נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כל מה שצריך לערב של כיף
א' הגבוה הוא בחור רב פעלים ורבים מפעילותיו חופפות לטעמי כך שאף פעם לא משעמם לי איתו. מצד שני, אני אף פעם לא יודעת על מה נדבר. לפעמים זה על מוסיקה, לפעמים על אוכל, אפילו על בגדים אנחנו יכולים לדבר אבל במפגש האחרון שלנו דיברנו בעיקר על ברנינג מן (הפסטיבל השנתי במדבר נוואדה המאפשר שחרור הגוף והנפש). עד לא מזמן חשבתי שמדובר בפסטיבל גדול ותו לא אבל לאחרונה נחשפתי גם לאידיאולוגיה/ פילוסופיה שמאחוריו וא' עזר להסביר ולהבהיר את כל מה שלא הבנתי עד הסוף. זו היתה שיחה מהסוג שתמיד כיף לי לנהל כי אני אוהבת להבין לעומק דברים שמעניינים אותי (נדיר, אני יודעת) וכשנלווה לשיחה גם אוכל טעים ואלכוהול משובח - הכיף גדל שבעתיים.

הכל טוב
מסעדת טורי נפתחה לפני קצת פחות מחצי שנה תחת ההגדרה המעניינת בר יין אסייתי. בדרך תהיתי מה מקור החיבור בין שני האלמנטים אבל אז הכתה בי ההבנה שלא צריך לחפור יותר מדי. כמילותיו של ג'ואי מ"חברים": אוכל אסייתי – Good, אלכוהול – Gooooood! חלקתי עם א' את ההארה המבריקה שלי, והתפנינו לפטפט עם הצוות.

בלי לפגוש את כל צוות המייסדים והמנהלים של טורי אני מוכנה לערוב לכך שכל אחד מהם ראוי לתארים "נבחר" ו"מובחר". ככה זה כשמתגבשת לה קבוצה עם קילומטרז' מכובד בעולם המסעדנות וחיי הלילה. בערב בו ביקרנו במסעדה פגשנו את ארז שהביא לחבילה ניסיון עשיר מעברו באוקינאווה ובשילוב עם שאר הבעלים / מייסדים מקבוצת נלסון, שמפעילה את הנלסון 33, מלכי, דיזינגוף ויא-יא טוריי מציעה מבחר גדול של סושי כמו גם איכות גבוהה של מרכיבים ומנות.

מנה מנצחת
לאחר ביקורים רבים מספור בשלל מסעדות אסייתיות, למדתי לזהות מוטיבים חוזרים בתפריטים ובעיקר מצאתי לי כמה מנות דגל שעוזרות לי להחליט לגבי כל מסעדה איפה אני ממקמת אותה בסקאלת האיכות. בשל כך קיבל ארז עוד כמה וכמה נקודות זכות על כך שהצליח לגרום לי לחרוג מהכלל ולא לקחת אף אחת מהמנות הקבועות שלי. שמנו בו את מבטחינו וההימור השתלם בגדול: סלט עוף תאילנדי (32 ₪) שהורכב ממלפפון, גזר, פלפל אדום, צנון ועוף ברוטב סויה וחמאת בוטנים, התהדר ברוטב מתקתק שהחמיא היטב לירקות הפריכים ולרצועות העוף הדקיקות והעסיסיות. סלט טורי (28 ₪) ששפע אף הוא נבטים, צנונית, קריספי אפונה, ג'ינג'ר, כוסברה, ושומשום בויניגרט ווסאבי מוקצף הוכיח שווסאבי הוא הרבה יותר מתוספת לסושי ושראוי לתת לו מקום מרכזי גם במנות נוספות.

הפצרתי בא' שישאיר מקום להמשך הארוחה אבל כנראה העובדה שעשיתי זאת בעודי מוסיפה לנשנש עוד ועוד מהסלטים גרעה במקצת מאפקטיביות הבקשה. בבואנו לבחור סושי החלטנו להמשיך להמר על הסוס המנצח ונתנו לארז לנווט עבורנו בנבכי התפריט גם בפרק הזה. הוא לא אכזב ותוך זמן קצר נחתה (או שמא עגנה) על שולחננו סירת סושי מפוארת מציגה בגאון רול סאנרייז (39 ₪) מלא בסלמון וטונה עם מלפפון, במעטפת אבוקדו וביצי טוביקו שהיווה מופת של איזון בין המרכיבים. עכשיו כשהספינה כבר הפליגה אני מוכנה להודות שבערמומיות רבה הסחתי את דעתו של א' מספר פעמים על מנת לזכות בעוד כמה חתיכות ממנו. אין מה לעשות, בין נאמנות לחברים לנאמנות קולינרית, האחרונה תנצח אצלי לעיתים קרובות יותר, אבל לפחות אני מודה בזה.

משהו לגרון
אי אפשר שלא להתרשם מתפריט האלכוהול של טורי שכן מייסדי המקום חרתו על דגלם היצע משקאות נרחב כמטרה ולא כאמצעי תוך התמקדות מובנת בשיכר אסייתי אך במקביל שומרים על אלטרנטיבות מערביות ויינות קלאסיים. זכינו לטעימה משמחת של צ'ויה (יין שזיפים) וסאקה (יין אורז) על תקן פתיחה אלכוהולית ובהתאם לגישה החדשה שלי, שבדומה לכבוד הניתן למזון גם אלכוהול יקבל יחס מועדף, המשכנו שנינו בסקירת המגוון לאט לאט מאזור הנוחות שלנו. המשקה העיקרי של א' היה בירה שלא הכיר, ג'יימס פילס (29 ₪ ₪ לחצי ליטר) שמקורה גם כן במזרח – כלומר פתח תקווה. הלגימות הראשונות זכו למחמאות אבל בסוף הכריז א' שזו לא בדיוק קלעה לטעמו. אני לעומת זאת ביקשתי קוקטייל מעניין וקיבלתי מוחיטו יפני (36 ₪) שהיה לא סתם מעניין אלא ממש מצוין.

דיל שווה במיוחד
וודאי תשמחו לדעת כי בין השעות 12:00-16:00 מוצע תפריט עסקי הכולל מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית והוא תקף במשלוחים ובישיבה במקום. בנוסף אם במקרה יש לכם חשבון פייסבוק תוכלו ליהנות מרול סושי בחינם לכבוד השקת עמוד המסעדה ואתם יודעים מה אומרים - כשמקבלים רול סושי חינם, אפשר ורצוי להזמין עוד שתייה. מה, זה לא משהו שאומרים? אז אני בעד שיתחילו. לחיים!

חשבון בבקשה
סלט טורי מרענן – 28 ₪
סלט עוף בסגנון תאילנדי – 32 ₪
ספייסי סלמון – 36 ₪
Sunrise Roll – 39 ₪
פילדלפיה רול – 39 ₪
פנקו רול – 38 ₪
מילפיי ברולה – 32 ₪
חצי ג'מס פילס – 29 ש"ח
מוחיטו יפני – 36 ₪

סה"כ – 309 ₪

קרדיט צילום: אורן שלו

*כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה של קפה גרג בנמל (צילום: אלעד גוטמן)
סופיצה: השכונתית הכי שמחה בתל אביב
אוכלים בג'אבה בתל אביב
דוגמים את המטבח הגרוזיני בראצ'ה
מסעדת שמוליק כהן: אוכל משובח משנת 1936
מזרח אירופה בישראל: פראג הקטנה
סואי סושי: הסניף החדש בלונדון מיניסטור
ארוחה בלתי נשכחת במסעדת המייסדים 16
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר