נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לכבוד הקיץ שהגיע
אצלנו בבית קל מאוד לדעת שהקיץ הגיע: לא בגלל הפוך (שנצמד בעקשנות למיטה), המזגן שחזר לעבוד שעות נוספות או סימני השיזוף המוזרים המופיעים לאיטם, אלא בגלל משפטים כמו אלו הנזרקים מדי ערב לחלל הסלון: "חם לי מדי בשביל לבשל, בוא נצא לאכול...", "מה בא לך לאכול?"
- "לא יודעת, חם לי מדי בשביל לחשוב..." וכך קורה, שבזמן שהמוני צעירי וצעירות תל אביב, סותמים את פיהם במטרה להכין את גופם לחוף הים, בני הזוג טלמור נופלים שוב ושוב אל חיקם הממוזג והמנחם של מסעדות האזור, בחיפוש אחר הארוחה הקיצית התורנית.

בן יהודה פינת מקסיקו 
מאז התחיל הקיץ, השתנתה העדפתנו הקולינרית ממחממים למיניהם למטבחים רעננים, קלילים וטריים, דוגמת המטבח האסייתי והמקסיקני. בעוד בתל אביב פורחות מסעדות אסייתיות כפטריות שיטאקי אחרי הגשם, מסעדות מקסיקניות אפעס – מעט קשה למצוא. אבל אם במסעדה מקסיקנית חפצה נפשנו, אין מקום טוב להתחיל בו כמו בראשונה – מקסיקנה. המוסד הקולינרי הזה אשר יושב לו בבטחה מזה 7 שנים (!) בפינת הרחובות בוגרשוב ובן יהודה, קרץ אלי בכל נסיעה בקו 4 בשנים האחרונות, אך מעולם לא מצאתי את עצמי פוסע בין שעריו, עד השבוע.

בעוד הנסיכה ואני מתיישבים, תפס את עיניי ילד באחד השולחנות המשפחתיים שהיה שקוע בצורה מקסימה בצביעה יסודית של חוברת צבעונית. המלצרית שראתה את החיוך הנוסטלגי שעל פני, הסבירה כי ילדי מקסיקנה זוכים לקבל חוברת הפעלה מלאה בפעילויות בנושאי מקסיקו ואוכל מהמטבח המקסיקני. מאוד רציתי לבקש אחת לעצמי, אבל קצת התביישתי. אחרי שנייה התחלפה הבושה בשמחה כשאותה מלצרית הציעה לרענן אותנו עם מרגריטה קפואה. הקנקניטה הזוגית של המרגריטה הקלאסית (72 ₪) הפכה אוטומטית למשקה הרשמי של קיץ 2013: קפואה, מתוקה ומלוחה בקצוות. מושלמת לימי השרב.
בספרדית זה עובד  
התפריט הרחב נראה בהתחלה גדול ומאיים, אך מבט נוסף מגלה שההפך הוא הנכון: מקרא סימנים צבעוני אשר מעטר את תחתית התפריט, מסמן לנו אילו מהמנות פיקנטיות, חריפות, צמחוניות, טבעוניות ואף ללא גלוטן (המטבח המקסיקני משתמש בהרבה קמח תירס ולא בקמח חיטה). ואם כבר בילדים עסיקנן, התפריט החדש של מקסיקנה לא שוכח את הקטנים עם מנות ילדים המשלבות את המטבח המקסיקני עם כל מה שילדים אוהבים.

אנחנו פתחנו את הפיאסטה עם גוואקמולה: סלסת אבוקדו ונאצ'וס פריכים, עם גבינת פטה מפוררת מעל (29 ₪) וסלט מפתיע במרכיביו ובטעמו – "אנסלדה קון פינייה" המורכב מחסה, אננס, קולרבי, אבוקדו, שרי, בצל סגול ופקאנים (39 ₪). הגוואקמולה האהובה עלינו כל כך הייתה מדויקת והשתלבה מעולה עם הפטה, אבל דווקא הנאצ'וס הביתיים (להבדיל מאלו התעשייתיים להם ציפינו, כביתר המסעדות) גנבו את ההצגה בפריכותם ובשרנותם. הסלט היה ההגדרה למנת קיץ אקזוטית ומרעננת משלו: טרי, מתוק ומלוח, שהפך כל ביס לחוויה אחרת.

המנה המנצחת   
עוד בביקורה במקסיקו התאהבה הנסיכה בטאקוס – אותן טורטיות תירס רכות העמוסות בכל טוב ומחכות לקיפול ולנגיסה. גם הטאקוס קון קרנה (59 ₪) שהזמנו עמדו בציפיות והחזירו את הנסיכה שנים אחורה: שלוש טורטיות רכות ועליהן בקר נימוח מהבישול הארוך, פריחולס, בצל לבן וכוסברה. תוסיפו לכל אלו שמנת חמוצה מעל, וקיבלתם את מקסיקו בפיתה (כמעט פיתה). הטאקוס היו אמנם מצוינים, אך ללא ספק המנה המנצחת מבחינתי הייתה הבוריטו קון פויו (59 ₪): שתי טורטיות ארוכות מקמח חיטה, מגולגלות וממולאות עוף בצ‘יפוטלה מעושן בבישול איטי עם אורז ליים, פריחולס ופיקו דה גאיו ומוגשות לצד סלסה רוחו וצ'דר כתום ויפה מעל. הטורטיות היו פריכות מבחוץ, נמסות מבפנים ועם יד על הלב – מעולם לא טעמתי עוף במרקם כזה בשרי וההצד'ר (תוספת 6 ₪) שמעל השלים את השחיתות שבמנה המושלמת הזו.
אם הבוריטו הייתה המנה המנצחת, אז המנה המפתיעה הייתה ללא ספק תוספת אורז הליים שהגיעה לצד הבוריטו. האורז וטעמי הליים שעלו ממנו גרמו לי לבקש לפגוש את השף (מיכאל סיידוב), להוריד בפניו את הכובע ולהתחנן למתכון. השף חייך ואמר שלא עובר ערב שלפחות סועד אחד מבקש מנו בדיוק את זה, אך "הסוד" לטענתו הוא בחומרי הגלם הטריים והאיכותיים ובכך ש-99% מהמנות מוכנות במקום (החל מהטורטיות, הנאצ'וס, הגוואקמולה ועד לרוטב המולה החמקמק).

אדיוס אמיגוס   
כמו בכל פעם מחדש, וויכוח אודות הקינוח הסתיים בשני קינוחים מהתפריט החדש והעשיר של מקסיקנה: צ'ורוס (29 ₪) - רביעיית אצבעות בצק פריך מצופות בסוכר קינמון המוגשות עם ריבת חלב, קרם חלווה ושוקולד חם ופאי מונטוסמה (29 ₪), עליו התעקשתי – תחתית פאי המוגשת עם שוקולד צ'ילי חם ולוהט לצד גלידת וניל קפואה. מדובר בקינוח החריף ביותר שאכלתי ומכאן כמובן, באחד מהקינוחים החדשים האהובים עלי (והרשימה הזו קצרה במיוחד). שבעים להפליא ושמחים להחריד שבנו אל הסלון הממוזג וקרסנו אל מול הטלוויזיה. "מה את רוצה לראות?" שאלתי - "לא יודעת, חם לי מדי בשביל להחליט..."
 
חשבון בבקשה
מרגריטה קנקניטה זוגית - 74 ₪
גווקמולה - 39 ₪
אנסלדה קון פינייה - 39 ₪
טאקוס קון קרנה - 59 ₪
בוריטו קון פויו - 59 ₪
תוספת צ'דר - 6 ₪
צ'ורוס - 29 ₪
פאי מונטוסמה - 29 ₪
סה"כ - 334 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקסיקנה בתל אביב
053-9443049

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יחי ההרגלים הטובים
הפתעה איטלקית בת"א
מתנת יום הולדת
הסוד ללבה של נערה
על ג'ויה ושמחות אחרות
טאפאס בנוסח פליקנו
פריים יוצאת מהמסגרת
פריים יוצאת מהמסגרת
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה