נגישות
נגישות

10 מסעדות פירות ים לאורכו של הים התיכון

10 מסעדות פירות ים מומלצות לאורך הים התיכון - פירות ים בתל אביב, מסעדות ים באשדוד מסעדות דגים בחיפה ועוד, שיפנקו אתכם עם אוצרות שהגיעו היישר מהים אל הצלחת

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
זהר קטן
זהר קטן
תאריך פרסום: 27/02/2022, 10:42 תאריך עדכון: 27/02/2022, 11:05
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הים התיכון: מים כחולים וצלולים, יצורים מימיים, מרינות שטופות שמש, דייגים ממולחים. אי אפשר שלא לגור לצד כל הטוב הזה, מבלי לקפוץ מידי פעם לאיזו מסעדת פירות ים טובה, להתפנק על שרימפס, קלמארי, מולים וכל המעדנים הימיים האלו. עשינו לכם סדר במגוון של מסעדות פירות ים לאורכו של ים התיכון, ובחרנו שתיים מכל נקודה על חופיו הארוכים של הים. יאללה, צוללים לעומק.

מסעדות פירות ים תל אביב

תל אביב היא בירת הקולינריה של ישראל, ולכן לא מפתיע שכמה מהאופציות הכי טובות לפירות ים נמצאות בה. נפתח בסיטרה – Seatara, בצפון העיר, מסעדה יוקרתית היושבת במתחם סי אנד סאן, עם נוף לים ותפריט שף בוטיקי ברמה בינלאומית. במסעדה תוכלו ליהנות ממגוון רחב יחסית של מאכלים, החל ממנות פירות ים משובחות להפליא ועד מנות דגים, פסטות ובשרים. בסיטרה, הישיבה עצמה היא חווייה, של אירוח מופתי ושל רוגע, לכן כדאי להזמין בקבוק יין לשולחן, את הקוקטייל עם שילוב הטעמים המועדף עליכם, וקינוח מההיצע הנפלא.

מנת פירות ים מומלצת: פפרדלה פירות ים עם ציר בויבאס, שרימפ וקלאמרי, אפונת גינה, מעט שמנת (128 ₪), התענגות שאין כמוה.

סיטרה – Seatara, הרצל רוזנבלום 8, צפון תל אביב. 053-9443447

צילום: סיטרהצילום: סיטרה

נמשיך במסעדת דגי בטשון, בצד השני של העיר, מסעדה יפואית אותנטית, שכל בוקר נפתח אצלה ביציאה לים, על מנת לדוג את מלאי הדגים ופירות הים לחנות הדגים. בצהריים, נפתח המטבח ומוזמנים הסועדים ליהנות מהאוצרות שנתפסו היום. כדאי להתקשר ולהזמין מקום, בימים שני – חמישי בין השעות 12-17.

מנת פירות ים מומלצת: מחבת פירות ים – שרימס, מולים, קלמרי וסרטן בציר ים וטרגון (72 ₪) פשוט מהמם.

דגי בטשון,  קרליבך 29, תל אביב. 053-9416080

צילום: בטשוןצילום: דגי בטשון

מסעדות פירות ים אילת

אמנם אילת אינה יושבת לחופי הים התיכון, אבל היא עיירת החוף המתויירת ביותר בישראל, ואי אפשר שלא להתייחס לתרבות הקולינרית הימית שלה. לכן, אף על פי כן, ננוע ונדרימה עד לאילת! נתחיל במסעדת שוק דגים, שמטבחה הוא כולו על טהרת הים. המסעדה מציעה מגוון רחב מאוד של מנות, החל מפתיחת שולחן, מנות ראשונות, עיקריות ואף מציעה פלטת שוק דגים ופלטת מאכלי ים.

מנת פירות ים מומלצת: קדירת מאכלי ים שוק דגים – שרימפס, קלמארי, מולים וסרטנים בחמאה, שום ותבלינים (129 ₪). בדיוק כמו שזה אמור להיות.

שוק דגים, חוף אלמוג, אילת. 053-9442916

צילום: שוק דגיםצילום: שוק דגים

מסעדת המפרץ באילת היא מסעדה ים תיכונית המגישה דגים, פירות ים ואף בשרים על האש, והיא בין הותיקות והאהובות בעיר כבר למעלה מ-20 שנה, ככה שאם אתם לא מקומיים, כדאי מאוד להתערבב עם המקומיים במסעדה הזו וליהנות מאווירה ייחודית, ליד הטיילת וקו המים. מסעדה מצוינת לפתיחת שולחן עם כל החבר'ה והמשפחה.

מנת פירות ים מומלצת: פיצה פירות ים בייבי שרימפס, קלמרי ומולים (55 ₪). השילוב המנצח בין פחמימה לים.

המפרץ, אילת. 053-7104622

צילום: המפרץצילום: המפרץ

מסעדות פירות ים אשדוד

אחרי אילת אי אפשר להדרים יותר, אז נחזור אחורה לאשדוד, אחת מהערי הנמל העתיקות בישראל, ובה מצודות ומבצרים מרשימים. לצד כל ההיסטוריה הזו יש גם פנינות קולינריות מעולות.

מסעדת דניאל היא אכן פנינה באשדוד, השף דניאל הקים אותה ב-1996 על טהרת דגים ופירות ים גורמה בהשראת המטבח הצרפתי. במקום אווירה של כפר צרפתי קטן ורומנטי, המסעדה חמה נעימה ומזמינה, והתפריט? לא יאמן. ראשונות מרעננות שיכינו אתכם לעיקריות המענגות, כולל נתחי דגים בגריל, פילה סלמון, ספיישלים משתנים ואפילו בשרים כמו אנטריקוט ופרגיות על האש.

מנת פירות ים מומלצת: תנו לדניאל להחליט בשבילכם והזמינו את ארוחת השף, הארוחה כוללת מגוון מנות מיוחדות, שתיה חמה, קינוח ושתייה קלה (200 ₪ לסועד).

דניאל, המלאכה 4, נמל אשדוד. 08-8567392

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

עוד כוכבת בשמי אשדוד היא אידי דגים, אחת ממסעדות הדגים המצטיינות באשדוד, שיש מאחוריה עשייה קולינרית של שני עשורים. המנות במקום מורכבות מתוצרת עונתית טרייה, ואוצרות ימיים נדירים, ולכן נחשבת למוקד עלייה לרלג. מידי יום מגיעים אל המסעדה הדגים הטריים היישר מן הים, וגם לקוחות מרוצים שחוזרים פעם אחר פעם. באידי מגוון דגים, פירות ים מכל הסוגים, בשרים והכי מומלץ הוא להזמין מגוון של מנות ראשונות לכל השולחן.

מנת פירות ים מומלצת: סרטני חוף השייט הכחול (130 ₪). מנה בלתי נשכחת.

אידי דגים - IDI, הבושם 6, נמל אשדוד. 053-9443581

צילום: אידי דגיםצילום: אידי דגים

מסעדות פירות ים בחיפה

חיפה, הנציגה הצפונית של הים התיכון, היא אחת מערי החוף המיוחדות בישראל, צלע ההר שהיא יושבת עליו תורם לאווירה בכל אחד מרחובותיה, שצופים לכחול העמוק של הים. מסעדת לוקס ממשיכה את הקו המיוחד של העיר, ומשלבת בין קולינריה מודרנית ובין מטבח ערבי קליל ושובב, הכל מעשה ידיו של השף עלאא מוסא. כך נוצר השילוב הים תיכוני, של מנות דגים ופירות ים, עם בשרים, כשהכל עשוי מתוצרים עונתיים. אפשר להתחיל בסביצ'ה וסלט מרעננים מדגים טריים, או מחציל בגריל וקובה פירות ים, להמשיך בפילה דג ים בגריל וסינטה עגלה שמנה לצד פירה וירקות, ולא לשכוח את מנת פירות הים המומלצת: קלמרי פריך עם איולי פלפלים ורוטב פיקנטי (86 ₪). פשוט, טעים ונפלא.

לוקס – LUX, הנמל 13, נמל חיפה, חיפה והקריות. 053-9381353

צילום: לוקס - LUXצילום: לוקס - LUX

שרימפס האוס בחיפה מתעסקת בפירות ים משל היו עוד נתח פרגית או קבב בעל האש, כלומר, בשיא הנונשלנטיות והפשטות – מבחינתם, פירות ים זה עניין יומיומי, לא מתיימר ובעיקר טעים. ההתמחות שלהם היא פירות ים ואין ספק שיהיה לכם טעים עד שתלקקו את האצבעות. תוכלו להזמין שרימפס במגוון צורות הכנה, למשל שרימפס בחמאה ושום, בשמן זית, בציפוי פרורי לחם, ואותו מגוון תוכלו למצוא גם שלל מנות קלמרי, מולים, סרטנים, דגים ועוף.

מנת פירות ים מומלצת: מעורב קלמרי ושרימפס ברוטב חמאה ושום עם לימון, שמיר ושום (77 ₪). לטרוף ואחר כך להזמין עוד הפעם.

שרימפס האוס, שד' ההגנה 105, חיפה, חיפה והקריות. 053-9426864

צילום: שרימפס האוסצילום: שרימפס האוס

מסעדות פירות ים הרצליה

הרצליה הבורגנית, עיירת חוף נוספת, שקטה שבעברה הרחוק, שירתה ספינות סחר קטנות שנעו בין ישראל למצרים, ולכן גם בה ניתן למצוא שפע עדויות להיסטוריה העשירה שלה, כמו מצודות, מבנים ומקדשים. מסעדת בני הדייג במרינה הרצליה ממשיכה את מסורת הדייגים הממולחים של העיר, אחד מסניפי הרשת המצליחה שעונה על הצורך של חובבי מאכלי הים והדגים בכל הארץ. מסעדה משפחתית ומצוינת שמחזיקה מבחר רחב של מנות, ויושבת על נופי הים התיכון המרהיבים, כולל השקיעות הכי יפות לאורך חופיו. אל תפספסו את פלטת הדייגים ואת החריימה של המסעדה, ואם חששתם, אז אל דאגה – פירות ים יש בשפע, כולל שתי מנות מיקס בגדלים שונים שיספקו את כל השולחן.

מנת פירות ים מומלצת: שיפודי שרימפ על פחמים (62 ₪), כי אין על השילוב של ים ולהבה חיה.

בני הדייג, יורדי ים 1, מרינה הרצליה. 053-6853576

צילום בני הדייגצילום: בני הדייג

אחת המסעדות ששמה הולך לפניה, גם מחוץ לגבולות הרצליה, היא מסעדת לולה מרטין, בהובלת המסעדן אלי אללוף, שמשלבת את מה שכולנו חלמנו עליו: מסעדת פירות ים ודגים, חנות דגים טריים, ודוכן אוכל מהיר מטריף שמציע פיש אנד צ'יפס מעולים. ומה בתפריט המסעדה? אויסטרים, שרימפס, סרטנים, פאייה ים תיכונית, פירות ים, קוקי סאן ז'אק, תמנון ועוד מנות בהשראה ים תיכונית וערבית.

מנת פירות ים מומלצת: הגאליה של ניסים – פירות ים, חמאת הדרים ומרווה (98 ₪). קלאסית ומפנקת.

לולה מרטין, שד' אבא אבן 10, הרצליה. 053-9382443

צילום: לולה מרטיןצילום: לולה מרטין

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סיטארה בתל אביב
053-9443447
דגי בטשון בתל אביב
053-9416080
שוק דגים באילת
053-9442916
דניאל באשדוד
08-8567392
אידי דגים באשדוד
053-9443581
לוקס בחיפה
053-9381353
שרימפס האוס בחיפה
053-9426864
בני הדייג בהרצליה
053-6853576
לולה מרטין בהרצליה
053-9382443

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של זהר קטן

קליגו: פיוז׳ן אירופאי על הים התיכון
פרליטה גדרה – הפנינה הכשרה מארץ המגף
מסעדת המנגל והטבון מדגימה מסורת ומשפחה כבר 25 שנה
יום האישה 2022 - שפיות מספרות בשיחה אחת על אחת
יום האישה 2022 - שפיות מספרות ומדגימות עוצמה במטבח
דיינר ברביס – המבורגרים מושחתים באווירה משמחת
פונדק אסא – מסעדת הדרכים המיתולוגית בבית דגן
טאטי ביסטרו – השילוב המושלם בין בית קפה, מסעדה ובר
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח