נגישות
נגישות

לירי לאונג': בשורה קולינרית חדשה בשרון

יוליה פריליק-ניב שמעה על מסעדה חדשה ליד הבית, באה לביקור ולא התאכזבה. עם תפאורה טרנדית, תפריט כפרי חובק עולם לאורך כל היום וויטרינת עוגות וקינוחים מפתיעה - ללא ספק מדובר בבשורה נפלאה לתושבי השרון בפרט ולחובבי קולינריה משובחת בכלל

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 28/07/2019, 0:00 תאריך עדכון: 28/07/2019, 11:41
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סקרודיליה בלירי לאונג' (צילום: דניאל לילה) מחווה למטבח היווני. סקורדליה של לירי לאונג' (צילום: דניאל לילה)

תושבי השרון שמחוץ לערים, או במילים אחרות תושבי המושבים והקיבוצים, ידעו אכזבות לא מועטות בכל הנוגע לקולינריה רעננה. איכשהו הקרבה היחסית לתל אביב השאירה אותם ללא מענה הולם לחך ליד הבית. אחת הסנוניות הראשונות לפני כמה שנים הייתה מסעדת גוז' ודניאל בבני ציון, שתור ארוך משתרך מידי יום בפתחה. לפני כמה שבועות החליטו הבעלים של גוז' לפתוח נציגה נוספת, הפעם מהעבר המערבי של מסילת הרכבת, ברשפון, על חורבות קפה גופרמן האגדי.

על הדרך: איפה אוכלים לאורך כביש 6?
30 המנות שיעשו לכם את הקיץ

מענה הולם בכל שעות היממה
החלל של לירי לאונג' מעוצב כספרייה טרנדית עם שיק נורדי, והנוף לעבר השדות והשמורה הוא תפאורה הולמת לאוכל המוגש בה. המנות לא גדולות אבל מהודקות, מעוצבות ומוקפדות.

לירי לאונג', בדומה לאחות הגדולה, מעניקה מענה לכל שעות היממה - ארוחות בוקר, תפריט עסקי בצהריים, תפריט ערב המשתנה לפי העונות ובקרוב גם בראנץ' שישי. את התפריט מוביל השף המוערך שניר אנג-סלע, והוא משלב בתפריט כפריות ואורבניות עם מנות כמו צלחת שוק שקוטרי גבינות ואנטיפסטי שזה יותר מגש נקניקים, גבינות וממרחים; נקניקיות עגל וגאודה כרוב כבוש פירה וחרדל חריף; מנות פסטה מגוונות בהן פפרדלה אספרגוס, לינגוויני דיאבלו; סלטים עונתיים ועוד. בצהריים מוגשות בלירי "ארוחה שלמה במנה" שסוגרות פינה.

ארוחת בוקר בלירי לאונג' (צילום: דניאל לילה) בואו מוקדם. ארוחת בוקר בלירי לאונג' (צילום: דניאל לילה)

מלבד הנוף והעיצוב יש עוד שני עוגנים שמקפיצים את החוויה – ויטרינה ובה מוצגות שלל עוגות וקינוחים ותפריט יין עשיר הכולל מבחר יינות של יקבים מובילים מהארץ ומהעולם. האוכל הוא מה שמכונה במחוזותינו חובק עולם – מנות בהשראת מטבחים שונים, מאסיה דרך יוון ועד גרמניה, צרפת וארצות הברית.

מזרח אירופה בצלחת
אחת המנות המפתיעות היא הרינג שמאלץ כבוש עם תפוח אדמה שמנת ביצה רכה ושמיר (48 שקלים) – מזרח אירופה בצלחת. האוכל המזרח אירופאי לא זוכה לאהדה גדולה ומקושר לאוכל אפרורי וגס, אך הצלחת האלגנטית ובה פיסות הרינג שמנמן לצד תפודים קטנטנים אפויים וביצה רכה ונוזלית עושה חסד למטבח הזה. וזה גם טעים מאוד. מחווה למטבח היווני היא מנת סקורדליה עשויה שקדים והרבה שום קונפי לצד ירקות ירוקים (42 שקלים); סלט ניסואז עם חסה רומאית, שעועית ירוקה צעירה, תפוח אדמה, טונה אורטיז וביצה רכה (54 שקלים) היא מנה קיצית וקלילה; ויש גם מנות דג - בערב שבו סעדנו הוגשה שווארמת דג ים עם בצל וסומאק בפיתה בליווי טחינה (54 שקלים), מנה ים תיכונית קלאסית.

סלט לירי בלירי לאונג' (צילום: דניאל לילה) קליל, נעים וצבעוני. סלט לירי בלירי לאונג' (צילום: דניאל לילה)

לקנח עם פאי
אל תוותרו על הקינוחים, ממילא לא תוכלו להתעלם מהוויטרינה. התלבטות בין קראק פאי לבין פאי שוקולד מריר לבין טארט פיסטוק ופירות יער הכריע את הכף (בעצם הכפית) לעבר השוקולד. כדי לשדך לו משהו קליל יותר בחרנו גם בגלידת יוגורט בסגנון יווני המוגשת עם סילאן ופירות העונה. האיזון הושג.

ועוד מילה לסיום על האווירה הייחודית של המקום - המסעדה איכשהו מתאימה כמעט לכל קהל, מזוגות בדייט רומנטי, דרך משפחות רב דוריות ועד חברות שבאות לדרינק ונשנושים, וזה הישג שאין לזלזל בו כי גם לתושבי השרון בהחלט מגיע.

לירי - הפרחים 12, רשפון, 053-6114022

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון