נגישות
נגישות

על הדרך: כל המסעדות על כביש 6

אין שום סיבה להישאר רעבים, גם בדרכים. אם אתם על כביש 6 בדרך לטיול משפחתי או בחזרה מהעבודה, וחשקה נפשכם בארוחה עשירה ומפנקת הגעתם למקום הנכון. מסע קולינרי על הכביש המהיר הארוך בארץ

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 08/08/2023, 12:28
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

החופש הגדול בעיצומו, ורוב המשפחות כבר מיצו את הבריכה השכונתית, הקניון והגינה ליד הבית. מה נשאר? להיכנס לאוטו ולנסוע. לעלות על כביש 6, ולחפש מקומות יפים ומעניינים. לא משנה לאן. לנסוע לצפון, לדרום, לשרון - העיקר להתרחק, לספוג קצת חמסין של עיר אחרת ולהגיד שאצלנו יותר נעים.

אגב, אנחנו לא משלים את עצמנו שאתם נוסעים בשביל הנופים נטו. הגביע הקדוש של כל נסיעה זה הרי לאכול במסעדות המתוקות והטעימות שפזורות על הדרך, ולהשיג קצת שקט בדרך הביתה. אז... המכונית מתודלקת? המזגן כבר בשיא? הווייז כבר מוכן? הילדים עם ניידים מוטענים? כדורי ההרגעה כבר בהיכון? קדימה, אפשר לצאת לדרך!

מאקי טמפורה בתאי צ'ין (צילום: באדיבות המקום) סושי בצידי הדרך. מאקי טמפורה בתאי צ'ין (צילום: באדיבות המקום)

ממחלף שוקת שבדרום ועד מחלף סומך שבצפון, כביש 6 הוא ממיזמי התחבורה השאפתניים ביותר שיצאו לפועל בישראל. למרות שמדובר בפרויקט שכל נסיעה בו היא תענוג רצוף, נראה שעדיין יש מקום לשיפור בכל הקשור לקולינריה. עם כל הכבוד לתחנות השירות ובתי הקפה הפזורים לאורכו, לפעמים הבטן לא מוכנה להתפשר ודורשת ארוחה של ממש. לכל הנוסעים הרעבים, הנה לפניכם שלל מסעדות מומלצות, מרחק של כמה דקות מהמחלפים השונים של כביש 6 – ככה שתוכלו לעצור באמצע הדרך, לאכול ארוחה טובה ולהמשיך את הטיול או את הדרך הביתה.

בהרכב מלא: מסעדות מומלצות לארוחה עם הילדים
מעפולה עד מטולה: 13 מסעדות מומלצות בצפון
רייז אנד שיין: ארוחות הבוקר הכי טובות בתל אביב

מחלף יקנעם: מרינדו – יקנעם

סניף יקנעם הוא השישי במספר והצעיר ביותר שפתחה רשת מקדשי הבשרים, מרינדו. בדומה לסניפים בשרונה מרקט ובגולן, גם בסניף שביקנעם תמצאו בנוסף למעדנייה וקצבייה, גם מסעדה. אי לכך, תוכלו לבחור אם ברצונכם לשבת לארוחה במסעדה או לקחת כמה דברים טובים להמשך הדרך ולערוך פיקניק כהלכתו באזור (מומלץ כמובן פשוט לשלב בין שתי האפשרויות). גאוות המקום היא על הטלאים והעגלות, שמגיעים מחוות מרינדו הבשר מהגולן - בין המשקים המובילים בישראל. בנוסף מייצרים בחווה גם שמן זית איכותי ויינות משובחים, הניתנים לרכישה בחנות שבסניף המקומי.

אוכלים ונוסעים: תלתלי טלה (נתחי טלה דקיקים צלויים על הגריל בתיבול מלח אטלנטי ופלפל שחור גרוס), קבב טלה צנובר נענע (3 יחידות של קבב טלה מתובל בנענע וצנוברים. מוגש על לחמניית פרנה וטחינה בצד עם תוספת לבחירה) וטלה וטליה (מנה המשלבת צלעות וטיבון טלה (300 גרם) צלויים על הגריל לצד תוספת לבחירה: צ'יפס, תפו"א, שעועית ירוקה, סלט או פירה).

מרינדו - התמר 2, קניון דרכים יקנעם, 053-9377622


צלעות טלה במסעדת מרינדו יקנעם (צילום: באדיבות המקום) נתח על הדרך. צלעות טלה של מרינדו (צילום: באדיבות המקום)

מחלף סומך: קפה הבימה – קרית אתא

בקפה הבימה שבקריית אתא, תוכלו לפתוח את היום עם שקשוקה פיקנטית או ים-תיכונית. לחילופין תוכלו לחטוף איזה כריך או לנשנש כמה רולים של סושי וכמובן שגם תוכלו לשבת לארוחה רצינית של סלט ופסטה (או סלט פסטה). קפה הבימה הוא מוסד קרייתי ותיק שחוגג בקרוב שני עשורים. וכפי שנראה, השנים עשו לו רק טוב.

אוכלים ונוסעים: טוסט הבימה (גבינה צהובה, גבינת שמנת, עגבנייה, ממרח פסטו וממרח זיתים), פסטה גלילית (לינגוויני בזלת ברוטב עגבניות על מצע שרי, חציל בלדי, שום טרי וירק, מוקפצים בשמו זית, פלפל גרוס ומלח ים), פוטו מאקי סלמון מעושן וקוויאר (עם בטטה מאודה, אבוקדו ושבבים) וסלט חלומי (לקט ירקות טריים, עגבניות שרי, פלפל קלוי, בצל מטוגן, חציל ניוקי וגבינת חלומי עם פטה ובולגרית מגורדת על מצע של עלי בייבי עם אגוזי מלך).

קפה הבימה - העצמאות 59, קרית אתא, 053-9375952

כדורי ריזוטו בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג) הרבה יותר מקפה. כדורי ריזוטו של קפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)

מחלף קריית גת: אצל הבוכרי – קריית גת

מסעדת אצל הבוכרי, היא (כפי שניחשתם) המקום האידיאלי לעצור בו אם חשקה נפשכם במנטי, צ'יבורק, סמסה, פלוב או באחש. בנוסף למעדנים שבזכותם הפך המטבח הבוכרי לפופולארי במחוזותינו, מגישים במקום גם חומוס מצוין (שמומלץ לנגב עם לחם בוכרי) ומגוון רחב של שיפודים - החל משיפוד סלמון, דרך שיפוד לבבות עוף וכלה בשיפוד שומן כבש. כמיטב המסורת, כל השיפודים מוגשים עם בצל וחומץ (לנמנעים מבשר, יש אפשרות להזמין שיפוד ירקות).

אוכלים ונוסעים: מרק עם כיסוני דושפרה (מרק ירקות עם כיסוני בשר), צ'יפס ביתי בתיבול בוכרי (עם שום וכוסברה), סמסה במילוי חצילים וצ'יבורק במילוי בשר.

בית האוכל הבוכרי - דרך הדרום 9, קריית גת, 053-9381815
להזמנת שולחן בבית האוכל הבוכרי

מחלף נשרים: הרצל 50 – רמלה

מחלף נשרים הוא אחד המחלפים הגדולים ביותר בישראל. הוא ממוקם סמוך למפעל המלט נשר ומחבר בין כביש 6 לכבישים 424, 431 ו-44. זה האחרון חוצה את העיר רמלה, מקום מושבה של מסעדת הרצל 50. הגריל של הרצל 50 תמיד לוהט, הלאפות תמיד טריות והשווארמה תמיד מסתובבת על צירה. הרצל 50 היא מזנון הדרכים האולטימטיבי, כשלמקום מגיעים בעיקר כדי לאכול בשרים בפיתה, בלאפה או בבגט (ויש גם אפשרות לקחת אוכל בחמגשית).

אוכלים ונוסעים: קבב כבש בפיתה, טבעות בצל, שניצל פנקו בבגט וצלחת סלטים.

הרצל 50 - שד' הרצל 50, רמלה, 053-9375472

שיפודים וסלט בהרצל 50 רמלה (צילום: באדיבות המקום) מזנון דרכים אולטימטיבי. שיפודים וסלט בהרצל 50 רמלה (צילום: באדיבות המקום)

מחלף שער העמקים: תאי צ'ין – קריית טבעון

מסעדת תאי צ'ין שבקריית טבעון, חוגגת השנה את יום הולדתה ה-20 במספר. במסעדה השכונתית הפופולארית, שמים דגש מיוחד על ייצור עצמי, כשאפילו את האטריות ואת דפי האגרול, מייצרים במקום. בנוסף למנות סושי, נודלס, מרקים ומבחר ראשונות, מגישים בתאי צ'ין גם סלטים אסיאתיים מיוחדים במינם. כמו כן בחנות הבית של תאי צ'ין, ניתן לרכוש מוצרים וחומרי גלם אסיאתיים, לקחת הביתה.

אוכלים ונוסעים: ספרינג רול ויאטנמי (שני רולים על בסיס דפי אורז במילוי חזה עוף, נענע, נבטים, כוסברה וצ'ילי חריף. מוגשים עם רוטב חריף תוצרת בית בצד), סלט lab gai (חזה עוף טרי, כוסברה, נאם פלה, נענע, צ'ילי חריף, ליים, סוכר דקלים, רוטב דגים, בצל סגול, שרי ואצבעות סטיקי רייס), רול rainbow (טמגו, אבוקדו וקנפיו במעטפת סלמון, טונה ודג לבן) ובננה אייטיז (בננה בטמפורה עם גנאש שוקולד ונגיעות קצפת, בליווי כדור גלידת וניל – עם סירופ מייפל בצד) לקינוח.

תאי צ'ין - ככר בן גוריון 1, קריית טבעון, 053-9441329


אסייאתי בתאי צ'ין (צילום: באדיבות המקום) הכל טרי בייצור עצמי. אסיאתי בתאי צ'ין (צילום: באדיבות המקום)

מחלף אייל: קמליה – ניר אליהו

אם תרדו במחלף אייל ותמשיכו לכיוון כפר סבא, תוך פחות מק"מ אחד תמצאו בכניסה האחורית לקיבוץ ניר אליהו, את מסעדת קמליה. המסעדה הביתית הוקמה לפני כעשור וחצי, אי אז ב-2004, כשבתחילת הדרך היא פעלה כבית קפה שהציע מספר מצומצם של מאפים. כיום לעומת זאת, מדובר במסעדה לתפארת, עם תפריט שרק ממשיך להתרחב ולהתקדם. אז אמנם עדיין מגישים במקום לא פחות מעשרה סוגים של ארוחות בוקר ושפע של כריכים וסלטים, אך בנוסף תמצאו בתפריט שבנה השף נעם דבי, גם פסטות, פוקצ'ות, קבב בולגרי, קבב סינייה, יאפרקיס (תבשיל קדרה בלקני), ביף סטרוגנוף, נקניקיות של אלן טלמור, מוסקה בלקנית והרשימה עוד ארוכה ומלאה בכל טוב.

אוכלים ונוסעים: קרפצ'יו סינטה (פרוסות סינטה כבושות בחומץ בלסמי, שמן זית ושבבי פרמז'ן בליווי לחם הבית), צלע לבן (500 גרם צלעות על הגריל ברוטב סויה, מייפל וחרדל. מוגשות עם תוספת לבחירה), פלאפל תרד (כדורי תרד, כרישה ופטה מטוגנים, מוגשים על מצע לבנה וסלסת עגבניות) וקדאיף חלבה (מוס חלבה בליווי גלידת קוקוס, סילאן וטחינה גולמית) לקינוח.

קמליה - ניר אליהו, 053-9443563

המבורגר אנטריקוט במרינדו יקנעם (צילום: באדיבות המקום) הפוגה בשרית. המבורגר אנטריקוט במרינדו יקנעם (צילום: באדיבות המקום)

 חלק מן המסעדות המופיעות בכתבה הינן לקוחות rest אך נבחרו ללא שיקולים מסחריים

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה הבימה בקרית אתא
053-9375952
מרינדו ביקנעם
053-9377622
בית האוכל הבוכרי באשקלון
053-9418848
הרצל 50 ברמלה
053-9375472
תאי צ'ין בקריית טבעון
053-9441329
קמליה בניר אליהו
053-9443563

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
תהיו יצירתיים: הטעויות הטעימות ביותר בהיסטוריה
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ