נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני אוהב מעברים חדים. שתי דקות הליכה ממרכז העיר של ירושלים אתה מוצא את עצמך בתוך השכונות החרדיות ביותר של העיר. מרחק של פחות ממאה מטרים מפריד בין ממילא היוקרתית והחדישה לעיר העתיקה עם שווקים בני מאות שנים.

אני הולך באזור התעשייה בתלפיות, רכבים, פקקים ובין רגע עולם אחר. אני מוצא את עצמי בתוך אולם מרוקאי רחב ידיים מלא צבעים עזים ומוסיקה קלילה. ברוכים הבאים למסעדת הטאג'ין – המסעדה של מרציאנו וטולדנו.

בלב המטבח
חְּשוּ, חרירה, כפיתה, פרנה... אם אתם חושבים שאלו מילים בסינית כנראה שמעולם לא נכנסתם למטבח מרוקאי אמיתי. במסעדת הטאג'ין ניתן להזמין את המילים המוזרות הללו ולגלות שהם שמות של מאכלים שווים במיוחד. החשו הוא מרק סולת פיקנטי והחריריה היא מרק עדשים חמצמץ. הכפיתה היא הקבב המרוקאי שנעשה במקום ועשוי מ- 100% בשר והפרנה היא כמובן הלחם המרוקאי המפורסם שנקרא על שם התנור בו הוא נאפה.

מה אוכלים?
החלק הקשה הגיע - יושבים לאכול. מה בוחרים??? המגוון כל כך גדול. בשורה עומדים להם כלים דמויי טאג'ין כשמתחת לכל מכסה משולש מסתתרת מנה אחרת. כל טאג'ין נקרא בשם אזור אחר במרוקו וככל שאני מתקדם בין הטאג'ינים החמים אני מרגיש בטיול ברחבי הממלכה. מטנג'יר ועד הרי האטלס, קזבלנה ומרקש, המעבר בין הטאג'ינים השונים הופך למשחק מסקרן. קוסקוס עם מגוון תוספות, דג מרוקאי פיקטני עם גרגירי חומוס והמון שום ורצועות פלפל אדום, עוף עם פירות יבשים, ארטישוק ממולא, תבשיל זיתים ובשר ועוד ועוד. איך בוחרים?

עיקר העניין
התחלתי עם טאג'ין מדיטרנה - פילה מושט (אמנון) מונח על גרגירי חומוס, רצועות פלפל והמון שום וכוסברה (39 ₪). אחר כך עברתי לטאג'ין טנג'יר - סופריטו בשר מבושל בטאגי'ן עם תפוח אדמה. וכמובן שאי אפשר לבקר במסעדה הטאג'ין מבלי לטעום קצת קוסקוס. אז בחרתי את הגרסה האותנטית – קוסקוס עם מרק ירקות שניצח בנקודות ספורות את המנות האחרות שהיו משובחות לא פחות. הקוסקוס תובל בדיוק והיה חם וטרי כשהמרק מילא אותו בחום, מכניס נפח לגרגרים הצהבהבים. כמה פשוט ככה טעים.

כל מי שמכיר את המטבח המרוקאי מכיר את הסלטים הרבים המוגשים לשולחן לפני המנות העיקריות. אני הפכתי את הסדר והחלטתי לטעום מעט ממגוון הסלטים הטריים שמוכנים במקום לאחר העיקריות: מטבוחה, סלט גזר מרוקאי ולימון כבוש שכבש גם אותי... 

דיל מיוחד
טוב לדעת שהעסקיות במקום מוצעות במחירים מגוחכים. 3 ארוחות ו- 3 מרק סולת ב- 69 ₪ בלבד (וזו לא טעות דפוס). עסקית החורף מוצעת במחיר מצחיק עוד יותר של 49 ₪ ולא מדובר בארוחה דלה כלל: העסקית כוללת בר סלטים, מרק היום ולימונדה חופשית, מנה עיקרית, תוספות חמות, פוקאצ'ה חמה, תה נענע /קפה ובקלוואה לקינוח. פשוט לא להאמין!!!

כמו כן ניתן לערוך במסעדה ארוחות משפחתיות, אבל גם אירועים כמו ברית או חינה. אירוע שכזה הופך להיות ממש חוויה כשעורכים אותו במקום שיודע לשלב בין אוכל אותנטי ובין עיצוב ואווירה מלאים פולקלור, כשמי שגר רחוק יכול להיעזר בשירותי הקייטרינג של המסעדה לאירועים דומים. בנוסף, בימי שישי מסבה המסעדה את עצמה לשוק אוכל מוכן, כך כל מי שחשקה נפשו באוכל מרוקאי ביתי יכול לקנות במקום אוכל לשבת.

חשבון בבקשה
טאג'ין  מדיטרנה – 39 ₪
טאג'ין טנג'גיר – 39 ₪
קוסקוס עם מרק ירקות עשיר וגרגירי חומוס – 20 ₪ (מוגש עם סלט אישי).
סך הכל - 88 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הטאג'ין בירושלים
053-9443001

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
שווה להגיע לבירה
המקום להיות בו
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר