נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מה הקשר בין דודים שוודיים למסעדה איטלקית?

כאשר יום אחד ייכתב הרומן הגדול אשר יתאר את קורות משפחת ליפשיץ לאורך ההיסטוריה, לצומת בה נמצאת מסעדת טאבולה יוקדש פרק מיוחד. או לפחות נספח מכובד. אחרי הכל, הסיפור המפורסם על הביקור אצל "גור" ו"אילה" שב ומסופר בכל פעם שאחד מבני המשפחה חולף דרך הרצליה פיתוח. אתם מבינים, כאשר הוריי היקרים היו זוג צעיר, הם נהגו לקחת אותנו, הזאטוטים, לחוף הים. ובדרך חזרה, תמיד נאמר לנו שנלך לבקר את "גור" ו"אילה". מה רבה היתה הפתעתנו, בכל פעם מחדש, כאשר במקום לבקר דודים עלומים, הגענו למסעדה "הגורילה". וכך, גם היום, שנים רבות אחרי שאת פסל הגורילה החליפו החלונות הגדולים של "טאבולה", אני לא יכולה שלא לחשוב בראשי על המסעדה כעל "טאב" ו"אולה", הדודים השוודיים שתמיד קיוויתי לפגוש. 

היה היה

טאבולה קיימת כבר 17 שנים, תקופה לא מבוטלת למסעדות בארץ, ולכאלה באזור תחרותי כמו הרצליה פיתוח על אחת כמה וכמה. אחת הסיבות להצלחה ארוכת השנים היא ללא ספק הפנייה לקהל של לקוחות קבועים. אנשים חוזרים לטאבולה כי הם יודעים מה הם מקבלים עבור כספם. ולא פחות חשוב, הם יודעים שהמנות הקבועות שלהם, אלה שאהבו לאכול כשהגיעו למסעדה עם סבא וסבתא כשהיו קטנים, עדין תהיינה שם. יחד עם זאת, התפריט מתעדכן ומתחדש, כך שגם מי שמעוניין לגוון ייצא מרוצה.  

צוות מנצח

הצוות בטאבולה הזכיר לי את המחמאות שממטירים בדרך כלל על מלצרים בחו"ל, אלה שעבורם מלצרות היא מקצוע, ולא רק דרך להרוויח כסף במהלך חופשת הקיץ. השירות היה מקצועי, יעיל ונעים. ערן, אחד ממנהלי המקום, ראוי לציון מיוחד. אם לצטט את הבדיחה שלו על עצמו, הוא יותר קברניט ממנהל. בין אם אלה שאלות ממלצרים, תהיות מצד סועדים, התיעצויות מהמטבח או שאלות מציקות של כתבת  rest – הוא ניווט בין כל המשימות בנועם ותוך הסברת פנים. בהנחה שערן הוא מייצג נאמן של הנהלת טאבולה, אני לא מתפלאת על כך שהמלצרים מתייחסים למקום כאל בית יותר מאשר כאל מקום עבודה. 

טעים 1, טעים 2, טעים 3 (וטעים 3.5)

ערן הרעיף עלינו טעימות ממבחר עצום של מנות, אז זו משימה מאתגרת לבחור מנה מנצחת. אני ממליצה על שלוש המנות הבאות בפה שהלוואי והיה מלא בהן שוב. סלט איטליאנו (42 ₪) היה מופת ודוגמא לשילוב נכון של מרכיבים, בייחוד אחרי שבמבט ראשון הוא נראה עשיר מדי – ויניגרט הדרים החמיא עד מאד לפלחי אשכולית אדומה, אבוקדו, קוביות מוצרלה ועלי חסה ורוקט. אספרגי א-לה-פרמיז'נה (או אספרגוס חלוט בשמנת ופרמזן, 45 ₪) היה עבורי הוכחה שאני אוהבת אספרגוס, למרות הדעות הקדומות שרודפות אותי בקשר אליו כבר שנים. אמא לא התאפקה וביקשה לדעת מה המתכון. אני אוודא להזכיר לה שעליה לנסות לשחזר את המעדן הזה בבית, ובהקדם. ההמלצה השלישית מוקדשת לאנטרקוט (115 ₪ ל-300 גרם), שהיה עסיסי ועתיר-טעם, ולפירה שליווה אותו. גם אחרי הכמות הבלתי-סבירה כמעט של מזון שאכלתי, מצאתי את עצמי מנשנשת ממנו עוד ועוד, עד שביקשתי מהמלצרית לפנות את הצלחות מחשש להתמכרות של ממש. 

דיל

במקום מוצעות ארוחות עסקיות, בימים א' - ו', בין השעות 17.00 - 12:00. הארוחות כוללות מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוח ושתיה קלה, בטווח המחירים 75-95 ₪. בנוסף, בטאבולה מכבדים כרטיסי סיבוס ותן ביס, כמו גם כרטיסי סלקום (בערב ובצהריים). ובנוסף, הזוגות מביניכם מוזמנים לנצל את התפריט 'בילוי בשניים', המציע מבחר מכובד של מנות (לחם, ראשונה, עיקרית, קינוח, משקה חם ומשקה קל / שליש בירה / כוס יין הבית), תמורת 319 ₪ לזוג. 

קהל היעד

כאמור, טאבולה היא בית נאמן ללקוחות קבועים. נוסף על כך, המיקום שלה הופך אותה לבחירה מוצלחת עבור כל תושבי ומבקרי השרון. מי שמחפש מסעדה טובה בהרצליה פיתוח ולא מעוניין בהמולה ובצפיפות של ריכוז מסעדות ההייטק, בהחלט ימצא את מבוקשו בטאבולה. גם ערוכים כאן לאירועים עד 150 איש, ושמחים מאד לקחת חלק גם באירועים מרגשים דוגמת הצעות נישואין, ימי הולדת ולידות. טוב, כנראה שלא לידות, אבל כמעט כל מה שמגיע לפני ואחרי הלידה יכול לבוא בחשבון. ואם לצטט גדולים וטובים ממני – "לכו לבלות בטאבולה, בטאבולה בואו לאכול". 

חשבון בבקשה:

כדורי מוצרלה בציפוי פריך על מצע רוטב נפוליטנה – 45 ₪

פטריות מוקפצות ביין לבן, פסטו וגבינת פטה – 45 ₪

פפרוני ריפאני – 39 ₪

אספרגי א-לה- פרמיז'נה – 45 ₪

סלט איטליאנו – 42 ₪

קפלצ'ו דלעת – 65 ₪

אנטרקוט 300 גרם – 115 ₪

פילה דניס – 98 ₪

קינוח השף (פנקוטה, סמיפרדו פיסטוק, פרפה חלבה) – 45 ₪

כוס יין החודש (יראון של הרי גליל) – 39 ₪

סה"כ – 578 ₪

 

*כתבה פרסומית. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאבולה הרצליה בהרצליה
053-4872364

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר