נגישות
נגישות

לכבוד יום הקפה הבינלאומי - בתי הקפה הטובים בארץ

מכורים לקפה? גם אנחנו. שתו את הקפה של הבוקר עם רשימת בתי הקפה הטובים בארץ, מצפון עד דרום, שאתם חייבים לבקר בהם, קודם כל בשביל הקפה ואחר כך בשביל האווירה

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
רני זהר
תאריך פרסום: 28/09/2022, 10:03 תאריך עדכון: 08/11/2022, 10:42
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בראשון לאוקטובר 2015, השיק ארגון הקפה הבינלאומי את יום הקפה הבינלאומי בבית האופנה, מילאנו, כדי להכריז שקפה הוא משקה האלים. סתם, לא רק, אלא גם כדי לקדם סחר הוגן בקפה ולהעלות מודעות לקשיים של מגדלי הקפה. הקפה הוא אכן משקה בינלאומי, שאותו שותים מדי בוקר ולאחר מכן בדאון של הצוהריים - מיליוני אנשים מדי יום. אז למה שלא נחגוג את הלכידות הזו ברחבי העולם ב-1.10, עם קפה משובח. אם אפשר, אז גם במבצע חגיגי. כדי שתגיעו מוכנים לחגיגה, הכנו לכם רשימה של בתי הקפה שעושים מספיק עניין מקפה וגם ממה שסביבו כדי להיכנס לרשימה:

בתי הקפה הטובים בתל אביב

אי אפשר שלא להתחיל את יום הקפה הבינלאומי עם בירת הקפה של הארץ: תל אביב, שמכילה את כל סוגי בתי הקפה שיש: לרביצה, לעבודה עם הלפטופ, לחובבי קפה אמיתיים וגם לצפייה בעוברים ובשבים.

צילום: שאטרסטוק

WayCup coffee

קפה שכונתי במרכז תל אביב שהוא גן עדן לחובבי קפה, וגם לתל אביבים שאוהבים לראות ולהיראות על המרפסת של הקפה, עם הלפטופ או בלעדיו.

מה שותים? 20 סוגים של קפה שעובר במכונת קלייה איכותית, על מנת להבטיח טריות מירבית, כולל טעמי בוטיק, והכל במשקל או בכוס ובשלל צורות ייחודיות. מלבד קפוצ׳ינו ואספרסו, קולד ברו, קפה פילטר, מקיאטו, קורטדו, אמריקנו ואפוגטו, ניתן לקנות מהתערובות במשקל, כפולי קפה שלמים או במספר רמות טחינה.

מה אוכלים? עוגות, עוגיות ומאפים.

איך האווירה? אווירה שכונתית וביתית, מתאים לקפה על הדרך, או לישיבה על המרפסת בשמש עם כוס קפוצ׳ינו ופרוסת עוגה.

WayCup coffee, יוחנן הסנדלר 23, תל אביב. 053-9370389

 צילום: שאטרסטוק

Mea

בית קפה שמייבא קפה גורמה מקוסטה ריקה, אחת ממדינות הקפה הטובות בעולם. מייסדיו נמצאים בקשר הדוק עם אחת ממשפחות העל בתחום הקפה שם, ולאחרונה גם מייבאים קפה גורמה מקולומביה. אתם זוכים ליהנות מכל זה בקל״ב.

מה שותים? קפה 100% ערביקה מדרגה ראשונה, שעבר קלייה מקומית לאחר קנייה היישר מהחקלאי. ניתן לקנות מהתערובות במשקל, כפולי קפה שלמים או במספר רמות טחינה.

מה אוכלים? מאפים, עוגיות ועוגות.

איך האווירה? לצד המשרדים ברוטשילד 1, במגדל שלום ובבניין הבורסה לניירות ערך, האווירה ב-Mae היא מקצועית ועניינית. ניתן לשבת במקום לכוס קפה מעולה עם עוגייה טובה, לעיין בעיתון או לסגור פינות בעבודה. מומלץ לקנות פולים במשקל הביתה ולהיעזר במומחי הקפה של המקום.

Mae. מונטיפיורי 3, תל אביב.

בתי הקפה הטובים במרכז

הגלריה של אלמוג

אחד מבתי הקפה הייחודים ברשימה, הוא הגלריה של אלמוג בנווה ימין, שמלבד היותו בית קפה, הוא למעשה משמש כגלריה של פריטים ייחודיים ועתיקים שנאספו במהלך השנים על ידי בעלת הבית, אלמוג רוקח.

מה שותים ומה אוכלים? במקום מגישים אוכל בנוסח בופה בעלות של 120 ש״ח לאדם במהלך השבוע, ובימי שישי - בעלות של 140 ש״ח לאדם. לצד כוס קפה, תוכלו ליהנות ממטבלים, גבינות, סלטים, פשטידות, מנות חמות, שקשוקות וחביתות, אגף קינוחים ועמדת לחמים.

איך האווירה? אווירת נוסח מסיבת התה של הכובען המטורף באליס בארץ הפלאות, עם פורצלנים מעוטרי פרחים, תאורה חמה ומתעתעת, שטיחים אדומים ועשרות פרחים, מהתקרה, באגרטלים או מודפסים על גבי הריפוד.

צילום: שאטרסטוק

הגלריה של אלמוג, הגפן 3, נווה ימין. 053-9441661

קפה נחת – הרצליה

בתי הקפה של נחת שוכנים גם בתל אביב, אך הסניף ההרצלייני יעשה לכם טרנספורט ישיר לאיכות הקפה התל אביבית של המקום, שיוסד על ידי שני מומחי קפה בעלי ניסיון של 20 שנים בתחום.

מה שותים? תערובות קפה מובחרות וייחודיות, שנבחרו על ידי המומחים של נחת. פולי הקפה נקלים במקום לטריות מרבית. ניתן לקנות מהתערובות במשקל, כפולי קפה שלמים או במספר רמות טחינה.

מה אוכלים? כריכים או מאפים טריים.

איך האווירה? ישיבה בנחת עם הלפטופ בקפה שממוקם במתחם התרבות תאו, כך שלא משנה לאיזו מטרה הגעתם – תהיו מוקפים באמנות, בתרבות ובנחת.

קפה נחת, וינגייט 168, הרצליה.

בתי הקפה הטובים בדרום

לחם ברויטמן, אילת

המאפייה האילתית שמכינה לחמים ומאפים ממחמצת ושמרים, קונה את הייחוד שלה בעיקר מהלחמים שלה, אך מציעה גם קונדיטוריה, קפה מתערובות איכותיות, כריכים ומוצרי מעדנייה.

מה שותים? במקום מגישים קפה מתערובות איכותיות, תערובת הבית המורכבת מ-8 זנים של פולי קפה - 7 מהם זני ערביקה ואחד של רובוסטה. הקפה, שמגיע מכל העולם, מוגש בבית הקפה ומספק את השילוב המושלם בין חמיצות, מתיקות ומרירות.

מה אוכלים? במקום מגישים מאפים מלוחים ומתוקים שנאפים מדי בוקר, ולעתים, גם בהמשך היום, כאשר מאפי השמרים עשויים מבצק שמרים עם המון חמאה צרפתית משובחת. הכריכים המעולים של המקום מגיעים עטופים בלחמי המאפייה; לא כדאי לפספס, ומומלץ לקחת כיכר אחת הביתה.

איך האווירה? מקום מזמין ומשפחתי, מומלץ לקחת קפה ומאפה של בוקר ולשבת במרפסת שבחזית המקום.

לחם ברויטמן, האלמוגים 17, אילת. 053-9366323

קפה גן סיפור באשדוד

בית הקפה צופה לנוף הפארק אשדוד ים ולמזרקה המוזיקלית. הוא למעשה מסעדה של ממש, עם תפריט חלבי הכולל ארוחות בוקר מעולות ומנות דגים, והכי חשוב: מקום ידידותי לגמרי לילדים.

מה שותים? משקאות הקפה הקלאסיים כולל אייס קפה קפוא ומעולה לימי הקיץ, אך גם שלל משקאות קרים אחרים, כולל שייקים, אייסים נוספים, מיצים, משקאות חמים כולל אייריש קופי אלכוהולי מעולה לימי החורף, ואם באתם בערב, אז יש אלכוהול מכל הסוגים.

מה אוכלים? בתפריט הבוקר תמצאו נשנושים ומנות פתיחה, סלטים מעולים, כריכים, פוקצ׳ות, מנות ביצים, שקשוקה ומתוקים.

איך האווירה? אווירה משפחתית של ממש, מתאים לקפה של בוקר עם הילדים, לארוחת צוהריים אחרי בילוי בפארק, או אפילו לדייט זוגי מול השקיעה.

צילום: שאטרסטוק

קפה גן סיפור, שדרות משה דיין 4, אשדוד. 053-6112301

בתי הקפה הטובים בצפון

קפה לקר

בית קפה בקיבוץ נוסח הולנד, באווירה צבעונית ומזמינה, שהיא הרבה יותר מסתם בית קפה. בבראנץ׳ ובצוהריים, נעים לשבת בחוץ מתחת לצל עץ הפיקוס, ועוד יותר כיף להגיע לג׳אם השבועי הקבוע.

מה שותים? קפה על כל צורותיו, לצד אלכוהול במחירים נוחים במיוחד, מיצים ומשקאות קלים.

מה אוכלים? בית הקפה הזה יאכיל אתכם טוב בתפריט עשיר, כולל מאכלים של סבתוש, ארוחות בוקר מכל הסוגים, כולל טבעוניות, סנדוויצ׳ים, מזטים ועיקריות, כולל קוסקוס מפנק וביתי.

איך האווירה? אווירה כפרית עם שלל ירוק מסביב, אוכל בריא וטעים, אווירה מזמינה וכיפית, שבערב הופכת באופן טבעי למגניבה.

קפה לקר Cafe Lekker, כברי, גליל מערבי. 053-8090517

חיפה – טלק קפה עבודת יד

בית הקלייה החיפאי הוא קסם של ממש. במקום קולים כל יום פולי ערביקה טריים מכל העולם ומייצרים תערובות טעימות עם טאץ׳ ייחודי של המקום.

מה שותים? קפה קלוי במקום בעבודת יד, במקום שנותן כבוד לקפה. ניתן לקנות מספר תערובות, החל מתערובת השוק הפופולרית ועד תערובת הבית, כפולי קפה שלמים או במספר רמות טחינה.

מה אוכלים? כריכים, מאפים, עוגות ועוגיות עבודת יד.

איך האווירה? אווירה צעירה, ייחודית ושיקית. המקום נעים ומעוצב למשעי, מציע מקומות ישיבה במרפסת מהממת, שאפשר להציץ ממנה חלקית על נמל חיפה.

טלק, סירקין 21, שוק תלפיות, חיפה. 054-458-2331

בתי הקפה הטובים בירושלים

Roasters

בית הקפה רוסטרס הוקם בשנת 2014 בשוק מחנה יהודה בירושלים ומציע קפה מ-15 יעדים שונים בעולם; מדרום אמריקה ואפריקה ועד אסיה. הקפה נקלה במכונת קלייה מתקדמת ומגיע טרי היישר לכוס או לשקית המועדפת עליכם.

מה שותים? קפה איכותי וטרי, שנבחר בקפידה מרחבי העולם ועבר במכונת ה-FIORENZATO האגדית בדרך לכוס שלכם. ניתן לקנות תערובות במשקל כפולי קפה שלמים או במספר רמות טחינה.

מה אוכלים? כריכים, מאפים ועוגיות. בשעות הערב, המקום הופך לבר של ממש עם אלכוהול, ערבי גבינות ויין, הופעות וליינים קבועים.

איך האווירה? אווירה ששומרת על האיזון בין מומחיות בקפה איכותי לבין רוח נעורים, הבלאגן והשמחה של שוק מחנה יהודה.

צילום: שאטרסטוק

ROASTERS, האפרסק 20, מחנה יהודה, ירושלים.  053-9380549

משק עפאים

החנות הראשונה של משק עפאים מציעה בית קפה אינטימי ושכונתי, שיושב בתוך בית המרקחת השכונתי לשעבר, כך שהאווירה הייחודית של המקום מובטחת למי שעוברים לאסוף כריך או קפה, וגם למי שבאו לעבוד או ללמוד עם המחשב.

מה אוכלים? הקונספט של משק עפאים הוא חקלאות בת קיימא, סחר הוגן – האוכל שמוגש הוא למעשה גידולים אורגניים המיוצרים ומעובדים על ידי המשק לאט ובעבודת יד, כאשר גם בעלי החיים גדלים בתנאים ידידותיים. התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה, אך מציע ארוחות בוקר איכותיות, סלטים, לחמים, כריכים, מאכלי גבינה ומאפים מתוקים.

איך האווירה? המשק מתאים את עצמו לשעות היום, החל מאיסוף מהיר של קפה ומאפה בבוקר, צוהריים ארוך עם המחשב, או ארוחת ערב עם המשפחה. בכל שעה ביום, נעים לשבת פה.

משק עפאים, בית הכרם 19, ירושלים. 053-9372976

אחרי שטעמתם מהמיטב של המיטב, היכנסו גם לרשימה המלאה של בתי הקפה הטובים בארץ, כולל בתי קפה מסעדה, עגלות קפה ובתי קלייה.

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
WayCup coffee בתל אביב
053-9370389
הגלריה של אלמוג בנווה ימין
053-9441661
לחם ברויטמן באילת
053-9366323
קפה גן סיפור באשדוד
053-6112301
ROASTERS רוסטרס בירושלים
053-9380549
משק עפאים בירושלים
053-9372976

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מסעדות זולות ושוות - חלק ב'!
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
חלק 2: 10 מסעדות חלביות בכשרות בד"צ מהדרין!
11 מי יודע? מסעדות בשריות שהן בד"צ למהדרין!
10 מתכונים לארוחה מפסקת ביום כיפור
דנדי VS תל יצחק בייקרי: השילוב בין בייקרי ומעדנייה
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ