נגישות
נגישות

דרום אדום 2024 – האטרקציות, הכלניות והמסעדות

למרות המלחמה, פסטיבל "דרום אדום" לשנת 2024, יתקיים עם שפע של אטרקציות, מסעדות, בתי קפה נסתרים וקולינריה משובחת על רקע מרבדי הכלניות המדהימות. בואו לאכול, להזדהות ולהעלות את המורל הלאומי

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 28/01/2024, 14:49 תאריך עדכון: 31/01/2024, 11:01
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

דרום אדום 2024 – תאריכים ופרטים נוספים

פסטיבל דרום אדום יתקיים השנה בצפון הנגב בפעם ה- 19, למרות אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" המתמשכת ויתקיים השנה במהלך כל חודש פברואר, בכל סופ"ש, כשבהלך שישי שבת ובשעות משתנות תמצאו מגוון של פעילויות לכל בני המשפחה.

הפסטיבל כל כולו שיר הלל לכלניות ומרבדיהן האדומים המדהימים, שכולנו נהנים לשכב בהן ולעשות 'סלפי' מנצח, והוא יתקיים במהלך חודש פברואר, כשהשנה, האירוע יתקיים בסימן של פריחה מחדש עם לוגו מרגש שמתאים לאסון הכבד שהתחולל כאן: "דרום אדום – פורחים מחדש". במהלך פסטיבל דרום אדום 2024, תוכלו להנות משפע של אירועים ואטרקציות ברוח התקופה שישכיחו מכם קצת את המציאות הקשה - טיולים מודרכים בין כלניות, מתחם קניות נייד, אתרי תיירות, צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרו של אופיר ליבשטיין ומרוץ הכלניות בסימן השבת החטופים, לצד שפע של אופציות קולינריות משובחות ביותר.

אישה אוחזת בכוס יין במסגרת פסטיבל "דרום אדום 2023" אוכל וכלניות, שילוב מושלם. צילום: שאטרסטוק

למה זה MUST ?

לדרום יש קסם משלו, רק כאן תמצאו חווית אוכל ייחודית ותוכלו לגלות את הדרום האדום במלוא הדרו עם פריחה קולינרית בצד פריחת הכלניות. אבל, צריך לזכור שמעבר לכלניות ההורסות ולקולינריה המפוארת שיש לדרום להציע, השנה יש לפסטיבל הזה ערך מוסף -  שיקום צפון הנגב לאחר הטראומה הלאומית . צריך הרי להראות לחמאס ששום דבר לא ישבור אותנו, אנחנו כאן  - אוכלים, נהנים וחיים!. תבואו, תתמכו, תצטלמו, תנשמו  ותאכלו מכל השפע הזה שיש לדרום להציע!

צעדת כלניות לזכרו של אופיר ליבשטיין על שקשוקה מנצחת, בשמורה 215

מה עושים? אחד מאירועי הדגל של פסטיבל דרום אדום היא צעדת הכלניות של קק"ל שתתקיים גם השנה, לזכרו של אופיר ליבשטיין ז"ל - ראש מועצת שער הנגב ומייסד פסטיבל דרום אדום, שנפל ביום הראשון ללחימה בשעה שהגן על קיבוץ כפר עזה. אתם מוזמנים ללבוש חולצה אדומה לזכרו של אופיר ולחבור לצועדים במהלך הצעידה.

מתי? הצעדה תתקיים ביום שישי, 16.2 ותצא מאזור אתר הראשונים שבקיבוץ רוחמה.

פאנץ' – יש לכם הזדמנות נדירה לבוא ולזכור את אופיר ליבשטיין שנלחם על ביתו עד מוות ועשה הכול כדי להגן על תושבי הקיבוץ שלו ובני משפחתו באותה שבת ארורה של ה- 7.10.

מה אוכלים?

השמורה 215 היא עגלת קפה בין הנחמדות והוותיקות שיש בארצנו, השייכת לחקלאי לשעבר בשם בני שרצה להגשים חלום ולפתוח עגלה שכזו, בכניסה לשמורת פורה שבנגב הצפוני. המקום נמצא דקות נסיעה מקיבוץ רוחמה והוא המקום האולטימטיבי כדי להתחיל או לסיים בו את הטיול שלכם בדרום אדום. תמצאו כאן קפה מעולה שמבושל כמו שרק בני יודע, סנדוויצ'ים שווים, שקשוקות, בורקסים ואל תוותרו על המלבי המעולה שיש במקום.

כתובת: בכניסה לשמורת פורה, ק"מ 215,  לאחר מפגש כביש 40 וכביש 6 דרום, טלפון: 054-792-0182

לרוץ בין מרבדי כלניות ולקנח בארוחת שחיתות קרניבורית ב"טעם העמק".

מה עושים? מרוץ הכלניות יתקיים גם השנה עם  שלושה מסלולי ריצה שיעברו בפארק גרר-שרשרת וסביבתו, כשלאורך המסלול הרצים יחשפו לנופיו של נחל גרר, יער שרשרת ולמעיינות, סביבם תגלו פריחת כלניות מדהימה. המרוץ יתקיים בשיתוף מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים ולמען החזרתם במהרה!

מתי? יום שישי, 9.2.2024, הזנקה בשעה 7:00.

פאנץ' - המרוץ כולל שלושה מקצים: 10 ק"מ תחרותי, 5 ק"מ תחרותי ו- 2.5 ק"מ תחרותי ועממי

כשבמתחם האירוע יהיה כיבוד קל ועמדת חלוקה של משקאות מתוצרת חברת "טרה", מה שאומר שאפשר רק לנשנש בלי לרוץ (לעצלנים שבחבורה).

לפרטים על המרוץ לחצו כאן.

מה אוכלים?

אחרי שרצתם ושרפתם קלוריות, הגיע הזמן לארוחת שחיתות קרניבורית אמיתית בטעם העמק – מסעדת בשרים ישראלית אסלית שתשאיר אתכם מסופקים ומאושרים (עם פתיחת כפתור בג'ינס לאחר הארוחה). מדובר במשפחה של מגדלי בקר שעושה הכול כדי להביא לכם לצלחת נתחי בשר עסיסיים ואינספור תוספות וסלטים מגוונים וטריים שיוכיחו שכל קלוריה שבזבזתם ראויה לחזור לגוף ובגדול!

סיגרים במילוי לוקוס, שקדים, כבד ובמקום להתלבט איזה בשר הכי כדאי להזמין, פשוט הזמינו את המיקס המושלם של טעם העמק – נתחי אנטריקוט, פילה בקר, צלע טלה, מדליוני מולארד ומדליון כבד אווז לצד תפו"א ברוטב צ'ימיצ'ורי.

טעם העמק. בעלי המלאכה 5, נתיבות, 053-6389915

קפה ללוש בראסרי – קצת אירופה בכל המדבר הזה

קפה ללוש הוא אפשרות קולינרית מושלמת וטעימה שמתאימה לארוחת בוקר, בראנץ' או פשוט קינוח וקפה מפנקים. המקום עמוס בקינוחים שווים, מאפים, כריכים וארוחת בוקר מנצחת, שבאה בטוב לפני או אחרי הסיור הבא שלכם, המלצה שלנו היא לקחת את טוסט הצ'דר עם פטריות מטוגנות ובצל, קבב על פוקאצ'ה, פיצה בשר וטחינה וכמובן קינוח כמו מילפיי ווניל וקסטה מסקרפונה – ללקק את האצבעות ולשכוח מהכול ומכולם.

קפה ללוש. חייטה 1, באר שבע, 053-2490969

סי קפה דבירה, בגלל הפסטות והמאפים הטריים

ליד צומת דבירה תמצאו ביסטרו מנצח  - בית קפה איטלקי שמגיש ארוחות בוקר מיוחדות, כריכים, סלטים, מאפים, פוקאצ'ות ופיצות מהטאבון שנמצא במרכז המטבח הפתוח. בין אם אתם לפני הטיול או בסיומו, המלצה שלנו היא לקחת לפחות שתי פיצות 'ורדה פרומג'יו'  -  רוטב פסטו שמנת, גבינת מוצרלה, בולגרית ופרמז'ן ואת פיצת 'רוסטיק ארטישוק' עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה, ארטישוק צלוי, כרישה, זיתי קלמטה ותרד כשתי פיצות מנצחות, ריקוטה ארטישוק ו'פרומז'י חציל' הנפלאה -

פסטה בטאבון ברוטב שמנת עגבניות עם חציל, זיתי קלמטה, עגבניות מיובשות ובזיליקום.

סי קפה. צומת דבירה, תחנת הדלק דור אלון, 077-7295841

דרום אדום מרקט

מה עושים? הכי מומלץ בדרום אדום הוא “דרום אדום MARKET“, יריד שבו אמני צפון הנגב יציגו את מוצריהם ותוצרתם החקלאית -  חפצי נוי לבית ולגינה, כלי קרמיקה, תכשיטים עבודת יד, עבודות עץ ונגרות, בגדים, לצד תוצרת חקלאית כמו דבש משובח, זיתים מושלמים, מאפים ומאכלים ביתיים וכמובן שפע של קינוחים שתפגשו רק כאן.

מתי? ימי שישי ושבת , 23-24.02.2024 בפארק תעשיות עידן הנגב.

פאנץ' – הילדים יוכלו להנות מסדנאות ילדים שיופעלו במתחם ואתם תוכלו לשבת על כוס יין וקינוח מקומי ולהנות מהשלווה והיופי שסביבכם.

מה אוכלים?

בית קפה דובשנית לרגעים מתוקים

דרום אדום רעים, זו חוויה בלתי נשכחת שמתאימה בול לסיור של אחרי הקניות שלכם בשוק של דרום אדום. ואם כבר אתם ברעים, חובה לבקר בבית קפה דובשנית שכשמו כן הוא, מאפיית בוטיק שממוקמת בקיבוץ רעים המציעה ארוחות בוקר מושלמות, מאפים, עוגיות ועוגות שבשילוב קפה והנופים המדבריים שסביבכם מביאים קצת אופטימיות ללב ולבטן.

דובשנית. קיבוץ רעים, 08-9940534

מזנון לה מדווש – למדוושי בארי שרוצים קצת מתוק מושלם בנשמה

דרום אדום בארי, זה צירוף מילים שמאגד בתוכו את התמימות של דרום אדום עם הזוועות שקרו שם בתחילת המלחמה, ולכן זה בדיוק הזמן להגיע למזנון הזה שכל כולו תקווה לצמיחה והתחדשות מתוך הכאוס. מדובר במזנון שווה ומתוק ביותר שנותן מענה לרוכבי האופניים שמגיעים לרכוב במסלולי האופניים שבאזור קיבוץ בארי, עם פינות ישיבה מגניבות, גבינות ומאפים תוצרת בית מופלאים בטעמם וקפה מושלם!  שווה לשבת כאן, לדמיין כמה טוב עוד יכול לצמוח מכל הרע שקרה בבארי וכמובן לתמוך בבעלי המזנון ששרדו את הקשה ביותר. מומלץ במיוחד לקחת את הארוחה הכפרית הכוללת את כל גבינות המקום ממחלבת קיבוץ בארי, לחמניות טריות, סלט ירקות, חביתות ושתייה, ארוחה שפותחת את היום באופן מושלם, טרי וטעים!

מזנון לה מדווש. קיבוץ בארי, 0777295716

*חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טעם העמק בנתיבות
053-6389915
פטריקס בבאר שבע
053-8007518

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
מה לאכול בזמן מלחמה? 5 מאכלים שעוזרים להפחית מתח וחרדה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
חג ״לפני המצות״ שמח!