נגישות
נגישות

לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'

ארבע מסעדות מצליחות לרשת 'רק בשר' מוכיחות שקונספט מנצח, חומרי גלם משובחים, חווית שירות יוצאת דופן וייחודיות, הופכים אותן לאופציות הכי טובות לארוחת בשרים בלתי נשכחת. ביקור ברק בשר ברמת החייל

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שאול בוקמוס
תאריך פרסום: 11/01/2018, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

״חשבתי על זה כבר לפני שנים, אבל...״ או ״היה לי רעיון כזה לסטארט אפ כבר מזמן״, הם משפטים שכל אחד זכה לשמוע מאיזה חבר או אפילו לומר אותם בעצמו. מעטים הם אותם אנשים שבאמת לוקחים את הרעיונות שלהם לשלב הבא ומנסים לממש אותם. זה דורש תשוקה, אומץ ואמונה. בסופו של דבר, גם אם יש לך את כל זה, שום דבר לא מבטיח שתצליח. אתה עדיין צריך הרבה מזל, או שניחנת ביכולת לחזות את העתיד.

אני לא יודע אם זה מזל או ראיית העתיד, אבל כבר ב-2008 היה לדני ברנד חזון. כך, קיבוצניק ופנסיונר כמעט בלי ניסיון במסעדנות, הקים מסעדה שבה הבשר הוא השחקן העיקרי, כמעט היחיד. מסעדה שהפכה לרשת עם השם חסר הפשרות: ׳רק בשר׳.
רק בשר

תזונה נבואית
קשה לומר אם יש מישהו שיכול היה לחזות את הפופולריות של תזונת הפליאו, אבל אין ספק ש׳רק בשר׳ היא נושאת הדגל כבר כמעט עשור. אז נכון, ב׳רק בשר׳ יש עוד דברים חוץ מבשר (יש בתפריט התאמה לפליאו), אבל באיזו עוד מסעדה תוכל לבחור נתחי בשר איכותיים לפי משקל ולקבל אותם כל כך מהר הישר לצלחתך? באיזו עוד מסעדה יש מבחר של למעלה מ-20 נתחי בשר? הסוד הוא שהמסעדה היא גם אטליז. אהבת נתח שטעמת? תוכל לקחת הביתה ישירות מהקצב במקום.

היום יש לרשת ארבעה סניפים: אחד בחיפה, אחד בראשון לציון, אחד בדרום תל אביב ואחד בצפון תל אביב. ברמת החייל, ליתר דיוק. לסניף הזה הבאתי איתי את הנהנתן. האדם הראשון שחשבתי עליו כשותף לערב שכמעט כולו אך ורק בשר.

אוהב להיות בבית
מיד עם כניסתנו אל הסניף, אנחנו מרגישים בבית. זו אולי נשמעת קלישאה, אבל יש משהו מאוד אינטימי ומחמם בפנים המסעדה. אני מניח שזה קשור לעיצוב המחוספס - קירות עץ ואבן מקיפים מכל עבר כשהם מוארים קמעה ואפלוליות נעימה שורה. כך נשמרת התחושה האותנטית האופיינית לשאר סניפי הרשת. אי אפשר לפספס את נתחי הבשר הגדולים התלויים ליישון, וכמו מכינים אותך נפשית לעומד לבוא.

לתחושה הביתית תורמת גם הלבביות שבה המארחת מקבלת את פנינו, כשהיא שמה בידו של כל אחד מאיתנו כוס של יין הבית ומובילה אותנו אל המקום שלנו. דלת העץ הגדולה בחוץ הצליחה להסתיר את ההמון שממלא את המקום עד אפס מקום. ריחות מעוררי ריר של בשר צלוי סובבים אותנו מכל עבר. אם בחלומות שלי דמיינתי בית, אז כך הוא היה מרגיש.
רק בשר

רק בשר והרבה יין
כשני קרניבורים ותיקים, אנחנו לא צריכים הרבה מילים כדי להבין ששנינו חשבנו אותו דבר - הערב אנחנו דובקים אך ורק בבשר. אנחנו לא מבזבזים זמן ומזמינים אמפנדס בשר (36 ש״ח) כמנה ראשונה. באותה נקודה כבר סיימנו את כוסות היין שקיבלנו בכניסה ואנחנו מחליטים להמשיך וללכת על יין הבית ללא הגבלה (29 ש״ח לסועד). זה לא היין הפשוט שהייתם מצפים לקבל כיין הבית - שילוב נפלא של קברנה ושיראז שילווה אותנו כל הערב בקנקן ענק שפשוט אי אפשר לסיים. האמפנדס מגיעים בשלישייה ובלוויית צ׳ימיצ׳ורי ואיולי צ׳יפוטלה. אני לא חובב של אמפנדס מטוגנים, אבל כשהבשר בפנים כל כך עסיסי והרטבים כל כך מוצלחים, הייתי מוכן לאכול כאלו כל יום. התיאבון נפתח בדיוק בזמן. הגיע הזמן לגשת לקצב ולבחור את הבשרים שלנו.

כמו טורפים במסעדת בשרים
אנחנו צועדים ביראת קודש ומגיעים אל ויטרינת הבשרים. גולת הכותרת. את פנינו מקבל ניב, הקצב של המסעדה. אני יכול לנחש כמה פעמים בערב הוא צריך להסביר על מגוון הבשרים שלפניו, אבל זה לא עוצר אותו מלתת לנו הסבר מפורט, בחיוך ובסבלנות. כמה קשה לבחור. אנחנו מצביעים כמעט על הכל, כמו ילדים חסרי רסן בחנות ממתקים. ניב מרגיע אותנו קצת. מייעץ, מוודא מידות עשייה ומזמין אותנו לשוב אחר כך לסיבוב נוסף.

אנו חוזרים למקום, לוגמים עוד כוס יין ובלי להמתין יותר מדי מקבלים לא פחות מגריל לשולחננו. על הגריל מחכה לנו חגיגת הבשרים. אנחנו ממהרים להוריד מהגריל את אחד הנתחים האהובים עלי - הפיקאניה (36 ש״ח ל-100 גרם). הפעם בחרנו בצורתו הדקה היחסית, אך מלאת טעמים עמוקים של בשר. ממשיכים לצלעות טלה (41 ש״ח ל-100 גרם). כל אחד מאיתנו נוגס בצלע עסיסית ושנינו מסכמים במילה אחת - שלמות. 
בוחרים נתחים. רק בשר

נקניקינוח
אנחנו שבים לניב ומודיעים לו שאנחנו מוכנים לעיקריות. הוא מכוון אותנו לכיוון האנטריקוט ישראלי (51 ש״ח ל-100 גר׳) והסינטה (46 ש״ח ל-100 גר׳). הוא כבר עומד לשלוח אותנו חזרה למקום -  ׳תחזרו אם תרצו קינוח׳, ואנחנו משיבים ׳למה לא להזמין אותו כבר עכשיו?׳. כך, במקום להזמין קינוח של אנשים נורמליים, אנחנו מזמינים צ׳וריסו מסוג וייסברג (30 ש״ח ל-100 גר׳) שממולא בטלה, קשיו ובירה.

לא עובר הרבה זמן ואנחנו שוב מקבלים את הגריל המפורסם. אם הייתה אולימפיאדת בשרים, האנטריקוט הישראלי היה יכול להיות נציג ראוי. נתח יפהפה, שומני ועסיסי כמו שאנטריקוט צריך להיות. גם הסינטה לא טומנת ידה בצלחת. היא מגיעה עם סימני החריכה המעוינים המגרים כל כך. מידת העשייה מדויקת והיא נעלמת מהצלחות כאילו לא הייתה. ראוי לציין שהגריל מגיע עם תוספת של תפו״א אפויים מעולים. אך למעט טעימה קלה, אנחנו עומדים בהתחייבות שלנו וממשיכים לקינוח הבשרי שלנו. איזה תענוג של קינוח - נקניקיה שמנמנה ומזיעה שומן ורטבי בירה ובשר אחרים. הייתי בוחר בה על פני מעדן שוקולד בכל יום נתון.

מנועים להמשיך רק מטעמים פיזיולוגים של גודל הקיבה, אנחנו נפרדים לשלום מהעולם המיוחד שקיים רק ב׳רק בשר׳. עולם שבו, אם תרצה, תוכל לאכול רק בשר בכל המנות. 
  
חשבון בבקשה
יין הבית ללא הגבלה - 58 ש״ח (29 ש״ח לסועד).
אמפנדס בשר - 36 ש״ח
115 גר׳ פיקאניה  (36 ש״ח ל-100 גר׳) - 41 ש״ח
210 גר׳ צלעות טלה (41 ש״ח ל-100 גר׳) -  86 ש״ח
330 גר׳ אנטריקוט ישראלי (51 ש״ח ל-100 גר׳) - 153 ש״ח
290 גר׳ סינטה (46 ש״ח ל-100 גר׳) - 133 ש״ח
125 גר׳ צ׳וריסו וייסביר (30 ש״ח ל-100 גר׳) - 37.50 ש״ח
סה"כ 544 ש"ח לזוג.


רק בשר, ראול ולנברג 14, רמת החייל. 053-9424614

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רק בשר בתל אביב
053-9424614

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
Meatball או מועדון קציצת הבשר
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?