נגישות
נגישות

טיול באילת – פארק הולנד: גן עדן ירוק ופורח במדבר

מסעדות מומלצות באילת וגן עדן של עצים, בעלי חיים ונוף עוצר נשימה – הכנו לכם מדריך לשילוב המוחץ בין נופים וקולינריה במסלול פארק הולנד של קק״ל. לטיול יצאנו

מיטיבי לסת חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 27/02/2022, 10:15 תאריך עדכון: 27/02/2022, 10:29
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מדור מיטיבי לסת של זאפ רסט בשיתוף קק״ל מביאים לכם את אחד המסלולים הכי יפים, ירוקים ומוצלים שיש באילת - פארק הולנד, פארק מדברי עם למעלה מ-10,000 עצים שניטעו בזכות תרומתם של ידידי קק"ל בהולנד, הכולל תצפית מרהיבה ביותר על הרי אילת והרי אדום. הפארק הוקם על ידי קק״ל ותמצאו בו שביל הליכה באורך של כשני קילומטרים עם שלל סוגי עצים, עופות ואף ארנבות, ואם יתמזל מזלכם אולי תראו גם שועל במנוסה – לא בגלל השיר של פורטיס, אלא כי שועלים פחות אוהבים אנשים. אז אם בא לכם לראות את נווה המדבר הכי יפה שיש ועל הדרך גם לאכול מנות גורמה במיטב המסעדות הסמוכות למסלול, זה הזמן להתניע וגם ככה, על הדרך, לראות את פריחת החורף שבפארק. אום רשרש במיטבה הירוק והטעים!

פארק הולנד באילת. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"לפארק הולנד באילת. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"ל

הצבא צועד על קיבתו וכך גם אתם! מסעדות באילת שיתניעו את המסלול

״הצבא צועד על קיבתו״ היא אחת האמרות המפורסמות ביותר של נפוליאון בונפרטה, שליט צרפת ומגדולי המצביאים בהיסטוריה אי אז ב-1795 ולמעשה היא נכונה עד היום. אז כדי שתצעדו על קיבתכם, רגע לפני היציאה לדרך, רקחנו לכם את ארוחת הבוקר האולטימטיבית והכל כך טעימה, כך שהחיוך ישתלט עליכם למשך כל המסלול. טולום ביץ׳, מסעדה ים תיכונית שנמצאת בטיילת העיר אילת, היא מסעדה ורסטילית עם מנות סושי ובשר איכותיות, כשה׳בום׳ הגדול שלה היא ארוחת בוקר נהדרת של פלטת טאפסים הכוללת 12 סוגי מטבלים שונים ולחמיות איטלקיות - ריקוטה עם דבש ואגוזים, לאבנה, ממרח זיתים, טחינה, גבינת שמנת, סלמון מעושן, צזיקי, פלפלים קלויים, חציל קלוי, גבינה צהובה, גבינה בולגרית, עגבנייה לחה. אחרי ארוחת בוקר שכזו, כל מה שצריך זה לקחת קפה לדרך ולהתחיל במסע.

טולום ביץ׳, דרך פעמי השלום אילת. 053-9426058

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

לאן הולכים?

פארק הולנד הוא פארק מדברי קטן, מעין נווה מדבר שנשתל ב-1996 ומשתרע על פני 350 דונם של סוגי עצים רבים כמו דום מצרי, באובב, שיזף מצוי, שיח הבר הנדיר גרויה שעירה, שיטה סלילנית ושיטה סוככנית, המעולה כמקור צל. למעשה, מדובר בפארק שהוא חגיגה אמיתית של ירוק, עם סוגי צמחים ועצים שטרם פגשתם, כמו למשל הסלוודורה הפרסית שיוצרת שיחי ענק עם עלים עגולים המשתרעים על הקרקע. בעונת החורף, ממש עכשיו, תמצאו בפארק כמה צמחי חורף יפים כמו עכנאי זיפני הפורח בורוד, רכפתן מדברי שהוא שיח גדול שצובע בצהוב את ערוצי הנחלים, פגוניה רכה וסגולה, ולאנשי היגיינת הפה שביניכם, כדאי לקחת את אחד מזלזלי הסלוודורה, המכילים חומר מחטא שמסייע לבריאות השן ואף ניתן להכין מהם מעין מברשת שיניים. כדי להגיע לכל היופי הזה של פארק הולנד, יש לנסוע בכביש 90 עד הכניסה הצפונית לאילת. ממעגל התנועה של כיכר טורנטו, פונים לשדרות ששת הימים ונוסעים עד שרואים את שלט המבואה לפארק.

פארק הולנד באילת. צילום: אבי הירשפילד, ארכיון קק"לפארק הולנד באילת. צילום: אבי הירשפילד, ארכיון קק"ל

אפרטיף – אוכל במדבר

כביש 90 הוא אחד הכבישים הקולינריים בישראל, ורגע לפני ההגעה לפארק, תוכלו להצטייד באוכל מנחם וטעים שירפד לכם את הנוף ומצב הרוח לאורך המסלול. אם חשקה נפשכם בכריכים נפלאים לדרך, קפה אופטימי הוא המקום המושלם לכך! מסעדה איטלקית מצוינת המציעה מנות מהמטבח האיטלקי והישראלי עם פרשנות משלה ותוכלו להצטייד במגוון הסנדוויצ׳ים המופלאים והאופטימיים כמו למשל כריך חלומי ופסטו עם ממרח עגבניות מיובשות וזרעי חמנייה או כריך חצילים ופלפלים קלויים עם גבינת עזים וזיתים שחורים, כריכים שיהפכו את עצירת האוכל שלכם לחוויה!

קפה אופטימי, פנינת אילת, טיילת מול הים.  053-9441797

צילום: קפה אופטימיצילום: קפה אופטימי

אופציה קולינרית נוספת לטייק אווי משובח וטעים היא מסעדת פסטורי, מסעדה איטלקית המציעה מגוון של פיצות, פסטות, פוקאצ׳ות, בשרים ומאכלי ים בניחוח טוסקני. בפסטורי תוכלו לקחת טייק אווי ממנות הפיצות והפוקאצ׳ות הנפלאות הנאפות בתנור האבן מבצק שהוכן במקום, כמובן שבחרנו עבורכם מנות שיוכלו לשרוד כמה שעות של נסיעה כמו למשל:  פיצה ביאנקה - בשמל ותרד, אספרגוס, ארטישוק, זיתי קלמטה, מוצרלה, פרמז’ן ושמן כמהין, פיצה תפוחי אדמה וערמונים המשגעת  - בשמל כמהין, מוצרלה, תפו”א, ערמונים, שמן זית, שום, שמנת חמוצה, שמן כמהין ואורגנו טרי ואם אתם מטיילים עם ילדכם אז מומלץ לקחת עבורם את הפיצה מרגריטה שכולם אוהבים!

פסטורי, תרשיש 7 אילת. 053-2243521

צילום: פסטוריצילום: פסטורי

מה רואים ומנשנשים? - מצפור אליק וסעודת מלכים על נוף שהוא סוף...

עונת החורף היא אחת העונות המושלמות לביקור בפארק הולנד, שפורח במלוא תפארתו בעונה זו ואפשר לטייל בו בכל שעות היום. שביל הטיול עולה בערוץ אחד ויורד בערוץ מקביל לו, עד לנקודת המוצא, מוצאם של שני הערוצים הוא בהר שחמון. תך כדי המסלול ניתן לראות אבנים גדולות בצדי השביל העובר לצד קיר טבעי בנוי חצץ. כ-100 מטר מהכניסה לפארק נמצאת רחבה ובה עמודי הוקרה לתורמים מהולנד שסייעו בהקמת הפארק, ואחרי כ-300 מטר הליכה תגיעו לצומת שבילים, מומלץ לפנות ימינה ולטפס בכתף הערוץ, מרחק של כ-150 מטר עד למצפור אליק, ממנו יש נוף מרהיב ומהפנט החולש על נופי הפארק, הר שחמון הנראה ממערב והרי הגרניט הגדולים של אילת.

זה הזמן לשלוף את המטעמים שהבאתם מקפה אופטימי או פסטורי ולעשות סלפי על רקע הנוף תוך כדי אכילת כל הגורמה הזה.

פארק הולנד באילת. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"לפארק הולנד באילת. צילום: יעקב שקולניק, ארכיון קק"ל

מיטיבי לסת - מה אוכלים בסוף המסלול?

הסיור בפארק הולנד הסתיים והגיע הזמן להתנחם באוכל משובח וטעים שישלים את היום המושלם שהיה באואזיס האילתי שראיתם. אחד המקומות המושלמים לסיום מענג היא המבשלה, מסעדת בשרים ומבשלת בירה איכותית, עם מגוון שלם של בירות מקומיות ותפריט משובח ומעניין. המקום מעולה לאוהבי בשר, הבירות שנעשות במבשלה מחומרי גלם איכותיים, לתת ושמרים המגיעים היישר מאירופה ועוברים בישול ותסיסה. בתפריט תמצאו שפע של נשנושים – צ׳יפס, כרובית, טבעות בצל, סלטים מגוונים ומיוחדים, מנות מיני עיקריות כמו פיש אנד צ׳יפס, סוגי בוריטו ומיני המבורגר לפחות רעבים שבחבורה, ומנות עיקריות כמו סטייקים, דגים, המבורגר. המנות המומלצות ביותר לאחר הטיול שלכם הן ׳נזיד פורטר׳ - תבשיל כתף בקר עם גזר, בצל ופטריות שמפיניון, בבירת פורטר וסילאן בתוספת פירה וריבת בצל, או פלטת בשרים עשירה הכולל 300 גרם אנטריקוט, 250 גרם פילה בקר, 250 גרם פרגית, 2 נקניקיות בקר ביתיות, עם שתי תוספות לבחירה.

המבשלה, האורנים 2 אילת. 053-4293499

צילום: המבשלהצילום: המבשלה

הרעבים והמתפנקים שביניכם מוזמנים לארוחת שחיתות במסעדת הלב הרחב, מסעדה משפחתית שמכינה פלאפל טרי טרי ומשמשת כמקום עליה לרגל לאוהבי הפלאפל והפינוקים בעיר, כי כאן מפנקים באוכל! בתפריט תמצאו מנות של שיפודים, סטייקים, קבבונים וכמובן שאסור לכם לוותר על מבחר סלטי הבית האינסופי, שרק הוא בפני עצמו מהווה ארוחה. המנות המומלצות הן שיפודי פילה אווז מולארד, פלטת ברבוניות וכמובן פלאפל וכמה שיותר ממנו.

הלב הרחב, חיל הנדסה 6 אילת. 053-6111439

צילום: הלב הרחבצילום: הלב הרחב

ומי שנפשו חשקה לסיים את הטיול עם אוכל איטלקי, חייב ללכת למסעדת אולה, אחת המסעדות האהובות בעיר, בגלל השילוב הזה שבין אוכל מושלם ואווירה נפלאה. התפריט כולל מגוון של מנות איטלקיות קלאסיות כמו פיצות, אנטיפסטי, כל סוגי הפסטות שרק חלמתם לקבל, בשרים - טלה, כבש, אנטרקוט, המבורגרים ומגוון דגים. המומלצות ביותר הן סביצ׳ה סלמון אה לה רומנה עם מיני פוקצ׳ה, פסטת חזה אווז חרדל ודבש - פסטה חונקי כמרים, פטריות, עגבניות שמש, יין אדום, דבש, חרדל, נתחוני חזה אווז ואגוזי מלך קצוצים, או סלמון בהרטי - פסטה לינגוויני, סלמון טרי, עגבניות מגורדות, יין לבן, עגבניות שמש, שמנת טבעונית, שום, קארי. הקרניבורים שבחבורה יוכלו להתענג על מנת נתח טרייה מנברסקה – 300 ג' נתח סינטה טרייה של עגלה מנברסקה על הגריל, בליווי תפו"א מדורה בקייג'ין וקונפי שום.

אולה, תרשיש 7 אילת. 053-9442686

צילום: אולהצילום: אולה

רוצים לדעת עוד על המסלול? איך מגיעים, מהיכן נוסעים ומה רואים? כנסו ללינק הבא:

https://www.eyarok.org.il/trip.aspx?id=176#3561

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
פסטורי באילת
053-2243521
טולום ביץ' באילת
053-9426085
המבשלה באילת
053-4293499
הלב הרחב באילת
053-6111439
אולה באילת
053-9442686

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מסעדות מומלצות בצפון – הטבות מיוחדות לגולשי זאפ!
טיול משפחתי בצפון – דרך נוף הרי נפתלי
נחל עין כרם ביער ירושלים – מסלול קיץ לכל המשפחה