נגישות
נגישות

קליגו: פיוז׳ן אירופאי על הים התיכון

מסעדת קליגו בתל אביב מציעה את כל החבילה: מיקום מעולה עם נוף לים התיכון, תפריט שף המשלב בדיוק מופתי בין ישראל ואירופה, קריצה איטלקית ובריזה מרעננת

המלצות קולינריות המסעדות של rest
זהר קטן
זהר קטן
תאריך פרסום: 28/03/2022, 23:11
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת קליגו בתל אביב היא השילוב המושלם והייחודי בין הים התיכון ומיטב מטבחי אירופה בפיוז׳ן יוצא מן הכלל, כל זאת בחוויית אירוח מהממת על מרפסת הצופה לים ברחוב הירקון פינת גורדון בתל אביב. ארוחת בוקר מפנקת או פתיחת שולחן בחגיגה לילית? בקליגו מציעים את הטוב בכל העולמות, בין אם אתם מחפשים בוקר בניחוחות אירופאיים על חוף הים התיכון, או ארוחת ערב שתזלוג לשעות הקטנות של הלילה באווירה תוססת ובטעמים מתפרצים.

מטבח ישראלי עם קריצה אירופאית

דמיינו זאת כך: השמיים כחולים ובהירים, השמש מתחילה לרדת,  אתם מתיישבים במרפסת עם נוף הים התכול של חוף גורדון בתל אביב, הבריזה הנעימה מלטפת, ברקע מתנגנת מוזיקה שמתאימה בול, לצידכם, כוס שרדונה מרגיעה לעת ערב, ותכף יגיעו לשולחנכם הראשונות: לחם הבית לצד קרפצ׳יו פילה בקר (69 ש״ח) ומוס כבד עם ריבת תאנים וקסטן קריספי (56 ש״ח). כל השולחן יחדיו חולקים אותן עם סלט בלקני כולל חסות, אורוגולה, מלפפון ושרי בוויניגרט, עם קוביות טוסט מוקפצות בחמאת פסטו ופטה מגורדת (66 ש״ח),

המנות הראשונות מענגות, מדויקות ומתאימות בול לצד כוס היין שהזמנתם, הגיע הזמן לעיקריות, מה מתחשק לכם? המטבח של קליגו אמנם ישראלי, אך מטעמי איטליה קורצים מעבר לפינה, והפיוז׳ן הוא לא מהעולם הזה, כל חופי אירופה והים התיכון מתמזגים למטבח אחד.

צילום: קליגו

ואם כבר דיברנו על הפיוז׳ן, אז מומלץ להזמין את מנת הדגל של קליגו, בוסיאטה פיוז׳ן, פסטה על בסיס של שמנת פטריות עם טוויסט שמגיע רחוק: לשמנת נוסף טריאקי שנותן עקצוץ מדויק, כולל שקדים קלויים, פטריות וכמהין, מנה עשירה וייחודית שמבטאת את הייחוד של המטבח של קליגו (81 ש״ח).

עוד ייחוד של המסעדה היא מנת ספגטי פיסטוק, מנה שלא תראו בכל מקום, עם פסטה אלפרדו, פיסטוק, פיסטוק קלוי ופרמז׳ן, שמשלבת היטב בין המלוח של פיסטוק וקלאסיקה איטלקית (78 ש״ח). בתחום הבשרים יש הרבה ממה ליהנות, כולל קפלצ׳ו אנרטיקוט (78 ש״ח), כיסונים צרובים עם חרדל ד׳יזון, ברוטב חמאה מרווה ופרמז׳ן, ואם חשקה נפשכם בקלאסיקה, אז כמובן שיש גם פילה בקר עם קרם פירה (138 ש״ח), או פילה סלמון בטריאקי עם פוטטוס אפויים (98 ש״ח), שתי מנות שאין מה לפספס איתן.

צילום: קליגו

קליגו - שותפות אמיצה בין שלושה צעירים

דיברנו עם ירין ליהגאני, אחד משלושת בעלי המסעדה הצעירים, שסיפר לנו על השותפות האמיצה שהולידה את קליגו, ופועלת גם בימי הקורונה המבלבלים, שמערימים קשיים על המסעדנים הוותיקים ביותר:

״אנחנו שלושה שותפים צעירים, כל אחד בתחומו״, מסביר ירין, ״לירן חתוקה, בן 36 מראש העין, בעל חברת ביטוח שמתעסק בראיית החשבון והנהלת הכספים של המסעדה. אבי קוזניצוב, שף המסעדה, בן 31 מנוף הגליל, הביא איתו את הניסיון בתחום המסעדנות״. וירין, בן 24 מרמת השרון, חי את תל אביב ואת עולם המסעדנות, הפקות ואירועים. מנהל את תחום האירוח במסעדה, את כל מה שקשור בשירות ואת המלצרים, אחראי על תחום האלכוהול ולמעשה, כל מה שבא במגע ישיר עם האורחים.

ירין מספר על הקורונה ועל אופן ההתמודדות שלהם עם המצב, ״נולדנו לקורונה, ההיגיון אומר לא לפתוח מסעדה בתקופה שבה עסקים, ובמיוחד בעולם המסעדנות, נסגרים על ימין ועל שמאל, אבל הקורונה זה עוד משחק חדש שצריך ללמוד את החוקים שלו ולשחק לפיהם. מי שהחזיקו מסעדה שנים ארוכות רגילים למשהו מסוים, קשה פתאום להשתנות בגלל הקורונה. אנחנו נולדנו לזה וזה קשה מאוד ברמה היום-יומית אבל למעשה, ההסתגלות המידית למצב היא יתרון ענק שיש לנו.״

צילום: קליגו

קליגו, הירקון 136 תל אביב. 053-2321354

 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של זהר קטן

פרליטה גדרה – הפנינה הכשרה מארץ המגף
מסעדת המנגל והטבון מדגימה מסורת ומשפחה כבר 25 שנה
יום האישה 2022 - שפיות מספרות בשיחה אחת על אחת
יום האישה 2022 - שפיות מספרות ומדגימות עוצמה במטבח
10 מסעדות פירות ים לאורכו של הים התיכון
דיינר ברביס – המבורגרים מושחתים באווירה משמחת
פונדק אסא – מסעדת הדרכים המיתולוגית בבית דגן
טאטי ביסטרו – השילוב המושלם בין בית קפה, מסעדה ובר
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח