נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מי לא שמע על עין כרם, הכפר הציורי והפסטורלי של ירושלים, שידוע גם כאזור התל אביבי של העיר. כל מי שמחפש מקום פתוח בשבת מוצא את עצמו בכפר המתויר על כנסיותיו המרשימות אבל כאן גם מגיע הטוויסט. בין הרחובות העתיקים והאווירה הקסומה ממוקמת מתילדה - מסעדה כשרה ולא סתם כשרה, כשרה למהדרין. אבל ככה זה אם תשאלו את תומר, השף הראשי, "אם אתה עושה משהו תעשה אותו עד הסוף".

רגע לפני שקיעה
למתילדה הגעתי עם אלון שהתחתן באותו יום. ביום חשוב שכזה, אין כמו להתפנק עם חבר טוב במסעדה טובה במיקום קסום. במסעדה פגשנו את תומר, בחור חייכן וצנוע שטען שהוא לא השף אלא "בסך הכל" טבח. אז מה אם הוא עובד בתחום למעלה מ-15 שנה, אחראי על בניית התפריט ועל כל דבר שיוצא מהמטבח?

כשמגיעים למסעדה תמיד מתלבטים אם לשבת בפנים או בחוץ וגם אנחנו ערכנו דיון קצר בנושא. לי התחשק מקום קריר, לאלון התחשק נוף ובעודנו מתווכחים, תומר פתר את הבעיה. החלל המרכזי מלא בחלונות גדולים המאפשרים לנוף המדהים מבחוץ להגיע כמעט עד הצלחת, בעוד המזגנים היורדים מהתקרה, דואגים לשמר את מזג האוויר המתובל באוויר ההרים.

מקום להתחיל
התחלנו עם פלטת מזטים שהגיעה עם לחם פרנה עסיסי (45 ₪). מהצלחות הקטנות שהגיעו לשולחן הציצו סלטים ביתיים כמו שומר עם שמיר, פטריות טריות מוקפצות, טחינה, גזר מבושל, חציל קלוי עם טחינה, מטבוחה פיקנטית וחומוס עם מנגולד. הסלטים היו טריים מאוד, מתובלים בדיוק ועד כמה שקשה לעשות זאת - בטעם ביתי.

לאחר הפלטה הגדושה בטעמים עברנו למנות הראשונות. סביצ'ה דניס (36 ₪) היה מדויק ועסיסי והצליח להרשים גם את אלון שלרוב לא אוהב דגים נאים. גם את הסיניה - חציל קלוי, עגבניות מרוסקות, טחינה וצנוברים אפויים בתנור (41 ₪) - סיימנו ברגע. אלון התענג על המנה בעוד אני פורש בפניו את משנתי, שחבל שמנה טובה כזו לא מקבלת בדרך כלל את המקום המגיע לה. במתילדה, תומר עשה לה כבוד. עם תיבול עדין מאוד, הצנובר והבשר פשוט מעולים.

עיקר העניין
לעיקריות וכאילו שאין חתונה בערב, הזמנו את קבב הבית על טחינה (55 ₪) וקריספי ניוקי (59 ₪). בכל הנוגע לקבב,הבשר הטחון של מתילדה שוב עושה את העבודה. בשר איכותי ומדוייק בתיבול. פשוט מעולה. הניוקי היה מנה ייחודית בפני עצמה שהציגה את יצירתיותו של תומר. ניוקי מטוגן ומוקפץ עם נתחי עוף בתיבול מתקתק. מנה מעולה.

בדיוק אז הגיע תומר מהמטבח לדרוש בשלומנו. כששאלנו מאיפה המתכונים סיפר לנו שהכל מתחיל בסבתא, שעל שמה נקראת המסעדה. התפריט במקום מנסה לחבר בין המאכלים של סבתא למטבח המודרני וכך תמצאו במתילדה תבשילי קדרה מסורתיים לצד שילובים מודרניים יותר.

רגע, מה השעה?
אלון כבר היה חייב לרוץ. בלי לשים לב ישבנו במסעדה כבר יותר משעה וחצי, טועמים, מדברים ו...החתונה עוד שלוש שעות! אבל תומר מתעקש - אין מצב שנזוז לפני שנטעם את תבשיל זנב השור, גם אם זה אומר שלא תהיה חתונה. אלון מרים גבה אבל מבין בשנייה שכדאי להישאר ואני כבר טועם את התבשיל. מדובר בתבשיל מרוכז, עמוס בבשר נימוח וגרגירי החומוס על טהרת הבישול הארוך והטעם הביתי. איזה כיף לטעום מנה שכזו במקום שמעריך את הבישול האיטי. קשה למצוא היום מטבח מודרני שמשלב מנות כה עמוקות בתפריטים המהירים של היום...

מי שגדל בירושלים יוכל למצוא במתילדה בית שני שמדבר בשפתו. מקום שמרגיש כמו בית בלי לאבד מרמתו כמסעדה ומומלץ בחום למחפשי האלטרנטיבה הכשרה באזור. זהו! עפים להתארגן לחתונה. ומה עם קינוח? בטח נבקר פה שוב בקרוב ונמשיך מאיפה שהפסקנו. שיהיה במזל טוב.

חשבון בבקשה
פלטת מאזטים - 45 ₪
סביצ'ה - 36 ₪
סיניה - 41 ₪
קבב - 55 ₪
קריספי ניוקי וחזה עוף - 59 ₪
תבשיל זנב שור - 65 ₪
סך הכל - 301 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
שווה להגיע לבירה
המקום להיות בו
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר