נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הפנינה של רחביה
היה זה ערב ירושלמי קריר למדי. חיפשנו דרך לחמם את הגוף, וככה מצאנו את עצמנו צועדים לעבר מסעדת קיארה הירושלמית, אשר נמצאת במתחם טחנת הקמח שבשכונת רחביה. כשאומרים טחנת רוח בירושלים כולם חושבים על משכנות שאננים ועל משה מונטיפיורי. מעטים יודעים שיש בירושלים טחנת רוח נוספת שמסתתרת לה בשכונת רחביה היוקרתית. ובתוך מתחם הטחנה עצמו מסתתרת לה פנינה לא פחות מיוחדת – מסעדת קיארה. למה פנינה? אתם מוזמנים להמשיך לקרוא.

מתמקדים בטוב ביותר
קיארה היא מסעדת שף כשרה למהדרין. הכניסה למסעדה מרשימה. הירידה לקומת המסעדה, קשתות האבן והחצר הירושלמית כבר מכניסים לאווירה המיוחדת של העיר הקסומה והקרירה הזו. בתוך חלל המסעדה התאורה והעיצוב האלגנטי משרה אווירה חמימה ונעימה. עוד לא התיישבנו לשולחן וכבר הרגשנו בעולם קסום שמזמין אותנו להכיר פינה ירושלמית חדשה.

הוזמנו לבחור שולחן ובעודנו בוחנים את התפריט הוגשה לשולחננו פלטת עץ ועליה כיכר קטנה של לחם אוורירי מחיטה מלאה לצד מטבלים צבעוניים. אני אוהב תפריטים קצרים. יכולת של אנשי מקצוע לא להתפזר, ולהציע את המנות הטובות ביותר שהם יודעים להגיש. אין ספק שבקיארה עמדו בציפיות. הלחם נאפה במקום בקונדיטוריה שבמטבח המסעדה. חדי הטעם ירגישו בפרטים הקטנים לאורך כל הארוחה.

להתרגש ממרק
תוך כדי שאנו מנשנשים להנאתנו מהלחם והמטבלים, הרשתי לעצמי להתמוגג מטעמו הפירותי והעשיר של  קברנה סוביניון מיקב "רקאנטי" הישראלי. נווה החליט לוותר על האלכוהול ולא הבין מה הוא מפסיד. זה המקום לציין כי המסעדה מתמחה ביינות הישראליים, ובמרתף היין הפרטי של המסעדה קיים מבחר של יותר מ-100 סוגי יינות שונים וייחודיים המיוצרים בכ-20 יקבים ישראלים שונים. למנה הראשונה טעמנו ממרק הגולאש.

זה אולי נשמע מוזר, אבל בחיים לא חשבתי שאתרגש ממרק גולאש. במרק קוביות בשר וירקות המבושלים כראוי בציר בקר איכותי, המקנה לתבשיל כולו טעם עמוק ועשיר. טעמנו גם את הפטה כבד, שהיה נימוח ואוורירי, והמשתלב בצורה מושלמת עם ריבת פירות היער שהוגשה לצידו ונעשתה במקום. שתי המנות הראשונות עמדו בציפיות באופן מדויק.

בזמן שאנחנו מנסים לנחש את המרכיבים הסודיים של המנות שהוגשו, הגיעו אל השולחן שתי מנות קטנות של סורבה אוכמניות לרענון החיך לקראת המנה העיקרית, וזה המקום לציין כי המסעדה, בניצוחו של השף המוכשר אלכס תבור, מצליחה לחבר בצורה נפלאה בין המטבח הצרפתי הקלאסי למטבח האיטלקי, ולשלב בכל מנה ומנה נגיעה ים-תיכונית, ובכך לייצר למעשה מטבח פיוז'ן חדש ומפתיע.

אנטריקוט הדגל של עיר הקודש
בעיקריות פגשנו שתי מנות. האחת - גלילת פרגית הממולאת בבשר בקר קצוץ דק ביחד עם אגוזים, ומוגשת על מצע נפלא של לימון כבוש ורביולי קריספי. הטעמים במנה היו מאוזנים לחלוטין. מנה מפתיעה ללא ספק.

אולם, מבחינתי המנה הטובה ביותר של הערב היא מנת האנטריקוט - 300 גרם של סטייק אנטריקוט משובח, מיושן ומשויש כראוי, ובעל טעם ייחודי ועמוק הטמון בסוד העישון של הבשר. יש מצב שהזה האנטריקוט הכי טוב שטעמתי בעיר הקודש.  גם במנה הזו מורגשת הירידה לפרטים הכי קטנים. סטייק האנטריקוט הוגש לצד רוטב צ'ימיצ'ורי ורוטב פטריות שיטאקה שהיו נפלאים בפני עצמם.

מתנהג כמו קינוח חלבי
אחרי המנות הכל-כך מדויקות התלבטנו אם ללכת על קינוח פרווה ולהסתכן. מצד שני, סיפרו לנו ש"קרם ברולה כמו שלנו עוד לא ייצא לכם לטעום", אז החלטנו לבדוק הכצעקתה: הזמנו קרם ברולה ופאי תפוחים.
פאי התפוחים היה למעשה מניפת תפוח שבושל ביין ותבלינים, הונח על בצק פריך ולאחר אפייה קצרה במקום הוגש לצד כדור גלידת וניל. קינוח מעולה. עם זאת, הוא החוויר לנוכח קרם הברולה שהוגש לשולחננו – שכבה אחידה של קרמל קריספי המתפצפץ בפה, ומתחתיו מסתתר קרם וניל אוורירי המנוקד בגרגירי הוניל השחורים. פשוט לשכוח שזה קינוח פרווה.

המסעדה נפתחת כל ערב בשעה 18:00, ואם אתם שואלים אותי זה חלק מהמקצועיות שלה. יום שלם של הכנות (לפעמים גם לילה) כדי שהביקור שלכם במסעדה יהיה מושלם. איזה כיף להכיר עוד פנינה ירושלמית.

חשבון בבקשה:
מרק היום (גולאש) – 39 ₪
פטה כבד – 57 ₪
כוס יין – 42 שח
אנטריקוט 300 גרם -  129 ₪
פרגית ממולאת – 103 ₪
קרם ברולה – 39 שח
פאי תפוחים – 39 שח
סך הכל: 448 שח

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שווה להגיע לבירה
המקום להיות בו
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר