נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פתח תקוה. 200 אלף תושבים, כמעט 140 שנות וותק ועדיין, נדמה שבחלק מהמובנים היא חוסה בצילה של השכנה הדינאמית ממערב. כגרגרן מוסמך הגעתי השבוע לעיר כדי לבחון את הפן הקולינרי של התיאוריה הזו. אספתי את האישה שאיתי בשעת ערב של אמצע שבוע ונסענו כרבע שעה מזרחה.

ביקור מלכותי
במתחם יכין סנטר המוכר בפתח תקווה פגשנו את המלכה אליזבת, ותופתעו לשמוע, היא הרבה פחות מבוגרת ממה שחשבתם. בין המון בתי אוכל מאירי פנים ושלל ריחות היא ניצבת לה שם מלאה בסועדים. נראה שמאז ימי המנדט לא היה בעיר ייצוג מכובד כל כך לאימפריה הבריטית. אליזבת קיו היא נקראת בקיצור. סוג של פאב, מסעדה, דיינר, תחליטו אתם. אנחנו החלטנו להתיישב בפנים ולבדוק לעומק. 

שולחן אבירים
לראשונות הזמנו סלט ערבי דק (27 ₪) וסיגרים ממולאים בבשר עגל (25 ₪). תופתעו בוודאי לדעת שגם בסלט הערבי העשוי ממלפפון, עגבניה ובצל אפשר לחדש ובאליזבת בהחלט חידשו. הירקות קצוצים דק במידה שגרמה ליפה שאיתי ולי לתהות איך חותכים כל כך דק? נדמה שעוד טיפה מאמץ והיה מתקבל תבלין אבקת ירקות לתפארת. כך או אחרת, החיתוך המיקרוסקופי הפך את הסלט הערבי הפשוט הזה למהנה בצורה יוצאת דופן. הוא הוגש צונן ונראה שמישהו במטבח הקפיד מאד שהוא לא יהיה מוצף במיצי העגבניה. כל ביס הכיל עשרות רבות של חלקיקי ירק קרירים וחמצמצים. תענוג מרענן. מנגד, היו סיגרי העגל החמים, טעימים ומלאים בבשר. לצידם הוגשה טחינה נפלאה בדיוק במרקם נכון ונדמה שאנו בעיצומה של ארוחה שהיתה עושה טוב גם לאנין שבחיכי ארמון באקינגהם.

לעיקרית לקחה זוגתי מנת צ׳יקן בטטה, במרינדה של שום, צ׳ילי, דבש, יין לבן וטימין (49 ₪) ואני בחרתי במעורב של המלכה בתוספת תפוחוני אדמה בשום (49 ₪). אל תתנו למחיר להטעות אתכם - מדובר במנות מכובדות במיוחד בגודלן וזה עוד לפני שנטעם הביס הראשון מהן. אגב, אם בחרתם לחלוק את המנה עם עוד אנשים, תוכלו להוסיף 15 ₪ ולהגדיל את כמות הבשר. מדובר בבשר איכותי שנפרס ביד אומן, עסיסי ומתובל להפליא, כשלצדו המשלימים הטבעיים בדמות תפוחי האדמה האפויים במידה. מנת הצ׳יקן הייתה טובה מאוד גם כן, כשאת העוף העסיסי כיסו רצועות בטטה שעטפו את המנה כולה במתיקות עדינה.

נשיקה מהמלכה
לסיום הארוחה המלכותית, ביקשנו לטעום מ׳שוויצריה הקטנה׳ (31 ₪), כי מי לא שואף להרחיב את שליטתו גם לאימפריות אחרות. עוגיות מרנג, שוקולד ופקאן עם קרם מסקרפונה ושכבה של שוקולד מריר. קינוח מושלם שמשאיר טעם של עוד.

נפרדנו מפתח תקווה בשעת ליל מאוחרת כשברחובות, קולות הצעירים עדיין נותנים את הטון. תובנה חשובה התגנבה גם כן, שכן את המגוון והשפע הקולינרי של תל אביב עדיין אין בה, אך כשמסתמנות הבלחות מעוצבות, איכותיות ומדויקות כמו אליזבת קיו, ברור למה רבים קוראים לה, אפילו אם בקריצה, עיר האורות.

חשבון בבקשה
סלט ערבי - 27
סיגרים עגל - 25
צ׳יקן בטטה - 49
מעורב אליזבת - 49
ויינשטפן בבקבוק - 26
מים מינרלים - 11
תה - 10
קינוח - 31
סה״כ - 228 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר