נגישות
נגישות

קולינריה פוגשת היי-טק: תכירו את L28

מיזם חדש ומסקרן בשוק הקולינריה התל אביבי, מספק לסועדים הזדמנות להתרענן עם קונספט קצת אחר, במסגרתו מתארחים בחלל המעוצב שפים מתחלפים שמגישים תפריטים זמניים

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 19/12/2018, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 פופ-אפ ארוך טווח. מנה ב-L28 (צילום: אנטולי מיכאלו)

L28 Culinary Platform היא השלב הבא בעולם המסעדנות המקומי. מדובר בחלל מעוצב ומרשים ברחוב לילינבלום 28 בתל אביב (מכאן נגזר השם) המשמש פלטפורמה קולינרית עם שפים מתחלפים מידי חצי שנה. אולי בכדי להתגבר על החסמים הרבים (והיקרים) העומדים בפני מי שרוצה לפתוח מסעדה חדשה, שאגב נחשב מבחינה כלכלית לעסק בעל שיעורי הסיכון הגבוהים ביותר, ואולי כדי להמציא מחדש את הגלגל ולהכניס רוח חדשה לתחום המסעדנות, L28 הוא מחולל הבאזז החדש בתחום. זה שאמור להזרים שמן זית צעיר בעורקי התחום שיודע בעיקר פתיחות פומפוזיות וסגירות תכופות.

L28 - לכל הפרטים
מסעדות החובה של תל אביב
חורף של יין ותפריטים חדשים: כל הידיעות של השבוע

פופ-אפ ארוך טווח

L28 הוא מיזם ייחודי במרחב הקולינרי הישראלי, האמור לספק עניין לסועדים וגם אתגר מקצועי לא מבוטל לשפים ולשפיות שיגיעו להתארח במעין סוג של פופ-אפ ארוך טווח (יחסית). מידי שישה חודשים יקבל שף חדש רישיון יצירתי כדי לחקור את הקולינריה שלו ולהגיש לסועדים את החדשנות הקולינרית כפי שהוא רואה אותה. חדשנות – in, עייפות החומר ושגרה - out. השפית הראשונה בנבחרה לתוכנית ה-residency היא שולי וימר שתבשל במקום עד אפריל 2019. וימר חזרה לאחרונה לישראל לאחר שש שנים במסעדת The River Cafe האיטלקית הנחשבת בלונדון, המעוטרת בכוכבי מישלן. וימר, מתמחה במנות פסטה, מציעה תפריט מצומצם למדי עם מנות כמו לינגוויני בציר ים, עם בוטרגה ופירורי לחם; פסטת קווטלי עם ראגו שייטל, בזיליקום, נענע וגבינת פקורינו; ניוקי נודי מסולת במילוי לאבנה בציר עלי גפן, ועוד. יש גם מנות דג כמו בר ים עם בזיליקום, עגבניות, שעועית ברבוניה ושעועית תורכית; מנות רעננות בסגנון מקומי כמו סלט עשבים עם ריקוטה אפויה, שקדים, לימון וזיתים; ויש גם מנות בשר מגידול מקומי כמו סטייק טי-בון, טלה בליווי סלקים צלויים, לחי עגל בבישול ארוך על תפוח אדמה, מנגולד ופלפל, ועוד. ואפשר להזמין גם חצאי מנות שזה תמיד מעולה. יש קינוחים, קוקטיילים מקוריים ומבחר יינות ישראליים בלבד.  מאחורי המיזם הלא שגרתי עומדת עמותת - Start Up Nation Central חממה למפגש בין יזמים למשקיעים, המנוהלת בידי פרופסור יוג'ין קנדל ולצידו גיא הילטון, היועץ הקולינרי גבריאל ישראל ומורן אגסי, שניהלה כמה מסעדות נחשבות בעבר.

 משהו אחר בכל חצי שנה. מנה ב-L28 (צילום: אנטולי מיכאלו)

אל תקשרו למנות
הלובי של בניין המשרדים של העמותה משמש חלל המסעדה, ועל הצד הקולינרי הופקדה קבוצת המסעדנים החזקה ירזין-סלע. המחירים בשלב זה נקבעו על המוכר מהסצינה: 60-30 שקל למנה ראשונה, 120-70 שקל למנה עיקרית. העיצוב המפואר לא מגולם במחיר המנות, לפחות כרגע. השף הבא, מאפריל, יהיה גבריאל ישראל, שמשמש גם יועץ קולינרי למיזם. אהבתם מנה? אל תיקשרו כי השף הבא יחליף לגמרי את התפריט ואת הסגנון הקולינרי. מצד שני, זה מאפשר לסועדים להיות קצת כמו שופטים בריאליטי בישול. החלל, כמו יתר פנים הבניין, עוצב בידי קימל אשכולות אדריכלים. החלל של L28 מעוצב עם חומרים טבעיים וחמים, כמו חיפוי עץ בולט בתקרה וברהיטים, כולל אלמנטים של צמחייה רעננה המשולבים בחלל המתאפיין בחלונות גדולים ובסטייל יוקרתי. יש גם גינת ירק ועשבי תבלין על הגג שמוצאים דרכם למנות ולקוקטיילים. לכו להתארח.

L28
, לילינבלום 28 תל אביב, 03-9003560

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
l28 בתל אביב
053-6112947

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
מטבח טיל - מסעדות פרסיות משובחות בישראל
מסע השווארמה של נויפלד
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת