נגישות
נגישות

פארק עמק התכלת עם נופי המירון ומסעדות בצפת

מסעדות בצפון, מעיין עם סגולות מרפא, עצי זית ותיקים ונופים מרהיבים - קבלו את פארק עמק התכלת עם מיטב נופי הגליל ואוכל משובח במסעדות בצפת – מסלול שהוא שילוב של גורמה וטבע

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 15/11/2022, 12:05
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קפה נמרוד, מסעדת בולונג'רי, מסעדת קבב אש, מסעדת חוות בת יער ומסעדת גריל עץ פארק – כל אלה ואטרקציות נוספות ממתינות לכם בעמק התכלת. עמק התכלת שוכן בגיא נחל בירייה התלול מאוד בחלקו, ומשתרע על פני כ- 580 דונם עם נופים מרהיבים של הרי צפת, מעיינות קטנים, בוסתני עצי זית ורימון, עצי חורש ים תיכוני וכמובן הר מירון הגבוה והמרשים ביותר בגליל. הצ'ופר המרנין של המסלול הזה הם חיות הבר שמסתובבות בקרבו. אם רק תהיו קשובים לטבע, יש סיכוי שתפגשו בין השבילים עדרי יעלים, יחמורים, צבאים ואף איילים נקודים. בפארק תמצאו שני מסלולי הליכה - מסלול קצר, והמסלול התלול המיועד להרפתקנים יותר שבחבורה. לא משנה באיזה מסלול תבחרו, כדאי שתצטיידו מראש במיטב המנות הכי שוות של המסעדות בצפת לפיקניק מפנק ומשובח.

איך מגיעים?

כדי להגיע לשער הפארק נכנסים בכניסה הראשית לצפת ונוסעים לכיוון התחנה המרכזית. כ-500 מטר מצומת הכניסה הראשית פונים ימינה לרחבת החניה של הפארק, משם לחניון האיסוף – ממנו מתחיל מסלול מיטיבי לכת. נוסעים לבית העלמין הישן של צפת וממשיכים בדרך העפר המלווה את גדר בית העלמין צפונה, עד לחניון.

מה רואים?

בפארק עמק התכלת תמצאו שני מסלולי הליכה: המסלול הקצר - מסלול מעגלי לבריכות העליונות ולעין התכלת, והמסלול התלול - מסלול תלול המיועד למיטיבי הליכה, כולל 160 מדרגות ואינו מתאים לחלק ממיטיבי הלסת שביננו;

 צילום: ארכיון הצילומים של קק"ל

המסלול הקצר – מעיינות נדירים ועצים עתיקים מעוררי נוסטלגיה

  • תחנה ראשונה - עין חסיל

משער הכניסה יורדים כ-150 מ' אל ערוץ נחל בירייה ואל בריכות המים העליונות שבו. מימין לבריכות תמצאו שביל העולה בשיפוע מתון לצד נחל בירייה. לאחר עלייה של כ-100 מ' תגיעו לגשרון עץ החוצה את הערוץ. בגדה הצפונית של הנחל נובע המעיין הקטן עין חסיל ולידו מוצב שולחן פיקניק הקורא לכם לאכול את ארוחת הבוקר שלכם בצל עצי הצפצפה.

  • תחנה שנייה – עין תכלת

מעין חסיל תראו מספר מדרגות העולות לעין התכלת, המעיין הגדול של הפארק שממנו נגזר שמו של הפארק. מי המעיין זורמים לבריכה ריבועית, המכוסה כיום בפרגולה. הבריכה מוקפת בעצי חרוב קשישים ובוסתן נטוע של עצי פרי יפיפיים ועצי זית קשישים שמרגשים אותנו בשל גילם הרב. במקום תמצאו מספר שולחנות פיקניק שמתאימים בול לארוחת בוקר או בראנץ' באווירה פסטוראלית במיוחד.

  • תחנה שלישית  - הבריכות העליונות

מעין התכלת יורדים בשביל במורד הגיא של נחל בירייה וצועדים לצידם של עצי הברוש הגדולים שבצד הדרך, המציינים את מקומו של בית קברות ערבי משלהי התקופה העות'מנית. השביל יוביל אתכם בחזרה לבריכות העליונות.

 מצודת ביריה. צילום: פנינה לבני, ארכיון הצילומים של קק"ל

המסלול התלול  - מעיינות עם סגולה רפואית וטיפוס שעושה כושר

  • תחנה ראשונה – עין אל עאפיא

השביל התלול יורד בגדה הדרומית של הנחל. שימו לב שמדובר במדרון תלול, כשבדרך חזרה תאלצו לטפס 160 מדרגות. בהמשך השביל תראו נביעה קטנה שהיא שריד לעין אל עאפיא, שנבע כ-100 מ' מכאן במעלה ההר. למי המעיין ייחסו בעבר סגולות מרפא ויהודי צפת נהגו להשתמש בהם להכנת מצות לפסח. בהמשך תראו פרגולה שמעניקה לכם תצפית מרהיבה לפסגות הר אדיר, הר חירם והר מירון. על רקע נופי הגליל מומלץ לשלוף את ערכת הפיקניק ולאכול את ארוחת הבוקר המפנקת שלכם לאחר הטיפוס המעייף, כי הרי צריך להחזיר קצת קלוריות לגוף, לא?

  • תחנה שנייה – מפל מרהיב

בהמשך השביל תגיעו לצומת דרכים, פונים ימינה עד שתגיעו למפל בגובה של כ-10 מ' שמימיו נופלים אל בריכה רדודה. על רקע המפל ופכפוך המים זה זמן טוב לישיבה על בראנץ' וסלפי שלכם על רקע המפל וטבילת רגליים צוננת...

מה אוכלים?

מסעדות בצפת כמו גם מסעדות בצפון בכללי, מציעות לכם עולם ומלואו של מנות 'טייק אווי' שניתן לארוז לדרך. הן מתאימות לכל סוגי הארוחות והפיקניקים ובמיוחד לטיול שלכם בפארק עמק התכלת על שני מסלוליו, שעושים חשק לאכול וכמה שיותר.

קפה נמרוד – לארוחות בוקר ופיקניק גלילי

אחד המקומות הכי נכונים להתחיל בהם את הטיול הוא קפה נמרוד, בו תוכלו להצטייד במנות מופלאות לטייק אווי לפיקניק מנצח בטיול שלכם, או לחילופין להתחיל את הבוקר עם ארוחת בוקר טובה במסעדה עצמה. ארוחת הבוקר הזוגית לישיבה במקום כוללת אומלטים, סלטים טריים ומיוחדים, מגוון מטבלים כפריים, גבינות מקומיות, לחמים טריים הנאפים במקום ומאפים מתוקים ומלוחים. אם אתם בעניין של טייק אווי כדאי לארוז למסלול שלכם פיצה גלילית, פיצה כמהין, סלט פאטוש, סלט מוצרלה, סלט השוק הכולל ירקות טריים עם קרוטונים וארטישוק, ואת סלט האנדיב וגבינה כחולה המצוין. בנוסף חובה לקחת מגוון מאפים מתוקים ומלוחים שיהיה לנשנוש במפל, בפרגולה או בצילם של עצים...

קפה נמרוד: אגמון מרקט, החולה, 053-7932365

 צילום: קפה נמרוד

בולונז'רי  - פיקניק של סנדוויצ'ים וסלטים משובחים של שף

מדובר במסעדת שף חלבית בניצוחו של השף נועם בכר הכוללת אינספור מנות חלביות ומצוינות שכדאי לארוז לדרך לפיקניק מפנק במיוחד. בגזרת הכריכים תוכלו לארוז כריך חביתת ירק מצוין, כריך אנטי פסטי  הכולל: פסטו, חציל קלוי, פלפל קלוי, בטטה, גבינת עיזים, כריך טונה, כריך סביח ואפילו כריך שניצל חלומי הכולל גבינת חלומי מטוגנת בציפוי פנקו, חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ וגבינת שמנת. לצד הכריכים כדאי לקחת לדרך סלט טוסט, סלט יווני, סלט מנגו תאילנדי המופלא הכולל מלפפון, בצל סגול, אגוזי מלך, מנגו בתיבול צ'ילי גרוס, צ'ילי מתוק, שמן זית , מיץ לימון, על מצע חסה וסלט סביח .

בולונז'רי, צפת, 053-9349049

https://www.rest.co.il/rest/80313579/

 צילום: בולונז'רי

קבב אש  - פיקניק של אש ומנות טעימות ומנחמות

מסעדת קבב אש מציעה לכם מגוון שלם של מנות שמחכות לבוא אתכם לטיול. בשרים, סלטים, חומוס וים של תוספות מפנקות. חובה לקחת לדרך כמה סוגי חומוס ופיתות: חומוס עם פול, חומוס מסבחה, חומוס פטריות, חומוס חצילים, קופסא ענקית של כדורי פלאפל טריים ופריכים, סלט ישראלי, סלט ערבי קצוץ ואל תוותרו על סלט אש בתוספת חתיכות קבב, חצילים מטוגנים וגרגירי חומוס. מובטח לכם פיקניק הכי ישראלי שיש עם חומוס מעולה שיעטוף אתכם באהבה על רקע נופי פארק עמק התכלת!

קבב אש  ירושלים 26, צפת, 053-2550643

 צילום: קבב אש

חוות בת יער – ארוחה מושלמת לסיומו של מסלול תלול ומאתגר

בין אם הייתם עסוקים בבליסה במקום הליכה במסלול התלול ובין אם אכן הלכתם אותו וטיפסתם את מדרגותיו בגבורה, חוות בת יער היא הארוחה שמתאימה לארוחת גורמה חגיגית לסוף היום. במסעדה תמצאו בשר שעובר תהליך יישון ייחודי וטבעי המונח על גריל פחמים עם נתחים משובחים ומנות גדולות ובינוניות שעושות אושר בחיים. בראשונות חובה לקחת את נזיד הבוקרים – מרק שעועית עם בשר בקר וירקות שורש לצד לב של חציל עם טחינה. בעיקריות מומלץ לקחת את הרביולי חמאת מרווה, צלע עגל המוגשת עם ירקות מדורה וקרם שורשים, במנות הגדולות אל תפספסו את מנת האסאדו - 9 שעות בבישול ארוך עם ירקות שורש ופירה. לקינוח כדאי לקחת את הקראמבל תפוחים לצד כנאפה גלילית שתמתיק לכם את הנסיעה הביתה.

חוות בת יער יער בירייה, צפת, 053-9443155

  צילום: חוות בת יער

גריל עץ – מסעדת שף שסוגרת פינה בלב

אם בא לכם לנשנש עוד קצת, גריל עץ של השף עלי ח'טיב היא המסעדה המושלמת לסיומו של טיול עם תפוחי אדמה שמתבשלים באדמה, נתחי בשר משובחים, בשרים טריים ומאפים שנעשים בטבון המקומי ושפע של מנות מיוחדות שתפגשו רק כאן. בראשונות מומלץ לקחת דלעת בטבון, סמבוסק מקומי במילוי שפונדרה וכתף טלה בבישול ארוך, בצל מקורמל, טחינה עם נגיעות לימון כבוש וסחוג עשבים, סיגר כתף טלה עם אנטרקוט טחינה ופלפל צ׳ומה. במנות העיקריות אל תוותרו על קבב חלאבי המוגש בתוך תבשיל במיה, עגבניות שטח, שמן זית במעטפת לחם טבון, פילה עגל בגריל פחמים המוגש עם קרם גזרים מעושנים, שעועית ירוקה, תרד בר צ'אטני בצלים ושאטה. בנוסף כמובן  סטייק אנטרקוט מקומי 330 גרם עם תפוח אדמה פראי וסלט עגבניות שרי. בגזרת הקינוחים כדאי לחגוג עם קינוחים מיוחדים שתמצאו רק כאן: בחתי - תבשיל אורז בחלב שקדים, וניל, שקדים קלויים, לימון פרסי וטוויל קקאו ולילות ביירות - עוגת פודינג סולת, פיסטוק, מי ורדים, ופרי העונה.

גריל עץ, ראש פינה, 053-9347043

https://www.rest.co.il/rest/80322664/

 צילום: גריל עץ

מחפשים עוד מסעדות בצפון ? הקליקו כאן

 

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה נמרוד אגמון מרקט ברשות החולה
053-7932365
קבב אש בצפת
053-2550643
גריל עץ בראש פינה
053-9347043

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה