נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אזור בית שמש ועמק האלה ידועים כבר שנים ביקבי הבוטיק שלהם אך רק לאחרונה התחדשו במסעדה טובה. המקום של תום היא מסעדת גריל בשרים איכותית בבית שמש המצליחה להוות מרכז קולינרי של ממש המשרת את הקהלים הרבים בסביבה. המסעדה ממוקמת באזור התעשייה הצפוני של בית שמש והיא הסנונית הראשונה לבשר על השינוי שעוד צפוי לו בהפיכתו לאזור חיי לילה של ממש, כפי שקורה בערים הגדולות.

חשוב לציין כי אזור המסעדה ביום ובלילה שונים לאין שיעור. ביום, משמשת המסעדה את בעלי העסקים הקרובים, נהגי המוניות, אנשי העסקים שיושבים לארוחה קצרה ותיירים, מציעה מגוון מנות רחב המבושל במקום מדי יום דוגמת מפרום, מוסקה, קציצות בשר ברוטב, אורז אדום/ לבן/ צהוב, דגים וסוגי ממולאים שונים, אפילו מרק קובה תוכלו למצוא בה (אבל רק ביום שלישי...). בערב לעומת זאת, הופך המקום את עורו ולסועד מוצעת חוויה אחרת לגמרי.

נוסעים לבירה? שווה לבדוק את המסעדות באיזור

פנים רבות לה
תוך כדי שאנו מתיישבים, ניגש אלינו רן, מבעלי המקום, בחור נעים וחייכן. הוא מספר לנו על פתיחת המסעדה לפני קצת יותר משנה ועל הניסיון להמשיך ולעמוד בסטנדרט של המקום שהתנהל בעבר בצומת שמשון. רן מספר לנו על ההקפדה בבחירת חומרי הגלם האיכותיים, על הירקות שמגיעים ישירות מהירקן ועל העבודה היומיומית במסעדה על מנת להגיש מנות מיד כשהן יורדות מהאש. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לטעום את כל הטוב הזה.

בעוד רן ממשיך ומספר על קונספט העיצוב שנראה יוקרתי מאוד, מגיעה לשולחן פלטת סלטים ופוקאצ'ה עסיסית על חשבון הבית. מסתבר שכל סועד שמתיישב מקבל ישר סלטים טריים ופוקאצ'ה שנעשית במקום, על חשבון הבית!. בין המטעמים הצבעוניים שהגיעו לשולחן היו סלק מבושל, טחינה, חציל קלוי, כרוב, סלט תפוחי אדמה במיונז וסלט תירס. כולם גדולים ועשירים והפוקאצ'ה המעולה שמוגשת בדיוק בעובי הנכון ובתיבול עדין שנותן כבוד למלח גס (אני אוהב מקומות שמכבדים מלח גס!) ממש משלימה את התמונה.

עיקר העניין
בתפריט של תום תוכלו למצוא מגוון סוגי בשרים ודגים. היות ומעט התלבטנו לגבי המנות העיקריות, רן פתר את הדילמה ורמז לאחד המלצרים להביא לפנינו את פלטת הטעימות. כמה שהוא צדק. על הפלטה המפוארת הוגשו אנטריקוט עשוי במידה הנכונה עם רוטב צ'ימצ'ורי ביתי שנותן כבוד לכל מרכיביו, נקניקיות חריפות, דקות שנטחנו דק דק, סטייק פרגית מתובל בדיוק מושלם וכבד אווז, שהיה בעינינו גולת הכותרת של הפלטה כולה. הכבד הוגש בעובי מדויק ובמרקם נימוח שעדיין שומר על עסיסיותו. שוב מנה שנותנת מקום של כבוד למלח הגס ובצדק.

מבט חטוף לצדדים מגלה את המקום בו מתרחש הקסם - הגריל הענק הממוקם לאורך הבר. מי שמבין דבר או שניים בבשר יודע, שעדיין לא הומצא התחליף לגריל פחמים איכותי ובמקום של תום, האיכות היא שם המשחק. לצד הבשרים הגיעו התוספות שכללו אנטי פסטי, צ'יפס דקים והום פרייז. אבל איזה הום פרייז - פשוט מעולה. תפוחי אדמה טריים שעברו טיגון קל, הוצמדו לבצל מטוגן, וקוביות גמבה, יוצרים את מנת ההום פרייז הטעימה ביותר שאכלתי מעודי. פשוט כיף.

מתוק לי
כיאה למסעדה איכותית, מציעה המקום של תום מגוון קינוחים. אנחנו בחרנו בסופלה השוקולד שהוגש על מגש חרס שחור ועליו כדור וניל לבן. מעולה כמו שזה נשמע ודרך יפה לסיים ערב יפהפה.

נחמד לדעת שהמקום אף מתאים לאירועים עד 100 איש וכל מי שנכנס למסעדה היפה לא יכול שלא לראות את המסך הענק הממוקם בליבה. בימי שישי, משנה המסעדה שוב את פניה והופכת לבופה של אוכל מוכן לשבת אם תרצו לפרגן לקרובים שלכם ארוחת שף אצלכם בבית. בקיצור, שווה קפיצה. מבטיח לכם שלא תתאכזבו.

חשבון בבקשה
פוקאצ'ה ופלטת סלטים - על חשבון הבית.
סטייק אנטריקוט 300 גר - 107 ₪
תוספת כבד אווז - 40 ₪
פרגית - 60 ₪
נקניקיות - 54 ₪
קבב - 56 ₪
הופ פרייז - 20 ₪
צ'יפס - 18 ₪
סופלה שוקולד - 36 ₪
1/2 קרלסברג מהחבית - 27 ₪
סה"כ - 418 ₪

מה אתם מעדיפים - אוכל מבושל או על האש?


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
שווה להגיע לבירה
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר