נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לא כולם יודעים, אבל גדרה היא מושבה היסטורית עם משמעות רבה לציונות, שהוקמה בשנת 1884 על ידי קבוצת הבילו"יים. היא ממוקמת בין רחובות לאשדוד, ומוקפת במושבים רבים. ברחוב המרכזי של המושבה נמצאת מסעדת צ'ורסקו. המסעדה, בת שלוש השנים, נמצאת באחד מבתי המשפחות המייסדות של המושבה, ומהווה מרכז קולינרי לחובבי הבשר והיין האיכותי.

רפרפת עץ וסביצ'ה סלמון
בתוך המסעדה משולבות פיסות היסטוריה: תמונות, תריסי רפרפות העץ, ובאחד החדרים אפילו קיים הריצוף והתקרה המקוריים. במסעדה מספר חדרים, חצר קדמית ואחורית. אידיאלי לאירוע משפחתי קטן או לאירועים לקבוצות.

מבין מבחר גדול של מנות ראשונות בחרנו את הסביצ'ה סלמון (42 ₪) והחציל בטחינה (42 ₪). הסביצ'ה עשוי בחיתוך גדול, עשיר בכוסברה עם בצל סגול ופלפלים צבעוניים. החציל הקלוי על פחמים, מתובל בטחינה סמיכה עם תיבול ייחודי ומגיע עם לחם ולצידו שלושה מטבלים. יש תיאוריה שאומרת שאפשר לדרג מסעדה רק לפי המטבלים שמוגשים ליד הלחם. אם התיאוריה נכונה, עשינו בחירה טובה. קונפי שום עם שמן זית ובלסמי, עגבניות מרוסקות עם זרעי כוסברה וצ'ימצ'ורי הטוב ביותר שטעמתי עד היום.

סביצ'ה סלמון. מסעדת צ'ורסקו המסעדה מתמחה בבשר ומגישה רק את נתחי הבשר שהגיעו לרמת היישון המתאימה ליום בו תבחרו להגיע, כך שאל תעלבו אם יאמרו לכם שהיום מנה מסוימת לא תוגש. במקום נמצאת קצבייה, והיא זו שמכינה את כל הבשרים לתפריט המסעדה.
 
ענבים - סיפור חיים
"אין שמחה אלא בבשר ויין" וצוות המסעדה בחר עבורכם מגוון יינות ישראליים (במחירים שפויים). איזה כיף לראות תפריט יינות מושקע שהופך כל הדיוט ביין למבין תוך רגע. בתפריט היינות תוכלו לקרוא היכן גדלו הענבים, והדרך שעברו עד שהגיעו אליכם אל השולחן.

>> להזמנת שולחן במסעדת צ'ורסקו

למרות נבחרת היינות המרשימה החלטנו הפעם לנסות קוקטייל מיוחד. שחר, המלצרית הנחמדה, המליצה על עראק קיצי (39 ₪). עראק, פסיפלורה, פירות יער, אשכולית אדומה נענע וקרח כתוש. משקה אקזוטי עם טוויסט אניסי.

חציל בטחינה. מסעדת צ'ורסקו איתמר, השף והבעלים של המקום, מספר קצת על המסעדה ועל התהליך שעובר פה כל נתח ונתח. במעבר על התפריט באמת קשה לבחור את הנתח המתאים. איתמר מחייך ומבטיח לפתור לנו את ה"בעיה". הוא נעלם בתוך המטבח ותוך זמן קצר מגיעות המנות העיקריות. אנטריקוט (118 ₪), נתח צלוי בדיוק במידה המתאימה ומוגש על לקט ירקות מוקפצים קלות. הנתח איכותי והבשר פשוט טעים. אם תוסיפו את רוטב הצ'ימצ'ורי, תקבלו את מנת הבשר המשולמת. המנה השנייה היתה נתח קצבים עם מדליון של כבד אווז (149 ₪). הנתחים מוגשים עם ציר בקר ועל מצע של ירקות שורש. הנתח עצמו מעולה ומידת העשייה (שוב) מדויקת. כבד האווז נימוח במרכז וצרוב מסביב. אין ספק שזו המנה המנצחת, אם כי התחרות כאן באמת קשה. אם תקפצו לכאן בצהריים תוכלו למצוא את מבחר הבשרים במחירים זולים במיוחד.

ארוחת שחיתות כזו חייבים לסיים עם סופלה שוקולד או וופל בלגי, אבל עצרנו רגע לפני שעמדנו בפיתוי. מפאת שביעות רצון ושביעת יתר, העדפנו להישאר עם טעם המנה העיקרית בפה. התחושה במקום היא של אירוח מכל הלב. צוות המטבח, הבר והמלצרית חייכנים ונעימים ומשרים אווירה משפחתית וקלילה. איזה כיף לצאת ממסעדה עם טעם טוב לא רק בפה אלא גם בלב.


חשבון בבקשה
סביצ'ה סלמון – 42 ₪
חציל בטחינה – 42 ₪
אנטריקוט – 118 ₪
נתח קצבים ומדליון כבד אווז – 149 ₪
קוקטייל עראק – 39 ₪
סך הכל: 390 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
שווה להגיע לבירה
המקום להיות בו
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר