נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לילות קרים בירושלים. סתיו באוויר וכולם מתכנסים בבתים. אני מציע לאלעד, חבר יקר, להצטרף אליי לאיזו מסעדה טובה והוא, ספונטני מתמיד, עוזב את המשרד ותוך חצי שעה מצטרף למשימה. היעד הנבחר - מסעדת הרצל בקניון ממילא.

מסעדת הרצל שוכנת במבנה ההיסטורי החשוב ביותר בכל המתחם היוקרתי. זהו אחד מהמבנים שפורקו והורכבו מחדש עם בניית המתחם המודרני, רק בשל העובדה שהרצל ישן בו בביקורו בארץ בשנת 1898. ואכן, מיד עם כניסתנו למסעדה מתגלה עולם אחר, אווירה ביתית וחמימה עם תאורה עמומה ושולחנות עץ ערוכים. מבחוץ מספרים על אבני הבניין, בפנים, יינות מסודרים בארונות עץ מלא משולבים בקיר אבן ירושלמי.

נעים להכיר
במסעדה אנו פוגשים את נופר, מנהלת המסעדה, שמצליחה לנהל, לארח, לצחוק ולהישיר מבט רציני בו זמנית. מרשים. נופר מספרת על המטבח שמצליח לשלב בין בשרים איכותיים למנות מסורתיות ומנות מודרניות. למטבח גם צד אסייתי, היא מתגאה, המצליח לייצר מנות מהמשובחות בעיר. כמובן שניתן מקום של כבוד גם ליין ומרשים לראות שליטת הצוות ברזי 'חוכמת היין', תוך שהם יודעים להתאים לכל מנה וסועד את היין שלהם.

אלעד ואני מתיישבים באחת מפינות המבנה ואני תופס לי נוף לכיוון מגדל דוד וחומות העיר העתיקה. עוד לפני שהאוכל מגיע אני כבר מרגיש מאושר, בכל זאת, לא כל יום אתה זוכה לסעוד מול פנינות היסטוריות מרשימות שכאלו. כשהאוכל מגיע, האושר מתעצם.

משה גלילי חשב שגם הרצל בעצמו היה רוצה לסעוד במקום

מה אוכלים?
את הראשונות פתחנו עם לחם הבית (12 ₪) וחציל בטחינה (38 ₪), מנות שכולם אוהבים ובצדק. החציל הוגש עסיסי על מצע של טחינה לצד עגבנייה מרוסקת ובמטבח האנין של הרצל אף הוסיפו לו מיץ לימון שמשתלב נפלא. לצד הפתיחים המעולים הזמנו את פטה הכבד (46 ₪) - מנה גדולה שהוגשה עם ריבת עגבניות שרי וטוסטונים קלויים, שעברה גם כן שדרוג בדמות שברי אגוזי פקאן שהעניקו למנה המתוקה קריספיות נדרשת. הקרפצ'יו (49 ₪) שהגיע אחר כך היה מבשר סינטה איכותי ביותר, כניכר כי השף במטבח יודע את המלאכה. דפי הבשר לא היו דקים מדי והוא הוגש עם דפי צנונית, קונפי שום, מעט בלסמי ו- פרוסות פלפל חריף. צריך הרבה אומץ לפזר פלפל חריף במנה הזו, אך במקרה של הרצל, זה פשוט עובד ומשדרג את המנה עוד יותר. נופר שולחת לנו מהמטבח פינוק קטן בדמות סיגרים ממולאים בעוף, בצל שזיפים ועוד כמה סודות שיישארו כנראה במטבח של הרצל (38 ₪) ואנחנו בעננים. להפתעתנו, הסיגרים מתוקים מעט הודות לקינמון שהופך אותם למנה מפתיעה ביותר.

עיקר העניין
לפני העיקריות, אלעד מסב את תשומת ליבי למסעדה שהתמלאה עד אפס מקום בדקות בהן עסקנו במנות הראשונות והאווירה הפכה רועשת ונעימה (כן, יש שילוב כזה). בדיוק אז הגיעה נופר עם הצעה מפתיעה – לטעום סושי לפני העיקריות. רצף הארוחה נקטע בנעימות ע"י שני רולים של אינסייד אאוט ממולאים בסלמון טרי, אספרגוס וגזר (46 ₪). אלעד הכריז שיש טוויסט בעלילה. הסושי היה מעולה וטריות הדגים הורגשה ממש כאילו ישבנו באיזו סושייה מקצועית. כך שגם אם בא לכם לנשנש סושי קליל במקום ארוחה בשרית דשנה הגעתם למקום הנכון.

בעיקריות טעמנו את האוסבקו (99 ₪) - בשר אסאדו ברוטב ברביקיו שבושל עם ירקות שורש וקבב טלה (88 ₪), שהגיע עם ירקות אפויים. הקבב היה רך ונעשה בדיוק רב, אבל האוסובוקו גנב את ההצגה. מנה מתקתקה, מלאה בירקות שורש שספגו את שלל הטעמים ובשר נימוח מעין כמוהו, אומנם לא מנה רזה אבל לא כל יום אתה יושב מול מנה כזו מעולה.

מתוק ולדרך
בין שלל הקינוחים (שנעשים במקום) ויינות הקינוח המוצעים בתפריט, הלכנו על הקינוח הקלאסי - סופלה שוקולד וכדור גלידת וניל (35 ₪). פשוט לא להאמין שמדובר בגלידה לא חלבית. איזה כיף לסיים ארוחה כזו עם טעם טוב בפה. מירית המלצרית מציעה לסיום עוד משהו אחד קטן. "אין מצב שאתם קמים בלי לטעום כדור של גלידת בזיליקום", קראתם נכון. אלעד נראה מזועזע מצירוף המילים גלידה ובזיליקום אבל היינו אמיצים ופייר - היה שווה לחכות. הגלידה עם שבבי בזיל גסים נעלמה מהר מאוד ויכולה להתאים למנת קרמבל תפוחים עסיסית אבל כבר לא היה לנו מקום.

לחובבי היין כאמור מצפה חוויה מיוחדת. למסעדה מספר מפלסים ומספר חדרי אירוח פרטיים (חדר  VIP ל- 50 איש וחדר נוסף ל- 80 איש), כשניתן כמובן גם לשבת בקומת הכניסה במתחם ממילא היוקרתי. העיקר שתשבו, לא תתחרטו.

חשבון בבקשה
לחם הבית - 12 ₪
קרפצ'יו סינטה - 49 ₪
סיגר עוף - 38 ₪
פטה כבד - 46 ₪
חציל בלאדי - 38 ₪
רול אינסייד אאוט - 46 ₪
קבב טלה - 88 ₪
אסאדו - 99 ₪
סופלה שוקולד - 35 ₪
סך הכל - 451 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אריאל בן גיגי

כמו של אמא - צ'ימיצ'ורי גריל
בשר לפי הקצב
קסם במושבה הגרמנית
שמחת הפרטים הקטנים
המקום להיות בו
משפחה קולינרית
טעם אלוהי
דרום אמריקה בירושלים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר