נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בלב גבעת שאול בירושלים, בין שתי המאפיות הגדולות בארץ, אנג'ל וברמן, במקום נסתר מהכביש נמצאת מסעדת צ'ימיצ'ורי גריל. המסעדה אינה בולטת ומעוצבת בפשטות, מה שהסתבר בהמשך כקסם של המקום.

יום חמישי של קיץ ירושלמי, שעת צהריים, נכנסתי למסעדה שהוקמה רק לפני חצי שנה וכבר עשתה לה שם בקרב עובדי המשרדים באזור, וזוכה מדי יום לקהל לקוחות קבוע שלא מוותר על האוכל הביתי של זהבה, למרות כל האופציות הטובות באזור. הסועדים במקום ניגשים למזנון ובוחרים מנות בשריות עם תוספות וצלחת סלטים גדושה.

אשת חיל מי ימצא
אני מתיישב ליד אחד השולחנות והריחות מהמטבח מחזירים אותי אל המטבח הביתי, ואל תחושה של ערב שבת כשכל התבשילים ממלאים את הבית. במרכז מזנון ההגשה נמצאת זהבה, אישה חייכנית ונמרצת שמנהלת ביד רמה (ובו זמנית!) את ההגשה לסועדים, האספקה, המטבח, עריכת השולחנות ומזנון ההגשה.

אני מצליח לגנוב עם זהבה כמה דקות של נחת. כשהיא במקביל לשיחה שלנו דואגת שהכל מתנהל כשורה. זהבה מגלה לי שאחרי שעבדה בתחום הנהלת החשבונות 20 שנים, הביאה אותה אהבתה למטבח לפתוח את המקום. זהבה מספרת שגדלה בעיקר על האוכל הכורדי, אבל היום היא פתוחה לטעמים שונים והמסעדה מציעה מגוון גדול של מנות שונות ולאו דווקא אוכל מסורתי.

האמת היא שאת האהבה הזו אפשר לראות; זהבה מכירה את הסועדים בשמם, ובכלל נראה כאילו עובדי המשרדים הצמודים בסך הכל נכנסו למטבח של אמא ויחזרו עם סיום האוכל לחדרם בבית, להמשך העבודה. אבל זהבה, כמו אמא, לא מאריכה במילים. אירוע מתחיל עוד כמה דקות וצריך לחזור לעבוד. קודם תאכל. כמה אתה מדבר?! תראה מה זה אוכל ביתי.

זמן אוכל
ובאמת הגיע הזמן לאכול קצת. זהבה קמה אל המזנון ומגישה לי שתי צלחות עמוסות אוכל. בצלחת אחת: בורקס במילוי עוף ובצל, קציצות בקר, תפו"א אפוי, מג'דרה ושעועית ירוקה. ליד הקציצות היה בצל ועגבניות אפויים עם פפריקה. והכל מדוייק. הקציצות מתובלות היטב והבורקס פשוט מעולה. תפוחי האדמה לא נימוחים מדי ומתובלים בעדינות עם מעט טימין, השעועית מבושלת בדיוק במידה והבצל האפוי. תענוג! טעים עדיין קריספי אבל החריפות כבר נעלמה באפייה קצרה בחום גבוה. בצלחת השניה, סלט ירקות עם טחינה, סלט סלק מבושל, סלט חציל קלוי עם עגבניות ופטרוזיליה ולימון כבוש.

אני אוכל וכותב, כותב ואוכל והמסעדה מתמלאת בריח הבשרים של הקבוצה שהגיעה לחגוג אירוע. חבל שאני חייב לזוז, כי הייתי נשאר בכיף לטעום קצת מהמנגל של זהבה. אני בטוח שגם הוא לא נופל מהאוכל הכל כך פשוט והכל כך טעים.
הרבה מנסים לבשל אוכל ביתי, ולצערי זה בדרך כלל נגמר באוכל עם יותר מדי שמן ויותר מדי תבלינים, במילים אחרות לא מאוזן. אבל אצל זהבה הדבר היחיד שהיה יותר מדי זה אהבה ובזה, בדיוק כמו שמן זית או שום, אף פעם אין יותר מדי. האוכל היה טעים, טרי וממש מדויק.

ועוד כמה פרטים
המסעדה הפשוטה והטעימה הזו היא אופציה מעולה לקבוצות המעוניינות לאכול ארוחה מפנקת במחיר הוגן מאוד ולקבל אירוח משפחתי. בסוף מה אתה צריך אחרי בר מצווה בכותל? מקום נעים, טעים, זול ונוח להגעה. מהבחינה הזו צ'ימצ'ורי היא אופציה מומלצת מאוד.

המקום יכול להכיל ולהאכיל כ-110 איש בשני מפלסים שונים ויש בו כשרות בד"ץ של הרב מחפוד. אני כותב, זהבה מסתכלת על הצלחת ואומרת שפה לא קמים לפני שמסיימים. כבר אמרתי שאני מרגיש בבית?

המסעדה, ממש כמו בבית, לא פתוחה בכל שעות היום, ועקרונית סוגרים פה אחר הצהריים אלא אם כן תתקשרו ותקבעו מראש. זהבה תשמח. גם אתם.

חשבון בבקשה:
45 ₪ למנה עסקית בצהריים, כולל מרק
תפריט בשרים על האש ותפריט לקבוצות: החל מ-70 ₪

צ'ימיצ'ורי גריל, בית הדפוס 12, גבעת שאול, ירושלים. 053-9369195

* הכותב ביקר כאורח במסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
שווה להגיע לבירה
המקום להיות בו
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם