נגישות
נגישות

טיול משפחתי בפסח - מסלול נועם: טיול משפחתי מושלם

חג הפסח הגיע ועמו החלה עונת הטיולים המושלמת! אז היכן תמצאו את הקומבינציה המושלמת הזו שבין נוף מושלם, הרים מוצלים, פרחים אביביים ואוכל טעים? מייד נגלה לכם!

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 07/04/2022, 11:44
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ בשיתוף קק"ל מגיש לכם את אחד ממסלולי חג הפסח הכי יפים וכייפים שקיימים כאן, מסלול נועם שבכרמל הנמצא במורדות המערביים של ההר הירוק כמעט כל ימות השנה. מדובר במסלול מעגלי וחמוד העובר בין עצי יער וחורש המשקיף על הנוף היפה של חוף הכרמל והים עם פריחה מרהיבה של רקפות, נוריות, סחלבים וגם ירידה מפתיעה וחווייתית במפל מדרגות יפיפה.

שביל נעם – על צמחיית בר עשירה וצבעונית ויער מהאגדות
אל תחילת המסלול ניתן להגיע משתי נקודות מהחלק הצפוני דרך נוף יער חוף הכרמל ומהחלק הדרומי דרך כביש 7021 דרך יער קסטנר. ממגרש החניה שם נמצאים עמודי הוקרה מאבן שקק"ל הציבה לכבוד ידידיה ברחבי העולם נטפס בשביל עד לשלט עץ המבשר על תחילתו, נקודת המוצא לשביל נעם. לאורך השביל התלול (יחסית) ישנה צמחיית בר עשירה עם אורנים ועצים כמו אלון מצוי, אלת המסטיק ומיני מטפסים כמו קיסוסית. בהמשך השביל כנסו פנימה לתך החורש עד שתגיעו לספסל הצופה אל בקעת שי"ר שלמרגלותינו ואל הרכס הגבוה שמצפה עופר נמצא בו וזו הנקודה הנכונה לשלוף את ערכת הפיקניק שלכם שקניתם מבעוד מועד ושמרתם לרגע הנכון.

שביל נועם, צילום: צילום ארכיון הצילומים של קקל ארכיון הצילומים של קק"ל

מסעדת אבו- שקארה - להצטייד לדרך עם ערכת פיקניק מושלמת!
מסעדה מזרחית וותיקה וביתית עם אוכל בייתי בסגנון מזרחי עם סוגים רבים ומגוונים של סלטים, בשרים, תבשילים מיוחדים ואוכל ים תיכוני עם חוויה קולינרית נפלאה. זו המסעדה המושלמת להתחיל או לסיים איתה את הטיול, אך אם הגעתם למקום הטעים הזה לפני היציאה לדרך תוכלו להצטייד בערכה לפיקניק הכי משובח שרק יכולתם לדמיין לחג: פלטת בצקים שכאילו תפורה למידותיו של חג הפסח, קחו כמה קופסאות של סלטי הבית הנפלאים כמו סלט תורכי, סלט יווני, סלט חצילים וכמובן חומוס ותוספות כמו קובה, פלאפל ופטאייר ולא לשכוח לבקש לארוז לכם לדרך גם פלטת ממולאים הגונה כי הממולאים שכאן מופלאים בטעמם!

צילום: מסעדת אבו שאקרה
אבו שאקרה, גרינבוים יצחק 18, חיפה, 053-9379608

פטוש – בגלל הבראנץ' מהאגדות!
אם בא לכם לשבת על בראנץ' מושלם באחד המקומות הכי רומנטיים בחיפה – המושבה הגרמנית, פטוש זו הבחירה הנכונה עבורכם. מסעדה ים תיכונית עם מנות שמתאימות בול לארוחת בוקר ובראנץ מפנקות ועמוסות טעמים וניחוחות עם תפריט המבוסס על המטבח הערבי והים תיכוני השם דגש על עשבי תיבול, שמן זית וקינמון. בתפריט תמצאו מנות כמו סלטים מיוחדים וטריים שתמצאו רק כאן, מתאבנים כמו פטאייר, חומוס, עלי גפן, מנות עיקריות המבוססות על אורז, במיה ומנות בשרים מצוינות כמו מסחן, קבב פטוש, מקלובה, שווארמה ועוד. לבראנץ' מפנק שילווה אתכם בנאמנות לתך תחילת הטיול מומלץ לקחת את המח'לוטה – ביצים עם קוביות בשר, מוגשת עם לבנה, פיתות וסלט עלים או את המנקיש - עתר/גבינה ערבית/לבנה, מוגש עם ירקות, סלט תבולה או ריחאנה - עלי רוקט, עגבניות, שירי מיובשות, בצל סגול, חמוציות, שקדים רכים ושמן בזיליקום, גבינה ערבית מוגש עם ג'בטה ואת הפלטה הים תיכונית עם סמבוסק, קובה וספיחה. וכך תוכלו לצאת לדרך שבעים ומרוצים ולא לשכוח לקחת לתחילת המסלול מנת כנאפה מתקתקה של פטוש.

צילום: פטוש
פטוש, שדרות בן גוריון 38, חיפה, 053-9441185

הירידה במורד הנחל עד למנוחת פסח
לאחר שסיימתם את הפיקניק תגיעו לירידה תלולה לתך הנחל כשאת פניכם יקבלו זוג עצי זית קשישים שיגידו לכם 'חג שמייח' בתחילת הירידה כשהיקף הגזע שך כל אחד מהם עולה על 2 מטר וראוי בהחלט ל'סלפי' מנצח! במקום גם תראו שלט שמוצב במקום המוקדש לזכרו של נעם בהגון ("באגי") שנפל ברצועת עזה בשנת 2003 ביחד עם שלושה מחבריו לצוות. קטע הנחל שהולכים בו מוצל לחלוטין בעצי חורש עם ריח של יער בראשיתי ולאחר צעידה בנחל תראו מצד שמאל שלכם כרם זיתים עתיק יומין. בנחל עצמו תוכלו למצוא את הנקודה המושלמת עבורכם לאחל לעצמכם חג שמייח ולקיים משתה טבע משלכם.

אז מה אוכלים בטיול?
קפה יסמין – JASMINE COFFEE הוא אחד המקומות הכי נכונים וטעימים להצטייד בהם באוכל למסלול נועם. מדובר במסעדה משפחתית עם תפריט עדכני ומגוון הכולל מגוון אורחות בוקר מפנקות, מנות ראשונות, מוקפצים וסלטים מצוינים וגם מנות בשר עם נתחים מובחרים כמו פילה עגל, צלעות כבש, אנטרקוט ועוד. האוכל המומלץ לטייק אווי לטיול שלכם הוא: פוקאצ'ה זעתר, חציל בטחינה, חומוס הבית, ארזו גם מנת לבבות ארטישוק וקובה, סלט פטוש שירענן לכם את הישיבה בטבע ואם ממש בא לכם להתפנק את קחו לדרך פלטת ממולאים מושלמים ותבשיל במיה ואתם מסודרים עם ארוחה מופלאה לשטח.

צילום: קפה יסמין
קפה יסמין, עוספייה, 053-6236487

ולסיומו של שביל נועם – ארוחת שחיתות חגיגית
לסיומו של טיול מדהים שכזה עמוס בטבע, מורשת קרב ונופים מרהיבים מגיעה לכם ארוחת חול המועד חגיגית ומושחתת שתחזיר אתכם הביתה שבעים אך מרוצים ובעיקר מבושמים מאוויר הטבע והקולינריה שסביבכם! לקטנו עבורכם שתי מסעדות הסמוכות למסלול ופתוחות בחול המועד של פסח שיפנקו אתכם כהלכתו של חג.


ראסיף – לסיים את הטיול בארוחת שף דרוזית
אחד המקומות המושלמים ביותר כדי לקנח את יום הטיול שלכם בארוחת שף עם קולינריה גבוה במיוחד. ראסיף מהווה את כל חיבורי הטעם שעיר כמו חיפה יכולה לייצר עם השפעה חזקה מהמטבח הערבי והדרוזי ושיטות בישול מסורתיות שעוברות מדור לדור ויוצרות שעטנז של טעמים משובחים. בתפריט תמצאו מנות ראשונות מגוונות כמו תבולה ירוקים, לבנה, שמן זית, סלקים כבושים, בורגול חום ושקדים, קובה נייה טלה עם תבשיל טלה וטחינה, דגי ים קלאמרי, שושברק בטבון לצד שוארמות ושיפודי פילה עגל. ארוחה מומלצת היא לקחת למנה ראשונה את התבולה והרוסט עגל גלילי צרוב בטבון ובעיקרית מומלץ לקחת את סיגר שוק טלה וספיחה מהטבון. בכל מקרה, כל מנה שתבחרו היא משובחת ושווה להצמיד לה יין כדי לסיים את יום הטיולים עם הרמת כוסית לחג.

צילום: מסעדת ראסיף 33

ראסיף, ראסיף 33 חיפה, 053-2551991

דוריס קצבים – סיום של חג הקניבורים!
כל קרניבור גאה חייב לאכול ולו רק פעם אחת בדורסי קצבים ואין על לסיים טיול פסח בקרניבוריות מושלמת! תמצאו כאן את נתחי הבשר המשובחים ביותר שיש מבשרים המגיעים היישר מעדרי הגולן כמו פורטר האוס סטייק, טומוהוק, פריים ריב, ניו יורק, אנטריקוט, סינטה, בשרים מהמעשנה, מבחר נקניקיות מכל מיני ארצות ועוד מנות מצוינות ומשובחות. כארוחת חג מומלץ לפתוח את הארוחה לחם הבית, מתבלים, חציל שרוף ומבחר מנקניקיות הבית, בעיקריות כדאי לקחת את 'מעשנים ביחד' מנת נתחי בשרים לשרינד רומנטי מעולה ולקינוח חובה לקחת את הקרמבל האמריקאי שיחזיר לכם אתקלוריות הטיול אבל ביקר לנו שכל ביס שווה!


דוריס קצבים, זיכרון יעקב, 04-6397030

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, איך נוסעים ומה רואים? לחצו על הלינק
מסלול טיול ביער חוף הכרמל: שביל נעם - קק"ל אי ירוק (eyarok.org.il)

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת אבו שקארה בחיפה
053-9379608
פטוש בחיפה
053-9349518
ראסיף 33 בחיפה
הזמנת שולחן
053-2551991
דוריס קצבים בזכרון יעקב
הזמנת שולחן
04-6397030

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה