נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

היכון, החל, שגר
ביקורים ליליים בירושלים בתדירות של אחת לחודש הפכו אצלנו לעניין שבשגרה. בכל מספר שבועות אני אוזר כוחות אחרי יום עבודה מפרך, משדל את אשתי בתיאורים קולינאריים אקסטרווגנטיים ואנו יוצאים מזרחה. וידאתי מראש שאין בעיר ביקור של תת-מזכיר שר החקלאות הצ'כי או משהו כזה, והדרכים פנויות, הידד! אבל אז מסתבר שהיפה שלי לא בעניין. היא עייפה, היא מניקה, היא מותשת. טלפון זריז לאחי גיל, שגר חצי שעה נסיעה ממני, והוא כבר צופר לי מלמטה. ככה זה אצלנו. נולדנו עם יכולת לשגר את עצמנו ממקום למקום בכוח המחשבה כשמדובר באוכל ששווה את זה.

היעד: מסעדת דולפין ים במדרחוב בן שטח. זו הנקודה שבה ותיקי ירושלים כבר יבינו במה מדובר. הרי עסקינן במוסד היסטורי ממש, שאין ירושלמי אמיתי שלא מכיר. מסעדת דולפין ים נחשבת לטופ שבטופ בקולינריה המקומית.

הסוד הוא בחיתוך
את סעודת הגורמה, שהתגלתה כלא פחות ממרהיבה, פתחנו בסלטים קטנים שהוגשו לנו אוטומטית עם פוקאצ'ה חמה, וכללו בין היתר כרובית בטחינה, גזר מטוגן, כרוב לבן מתובל ועוד. המשכנו בקרפצ'יו לוקוס (46 ₪) ובקרפצ'יו בקר (42 ₪). וואו. יש שם מישהו במטבח שיודע בדיוק מה הוא עושה, והספיק לי רק מלראות איך הקרפצ'יו חתוך כדי להבין את זה.

פרוסות הדג והבשר דקיקות במידה כזו שהופכת אותן לשקופות ממש, והטעם - תענוג צרוף ומומלץ במיוחד. גיל ואני קיבלנו החלטה אסטרטגית חשובה. לאור ההצלחה המסחררת של הקרפצ'יו המושלמים, אנו ממשיכים עם עוד סיבוב של ראשונות לפני הזינוק לעיקריות.

ולא כי אנחנו חזירים, כן? רק כדי לוודא שנשמרת רמה אחידה בכל הראשונות. אז המשכנו עם קלמארי סגולים (34 ₪) ועם סביצ'ה מוסר ים (42 ₪), אבל לא הפסקנו כאן, והמשכנו עם ריזוטו שרימפס, קלמארי ומולים (42 ₪). החלטנו במשותף כי העיקריות כבר הרבה פחות רלוונטיות, וכי כך או כך מדובר במנות פירות הים האיכותיות ביותר שאכלנו מעודנו, ואכלנו לא מעט.

>> להזמנת שולחן במסעדת דולפין ים

ים ועוד ים
אבל אל חשש, ניגשנו למשימה ובחרנו עיקריות. אני עם מנת סקאלופ ושרימפס, בשמנת וחמאת רוקפור (98 ₪) וגיל עם פילה קוד בחמאת לימון, עגבניות מיובשות ובזיליקום (120 ₪). המנה שלי היתה מעולה, ומנת הקוד של גיל היתה מושלמת. לא פחות. המשך ישיר ומשמח במיוחד של הראשונות.

לסיום לקחנו שילה (32 ₪) - בראוני קפה על ריבת חלב, שוקולד לבן ופקאן ומנת פינוק דולפין (32 ₪) שכללה גלידת וניל, קונפיטורת שרי וטחינה גולמית. שני קינוחים מצוינים ועשויים כהלכה. האחמ"שית החמודה שהסבירה לנו על המנות ועל הקינוחים, ציינה לא פעם שדולפין זה כמו משפחה. במשפחה שלי ושל גיל לא מבשלים ככה, אז החלטנו שמהיום אנחנו גם חלק מהמשפחה המופלאה הזו. דולפין ים ואנחנו עוד ניפגש הרבה, במיוחד בערבי אמצע שבוע כשנרצה למלא את המצברים ואת הבטן בקולינריה איכותית.

>> גם טל פסס זלל ונהנה בדולפין ים

חשבון בבקשה:
קרפצ'יו לוקוס - 46 ₪
קרפצ'יו בקר - 42 ₪
קלמארי סגולים - 34 ₪
סביצ'ה מוסר – 42 ₪
ריזוטו – 42 ₪
סקלופים ושרימפס – 98 ₪
קוד בחמאה - 120 ₪
קינוחים – 64 ₪
2 כוסות יין לבן – 94 ₪
סה"כ - 582 ₪

* כתבה פרסומית
 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר