה בדיוק בן כמה אני אבל רק אומר שלמרות שכנראה תמיד אתייחס לעצמי כאל ילד, אני כבר לא אחד כזה. לכבוד הגיל החדש החלטתי לאמץ לעצמי כמה הרגלים בריאים ונבונים יותר כמו להתחיל לרוץ (ובאמת התחלתי אבל לא המשכתי), להקדיש ערב בשבוע לנגינה (גאה לומר שאני מתמיד) ולאכול נכון יותר, או ליתר דיוק - לקצץ בפחמימות.

האמת שהפתעתי את עצמי והצלחתי לעשות שינוי מתון אך משמעותי די בקלות ובמהירות אבל העניין עם פחמימות הוא כזה - אפשר להסתדר עם פחות ולהיות מבסוט, שבע ומאושר אבל מדי פעם יתגנב לו איזה חשק אדיר ובלתי ניתן להכרעה לבצק ולמתוק על שלל צורותיהם. באחד הערבים, עמלה הנסיכה על ארוחת ערב מבוססת ירקות בשבילי, כשזרקתי פתאו לחלל האוויר: "בא לי בצק". חיוך מזוגג נמרח על פניה של הנסיכה (חובבת פחמימות, כבר אמרתי?) שיצאה בהכרזה משלה: "בצק זה איטלקי ואיטלקי זה נובה ג'ויה".

מה ארז זונדלביץ' זוכר מהביקור בג'ויה סינמטק?

בג'ויה התנהג כרומאי
20 דקות אחרי אותה הכרזה כבר התיישבנו במסעדת ג'ויה בבניין הסינמטק. המסעדה מעוצבת כך שהיא נותנת בו זמנית תחושה של חמימות, מודרניות וכפריות איטלקית, מלאה בריהוט עץ משולב בכסאות מתכת מודרניים, הרבה עציצים וויטרינת זכוכית הצופה לרחוב, שניתן ליהנות ממנה גם  מהמרפסת המקורה בה ישבנו. פנים המסעדה כולל בר רחב שבמרכזו תנור פיצה גדול, שולחנות פזורים, תמונות של פעם ואווירה חמימה.

טעימת גרניטה של לימונצ'לו קידמה את פנינו והיתה מצוינת, כך שהזמנו כוס עם המשקה המשובח (26 ₪), לצד מוחיטו קלאסי (34 ₪), שהיה לא פחות ממרענן ומשמח. אחרי שהשקנו לחיים פנינו לתפריט הגדול והמגוון, שמכיל מנות מכל רחבי איטליה. לראשונות ביקשנו את הטרטר דג ים  (39 ₪) - קוביות דג, אספרגוס, עגבנייה ועירית קצוצה, מתובלים בלימון, שמן זית ונגיעות של צ'ילי על מצע קרם חציל ויוגורט. מנה מדהימה, מרעננת וטרייה ששילוב הטעמים בה היה לא פחות ממופלא. בנוסף, הזמנו סלט אנדיב ובוק צ'וי עם גורגונזולה, אגסים וקשיו, שהגיע עם רוטב חרדל מתקתק ונפלא וזיגוג של חומץ בלסמי מצומצם (48 ₪).

המנה המנצחת
לעיקריות, כראוי למי שהגיע בשביל הבצק, התלבטנו איזו פיצה לבחור מתוך רשימה מעניינת ולא שגרתית של פיצות דקות הנאפות בתנור אבן מיוחד ובמקביל, עיינו במנות הפסטה המגרות. בסוף הזמנו דג. נכון שבאנו בשביל הבצק, אבל כשיש בתפריט פילה דניס מאודה בתנור עצים עם פטריות שמפניון, פורטבלו ושמן כמהין (98 ₪), אין ברירה אלא להזמין אותו. הדג היה נימוח ובעל ארומה מיוחדת של שמן כמהין שהחמיאה לו עד מאוד והוגש עם תפוח אדמה שהרגיש כאילו ממך עכשיו הוצא מהאש לצד שמנת חמוצה. אין ספק שהמנה הוכתרה בו במקום כמנה המנצחת של הערב.

לצד הדג שכאמור גנב את ההצגה, טעמנו גם מנה בשם 'טורטליני דה נונה' (65 ₪)- טורטליני ממולאים בגבינת ריקוטה ופרמג'אנו, תרד טרי ומוסקט, שנחו על רוטב חמאת עגבניות שרי ומרווה. הבצק היה דקיק ושימש כעטיפה נפלאה למילוי עדין הטעמים, כשהשילוב עם רוטב חמאת העגבניות הוסיף למנה חמצמצות קלה וטעימה.

צ'או בלה
היות והמטרה העיקרית היתה פחמימות, הזמנו שתי מנות אחרונות: טירמיסו קלאסי (39 ₪) - סיומת מחייבת לכל ארוחה איטלקית שקיבל ציון גבוהה מהנסיכה, לה סטנדרטים מחמירים בכל מה שקשור לקינוחים ומנת דולצ'ה בננה (39 ₪). מדובר במוס שוקולד לבן המוגש בין דפי פילו ומעליו פרוסות בננה מקורמלות, שגרף את כל המחמאות. נשמע מדהים? המציאות טעימה הרבה יותר. שילוב הקרנצ'יות של הבננות המקורמלות ובצק הפילו לצד הרכות והנימוחות של המוס עובדים כל כך טוב ביחד, והטעם - שמיימי. אחרי הסיום המתוק נפרדנו לשלום מהצוות המקסים והלכנו שבעים ומרוצים לבדוק מחירי טיסות לאיטליה.


חשבון בבקשה
גרניטה לימונצ'לו - 26 ₪
מוחיטו קלאסי - 34 ₪
טרטר דג ים - 39 ₪
סלט אנדיב - 48 ₪
פילה דניס מאודה - 98 ₪
טורטלי דה נונה - 65 ₪
טירמיסו קלאסי - 39 ₪
דולצ'ה בננה - 39 ₪
סה"כ - 388 ₪

 אתם כבר הייתם בג'ויה?

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
קיץ במקסיקו
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה