נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כנראה שאודי כועס עליי. כנראה שיש לו סיבה טובה. כנראה שזה בגלל שאני מדבר איתו פעם בחודשיים ושאף פעם אין לי זמן להיפגש. דבר אחד בטוח – לכם בטח אין מושג על מה אני מדבר, אז אסביר. אודי חבר טוב עוד מימי הצבא, השתקע ברחובות הרחוקה, עובדה שמעבר למציאות התובענית בה שנינו אנשי עבודה ומשפחה עסוקים, תורמת גם היא לקושי להיפגש. במקום להתנצל על ההיעלמות, כרגיל, החלטתי להפתיע.

השעה שעת צהריים, אודי עונה לטלפון ומיד אני יורה: רעב?, אודי - לאן?, אני - פטרה הלבנונית, אודי - מתי? אני - 19:00, אודי - ביי. פטרה הלבנונית בנס ציונה, מוסד קולינארי מהותיקים והנחשבים באזור השפלה, מתקיים למעשה כבר 15 שנה. בתחילה בצומת ביל״ו ובארבעת השנים האחרונות בנס ציונה. הקונספט המזרחי העשיר והמפנק, ברור. האיכות והביצוע של פטרה הלבנונית הרבה פחות מובנים מאליהם.

יאללה חאפלה
פתחנו בסלטי הבית המתבקשים. אם תיקחו רק אותם בלי בשר תשלמו 36 ₪. אם תיקחו שיפוד אחד יעלו לכם אותם סלטים 19 ₪ בלבד ובמידה ותזמינו שני שיפודים, יעלו הסלטים רק 15 ₪. כולם בשיטת הרי - פיל שעתידה להשאיר אותנו מלאים עד אפס מקום עוד הרבה לפני בוא הבשר לשולחן. ובכן, היו שם טחינה לבנונית מצוינת, חציל על האש בטחינה וחציל על האש בעגבניות, טבולה אותנטי, סלט עגבניות חריף, סלט גזר, שני סוגי סלטי כרובית, סלסה ומטבוחה. הכל, בלי יוצא מן הכלל מוכן במקום, והדבר בהחלט מורגש. לפי הבליסה של אודי ופניו המרוחים בטחינה ובחצילים, נראה שארוחת ההתנצלות שלי משיגה את מטרתה כמצופה.

בדיוק בנקודה שבה שנינו התפקענו מפיתות טריות ומהסלטים המצוינים הגיעו לשולחננו הבשרים. מנת סניה מבשר עגל וכבש בטחינה שבושלה בתנור (70 ₪) ומנת קבבוני כבש על לאפה מתובלת עם בצל ועגבניות על האש (80 ₪). מה נאמר, שתי מנות מעולות שבהחלט מסייעות להבין את הוותק הנדיר של פטרה הלבנונית לאורך כל כך הרבה שנים. הסניה מעלה אדים בניחוח טחינה וכבש ששאיפה עמוקה מהם היא בדיוק הסיבה שלשמה הומצאו גרגרנים כמונו. הבשר בסניה רך, טעים ואיכותי מאד. הקבבונים גם הם מעולים. עסיסיים במיוחד, בעלי פריכות מתבקשת ושומניים במידה הנכונה. חגיגה לבנונית אמיתית.

משהו לקינוח?
בשלב הזה נראה שגם אם אודי היה תופס אותי עם אשתו הוא היה סולח, ולחשוב שאני מבזבז עליו ארוחה שכזו רק בגלל שלא היה לי זמן להיפגש במשך חודשיים שלושה. לקינוח מבקש אודי מלבי (19 ₪) ואני לוקח כנאפה (35 ₪). שניהם תוצרת בית ושניהם, כהמשך ישיר לארוחה כולה, מצוינים. המלבי משובח ובמרקם מעולה. הכנאפה חם מתוק ומלא בגבינה מותכת.

אודי כלקוח ותיק של פטרה הלבנונית מספר שהמסעדה ידועה גם באירועים האיכותיים המתקיימים בה. משיחה עם המלצר הנחמד עולה שאכן אפשר לסגור את המקום עד 150 איש לכל מטרה. יצאנו שבעים ומבסוטים מהגיחה הקצרה שלנו לביירות. כשנפגש בפעם הבאה, יכול מאד להיות שזה שוב יהיה בפטרה הלבנונית. אבל יש לנו לפחות חודשיים לחשוב על זה.

חשבון בבקשה
סלטי הבית - 30 ₪ (לשניים)
סניה - 70 ₪
קבבונים - 80 ₪
כנאפה - 35 ₪
מלבי - 19 ₪
קולה זירו - 22 ₪ (שניים)
סה״כ - 256 ₪


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר