נגישות
נגישות

מה אוכלים בפסטיבל עמים וטעמים 2019 באשדוד?

טורטייה מקסיקנית, פיצה טורקית וצ'יפס הולנדי, הם רק חלק מהמאכלים המסקרנים שמחכים לכם בחגיגת האוכל השנתית של העיר אשדוד, והכל ב-10 שקלים בלבד למנה. יצאנו לסיור בעקבות המנות הכי שוות שתוכלו לנסות

מסעדות בדרום חדשות מהצלחת
יעקב גולדברג
תאריך פרסום: 22/05/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פסטיבל עמים וטעמים באשדוד (צילום: אבירם אלישע) חגיגה של אוכל לכולם. פסטיבל עמים וטעמים באשדוד (צילום: אבירם אלישע)

זו השנה השלישית שפסטיבל עמים וטעמים חוגג את הסצנה הקולינרית התוססת שמתרחשת בעיר אשדוד על שלל מסעדותיה. השנה יתקיים הפסטיבל בימים רביעי וחמישי, ה-29-30 במאי בגן אלישבע בעיר, שיתעורר לחיים בכל ערב החל מהשעה 18:00. באווירת הים התיכון שהעיר פרושה לאורכו יחכו לכם דוכנים מגוונים, הופעות חיות מכל העולם ושלל מאכלי עדות של כארבעים מסעדות מובילות מרחבי העיר. כל מנה בפסטיבל תוצע במחיר אחיד של 10 שקלים בלבד.

לכבוד האירוע יצאנו לביקור בעיר לראות, להריח ולטעום כמה מהמנות שתוכלו לנסות. בואו לקחת חלק בפסטיבל שמשך אליו בשנתיים האחרונות אלפי מבקרים רעבים מכל רחבי הארץ, שהגיעו להתנסות בקולינריה האשדודית שלא מפסיקה להתפתח ולחדש.

תחנה ראשונה - קרואסון של ליון
את היום שלנו באשדוד פתחנו בקפה ליון במתחם ביג החדש בעיר. השם אולי פחות מוכר לתושבי תל אביב צפונה, אבל המסעדה שהחלה עם סניף אחד באשדוד לפני כמה שנים, נמצאת בתהליכי התפתחות מרשימים עם חמישה סניפים באשדוד, יבנה ואור יהודה, ועם שאיפות קרובות מתמיד להתרחב ולהגיע גם למרכז הארץ. קפה ליון יציע במהלך הפסטיבל קרואסון חביתה צרפתית שמוגש, איך לא, עם חביתת גבינה צהובה ורוטב הולנדייז – שילוב מנצח של טעמים קלילים ומרקם נימוח. מומלץ במיוחד לפתוח את הסיבוב שלכם במקום עם המנה הכיפית הזאת.

תחנה שניה - פיצה טורקית אורגינל
אחרי הקפה נוסעים לים - אל תעבירו הלאה כדי שלא כולם ידעו, אבל אם חוף ים מעלה לכם אסוציאציות של חיפושי סרק אחרי חנייה ופיסת חול שקטה, אז הגיע הזמן לקחת את התמונה המזיעה הזאת, לשלוח אותה לסל המחזור ולבוא לאשדוד – שם מחכה לכם חניה חינם ומרחבים פתוחים, שקטים ונקיים. תאמינו לנו, הכחול הים תיכוני מעולם לא בהק יותר. על אחד החופים של העיר שוכנת מסעדת ארמיס שנפתחה לפני כשלוש שנים, והפכה להיות חלק בלתי נפרד מהנוף של הים האשדודי. הלחמעג'ון שתציג המסעדה בפסטיבל יגיע עם בצק קריספי להפליא וזילופים של טחינה ירוקה נהדרת שמאזנת את כל הסיפור. מנה מרעננת שקנתה את ליבנו.

תחנה שלישית - צ'יפס הולנדי למהדרין
בואו נתחיל מהשורה התחתונה - בהולנד צ'יפס יש את הצ'יפס בטטה הכי טעים שאכלנו. רמה מדויקת של מתיקות ופריכות. פשוט ממתק שלא בא להפסיק לנשנש לעולם. בגזרת הרטבים לא חסרות אפשרויות, אך אנחנו בחרנו בפסטו, צ'ילי ורוטב טרטר. לא לפספס.

פיתת בשרים בפסטיבל עמים וטעמים (צילום: תיירות אשדוד)      מנה ב-10 שקלים. פיתה ובשר בפסטיבל עמים וטעמים אשדוד (צילום: תיירות אשדוד)

תחנה רביעית - סירניקי רוסי מושלם
חזרנו אל הים ואל המסעדה עם התפריט הכי עשיר באזור – מסעדת vox. כאן ניסינו שתי מנות שיוגשו בפסטיבל. הראשונה היא הסמבורסקי – כדורי בצק קטנים ממולאים בגבינת שום שמיר עם רוטב טוגראשי, מיונז לימון. מנה מיוחדת וכיפית במיוחד שתתקשו למצוא במקומות אחרים - רק בזהירות  עם השמן הרותח והנוזלי שמחכה לכם בפנים. ממתק נוסף שתגיש המסעדה באירוע הוא הסירניקי - קינוח רוסי במקור שברגע הראשון נראה כמו סופגנייה קטנטונת, ומתברר כהפתעה של ממש, עם ציפוי פריך וסודי שמסתיר בתוכו את הסוד האמיתי - גבינה עשירה ומתקתקה לצד רוטב שמנת חמוצה ופירות יער. תכננו את מסלול הטעימות שלכם בקפידה ואל תשכחו לכלול את התענוג הזה בסיבוב.

תחנה חמישית - טורטייה מקסיקנית עם אננס
מסעדת חצר אחורית שהחלה את דרכה כמסעדת שף פרטית לאירועים, הפכה מהר מאוד למסעדה פתוחה לכולם תוך שמירה על אווירה אלגנטית ומוקפדת. את תרומתה לפסטיבל תגיש המסעדה בדמות טורטייה מקסיקנית עם בשר טחון ושעועית שחורה. כיאה למסורת המקסיקנית, הבשורה באה בשפע האפשרויות שמגיעות בצד, על מנת שתוכלו להרכיב לעצמכם את הביס המושלם. תוכלו להוסיף כאן לדוגמא קוביות אננס חריף עם צ'ילי מקורמל ובצל מוחמץ – תוספות שנותנות טוויסט מרענן במיוחד למנה קלאסית.

תחנה שישית - ערייס בפיתה וזה הכול
במסעדת "השוק" למדנו שקוסקוס, לרוב, נהוג להגיש לאורחים על פי המסורת בימי שלישי. כאן לעומת זאת, מציעים את התענוג המנחם דווקא בימי שני. אז אמנם לא תפגשו את המנה המפורסמת הזאת בפסטיבל (תירוץ נהדר להגיע למקום במיוחד) אבל מנה נהדרת לא פחות שכן תוכלו לנסות היא הערייס של השוק (שאף זכתה בשנה שעברה בתואר המנה המוצלחת של האירוע). מדובר במאכל פשוט לכאורה, אך כל כך עסיסי ומדויק. המלצה חמה לפתוח בערק אקסוס שמוצע במקום ופותח את התיאבון לעוד.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
ליון  באשדוד
053-9438391
ארמיס באשדוד
053-9387682
הולנד צ'יפס באשדוד
053-7102814
רסטובר VOX באשדוד
053-9379102

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בילוי קולינרי בתל אביב: בר מסעדה בעיר הגדולה
4 מסעדות מומלצות ליד יער בן שמן
מסעדות בניר דוד והסביבה למטיילים בעמק המעיינות
לבלות ולאכול בכפכפים: 6 מסעדות חוף באילת
רבקה סול: פיצה כשרה בנמל תל אביב
בורגר לג'נדס בחדרה מחזירים את האגדות לחיים
אור גינסברג מארח: סלאס בפשפשים עולה שלב
התיאבון נפתח: ברים עם אוכל טוב
פורטונה כולא פיצה בר - היפיפייה הנחבאת בסמטאות אילת
חוף ציון - המסעדה מאילת שממציאה את עצמה מחדש
ריבר באר שבע – להתאהב בטעמים האסיאתיים
פטריקס באר שבע – החוויה המושלמת