נגישות
נגישות

טיול ליום העצמאות: דרך הקיסר: מסלול אביב יפהפה

דרך הקיסר הוא שמו של שביל טיולים נחמד מאין כמוהו שיצרה קרן קימת לישראל בהרי ירושלים. השביל עובר בנופי יער נטע אדם מעורב בחורש טבעי וחושף את שרידיה של דרך רומית עתיקה. בחורף ובאביב מצטרפת לחגיגה פריחה מרהיבה

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 27/04/2022, 10:06
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק"ל מגיש לכם את אחד המסלולים הכי יפים שתראו באביב הזה עם המון היסטוריה, נופים, פריחה ושרידים של דרך רומית קדומה. אם תבחרו ב'שביל הקיסר' לטיול האביב שלכם - תהנו מחגיגה ויזואלית מדהימה!

חרבת חנות – שרידים מרהיבים מימי הביניים

נקודת המוצא לשביל היא חניון קק"ל בחורבת חנות, הצמוד לכביש 375, כשני ק"מ ממערב לכניסה למושב מטע. חורבת חנות (ח'ירבת אל ח'אן) מתחילה בשביל גישה היישר לתך פסיפס מרהיב שבימי עברו נהג לפאר את הכנסייה הביזנטית שהייתה במקום. הרצפתה התגלתה ב-1985 ע"י הארכיאולוג אלי שנהב כשהיא מעוטרת מדליונים הצומחים מתך שריגי הגפן כשהמדליונים עצמם מתארים בעלי חיים וצמחים וניתן אף לראות בו כתובת הקדשה ביוונית עתיקה - "בזמנו של החסיד ביותר האהוב והכומר וראש מנזר תיאודורוס בוצעה מן היסודות כל המלאכה של הוספת הגומחה, הציוד והנחת הלוחות של קצה הכנסייה יחד עם הדיאקוניקון, בחודש אפריל של האינדיקציה ה-12" כתובת שעזרה בתיארוך הפסיפס והמבנה. עוד נחשפו באזור חלקים של הכנסייה ובהם שרידי סיטראות ותא תת קרקעי (קריפטה) ולאחרונה נחשפו במקום גםברכה גדולה שדפנותיה עדיין מכוסות טייח, גת גדולה שמשטח הדריכה שלה מחופה ע"י אבני פסיפס לבנות.

צילום: יעקב שקולניק
ארוחת בוקר בחסות גוליית

הארכיאולוג אלי שנהב מייחס חשיבות גם לגל האבנים הגדול שנמצא בכניסה לחניון חנות, ליד בריכת המים; מדובר בגל אבנים גדול בדרך היורדת מירושלים לעזה ולאשקלון המתואר על ידי נוסע אלמוני בן המאה ה-6 לפנה"ס, הידוע בכינויו הנוסע מפיאצ'נצה (או מסע אנטונינוס), לטענתו גל האבנים הוא לא אחר מאשר קברו של גוליית! לדבריו תלולית האבנים נגרמה ממנהגם של עוברים ושבים להשליך אבנים על הקבר עד שזה כוסה לחלוטין. בסמוך לגל האבנים ישנם ספסלי ישיבה וזה בדיוק המקום הנוסטלגי לארוחת בוקר של שחיתות כפי שלבטח גם גוליית היה נהנה ממנה.

צילום: יעקב שקולניק

רימון – פיקניק בניחוח איטלקי

בית קפה וותיק עם ניחוח של פעם שהוקם אל מול נופי הרי יהודה המדהימים עם תפריט כשר לפסח הכולל הין היתר ארוחות בוקר ייחודיות ומגניבות להתחיל איתן את היום כמו בוקר סקנדינבית או בוקר טוסקנה. מנות פתיחה כמו פטה כבד חלקלק וטעים, ארנצ'יני פטריות, מגוון סלטים, פיצות, פסטות והמון מנות טעימות ומפנקות. מומלץ להרכיב פיקניק איטלקי מושלם הכולל פיצת כרובית המיוחדת, פוקצ'ה ביאנקה, קלצונה פורטבלו, סיגר גבינות וסלט קריספי פולנטה. שמו לב שמובטח לכם פיקניק תענוגות שיפנק אתכם ככה באמצע המסלול.

רימון, שדרות יגאל אלון 3, בית שמש, 053-9368899

בליקר בייקרי – לפיקניק חלומות בין שבילים וגבעות

Bleecker bakery היא השילוב האולטימטיבי שבין קונדיטוריה לבית קפה עם שלל של מאפים טריים וטעימים ותצוגת מאפים ועוגות שנראית ממש כמו תצוגת אופנה של כל הדברים הטובים שבעולם ממנה תוכלו לבחור את המאפים שמתאימים לכם. מערב לכל הטוב הזה תמצאו תפריט עמוס במאפים מלוחים ומתוקים, ארוחות בוקר מפנקות, קישים מעניינים, כרירים וסלטים טעימים וגם מנות עיקריות כמו פסטות, תבשילים למיניהם, דגים והמבורגר חלומי ופיסטוק מושלם! וזה בדיוק המקום להרכיב לכם פיקניק גורמה מושלם עם מגשי האירוח הקיימים בסניף בית שמש  - קחו לדרך מגש טורטיות עם מליות מגוונות כמו גאודה, חציל קלוי, פטה, גבינת עיזים ועוד, קיש משפחתי, מגש בורקיטס ירושלמי, פלאפל תרד ופרמז'ן, עלי גפן ממולאים, ופלטת גבינות ומתבלים עם לחמים מהמקום. זה יהיה פיקניק מטורף של קולינריה במיטבה ועוד בטבע כשלדך הצטיידו כמובן בקפה ומאפה עד לסעודת המלכים שלכם.

בלייקר בייקרי, גאל אלון 6, בית שמש, 053-5495084

צילום: בלייקר בייקרי

שביל הקיסר ובור המים הרומי

לאחר ארוחת הבוקר שמושלמת, הגיע הזמן להתחיל את מסלול ההליכה ב'דרך הקיסר' היפה כאשר השביל המסומן בצבע אדום יורד במורד ההר ולאחר מכן פנה שמאלה לתך החורש. בחורש הטבעי תוכלו לראות את עצי האלון המצוי, אלה ארצישראלית, אלת המסטיק ואשחר ארצישראלי כמו גם פריחה של רקפות, כרכומים, כלניות ומיני סחלבים הפורחים כאן צמח-צמח בעונתו. חדי העין והסקרנים שבינכם יוכלו להבחין במדרגות חצובות בסלע שנחצבו ע"י הרומאים שסללו את הדרך כשמימין לכביש 375 נמצא בור מים שהתקרה שלו נתמכת על ידי עמוד עגול ובחלק מהדפנות עוד נותר הטיח המקורי, הבור נחצב בתקופה הרומית וככל הנראה שירת את העוברים בדרך.

מדרגות הרומאים על פיקניק מושלם וטעים

לאחר בור המים נעבור בשביל החוצה ע"י גשרון את ערוץ הנחל היישר לתך דרך הקיסר, כאשר 700 מ' לאחר חציית הכביש השביל יורד שוב לשולי הכביש, אל קטע מדרגות יפהפה באורך של כ-30 מ'. המדרגות הנ"ל נועדו להקטין את השיפוע של המדרון כשלצדדיהן תראו את פריחת האלון המצוי שמצל על המדרגות והשביל ממשיך לו בינות לעצי האורן והחורש הטבעי, בין היתר תוכלו להבחין בשברים של עמודי סלע עגולים לצדו הימני של השביל שהם למעשה שרידי אבני המיל הרומיות שהונחו בצדי הדרכים של האימפריה הרומית וציינו את המרחקים מנקודה לנקודה. עוד תוכלו לראות שרידי חציבה בסלע ייתכן והם נוצרו כחלק מעבודת החציבה להכנת עמודי המיל, לאחר מכן נוכל לראות שרידי בית בד משוחזר כמקום בו הפיקו שמן. וזה הזמן שלכם לשלוף את הארוחה שלכם ולדמיין איך בזמני עברו הייתם זוכים לקבל שמן זית טרי ולהזיקו על הבראנץ' שלכם.

אז מה אוכלים בטיול? בראנץ' לבנוני על סלטים וחומוס כיאה לארוחת טבע מפנקת

המסעדה הלבנונית באבו גוש היא מקום עליה לרגל עם תפריט המבוסס על המטבח הלבנוני הקלאסי ומגוון מנות מעולות שפשוט קשה להחליט מה לבחור מתוכן. תמצאו בתפריט מגוון שלם של טעמים משובחים כמו: סלטים, חומוס, ממולאים – עלי גפן, קישואים, חצילים, תבשילים ומגוון בשרים כמו שיפודי צלעות, סטייק פרגית, שניצלים ועוד. לארוחת צהרים לבנונית בטבע נמליץ על ההרכב הבא: בסלטים – ירקות, חצילים, כרובית עם טחינה וטבולה לבנונית, מנת חומוס גרגירים וחומוס עם טחינה, מנת כדורי פלאפל, פלטת ממולאים, עלי גפן ממולאים ואם אין לכם בעיה לאכול בשר קר אז כדאי לקחת גם כמה שניצלים עסיסיים וכמובן באקלווה לדרך. מובטח לכם בראנץ' מעולה שישביע אתכם לפחות עד למסעדת הסיום שלכם.

צילום: שאטרסטוק

המסעדה הלבנונית, כביש השלום 88, אבו גוש, 053-9438354

ולסיומה של דרך הקיסר ארוחת קיסרים מושחתת!

לאחר שסיימתם את דרך הקיסר החולף עמוק בנופיו המרהיבים של הרי ירושלים, ראיתם שרידי כנסייה, פסיפס מרשים, דרך רומית ואבני מיל שהמחישו לכם את העבר, הגיע הזמן לארוחת שחיתות. אם כבר קיסרים, בואו נמשוך את הרגע. בחרנו עבורכם שתי מסעדות עם הרבה בשר, דגים, פירות ים כדי שכל אחד ואחת יוכלו להגשים את הקיסר החבוי בהם/בהן!

ארוחת סוף מסלול ביום העצמאות

עם ניסיון של למעלה מ-40 שנה תסמכו על האני שהיא אחד המקומות המושלמים לסיום הטיול שלכם עם שווארמה בלתי נשכחת, מגוון בשרים, דגים, סלטים ייחודיים הנעשים במקום, שווארמה, פלאפל מדהים ועוד מנות רבות ומגוונות. ומאחר וטיילתם והגעתם להאני רעבים אך מרוצים זה הזמן לפתוח שולחן עם סעודת מלכים טעימה ומשביעה – מומלץ לקחת ולחלוק ממגוון שיפודי המקום כיאה ליום העצמאות – עגל, כבש, עראיס, פילה ואנטרקוט עם תוספות של תפ"א, צ'יפס ואורז. אוהבי הדגים ופירות הים מוזמנים לקחת קלמארי, שרימפס או דג לברק וכמובן קנקן לימונדה כי איך אפשר בלי? ולא לוותר על פלטת הסלטים המפנקת המוגשת במקום!

צילום: מסעדת האני

מסעדת האני, כביש השלום 29 אבו גוש,  053-6853425

יום העצמאות מלא בבשר איכותי - לכל מי שסיים את הצעדה רעב

מבשר מעושן ועד לנתחי בשר משובחים במסעדת פרה פרה גדרה תמצאו את כל בשר החלומות שלכם – מראשונות מכו נקניקיות עבודת יד, קרפצ'יו ופרנה אסאדו, סטייקים – אנטרקוט, סינטה, עגל, עיקריות כמו המבורגרים, שניצלים, פסטות קצבים ועוד מיני הפתעות. כדי שתקבלו  ארוחה קרניבורית מושלמת מומלץ לפתוח את הארוחה בכבד קצוץ ברולה וריזוטו פטריות, לאחר מכן לקחת סטייק פילה עגל ופסטת קצבים כי פשוט אתם חייבים לטעום אותה! שימו לב שאם אתם בעניין של שרינג זוגי מפנק ביותר כדאי לקחת את פלטת טי-בון הזוגית עם טי-בון מובחר ונתחי טי-בון טלה או את פלטת האנטרקוט 300 גרם הכוללת אנטריקוט מובחר לצד צלעות טלה ולא לשכוח להשאיר מקום לקינוחים כמו קראק פאי או מנגו וניל!

צילום: מסעדת פרה פרה

פרה פרה, הביל"ויים 7 גדרה, 053-9374515

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, איך נוסעים ומה רואים? לחצו על הלינק 'דרך הקיסר' הניעו והגיעו!

טיול בהרי ירושלים: שביל הקיסר - קק"ל אי ירוק (eyarok.org.il)

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רימון בבית שמש
053-9368899
בליקר בייקרי בבית שמש
053-5495084
מסעדת האני אבו גוש באבו גוש
הזמנת שולחן
053-6853425

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הבראנצ'ים שלא תרצו לפספס: כל ארוחות הבראנץ' השוות
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה