נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ד"ר שאפתן ומר נהנתן
השאפתן הוא אחד האנשים הכי חרוצים וצנועים שאני מכיר. הוא כל כך חדור מטרה ומחושב, שאם הייתי צריך להמר על אדם אחד שישלוט בעולם יום אחד, הייתי שם את כספי עליו. לעומתו, הנהנתן הוא החבר הכי "מושחת" שלי. מדובר באדם שמסוגל להבחין בטיבו של יין רק לפי צליל פקיעת הפקק, ובילוי עד השעות הקטנות של הלילה בברים חשוכים הוא לא דבר שזר לו. לכאורה, לא הייתם מצפים שאנשים שונים כל כך יסתדרו ביניהם. האמת היא שאם השאפתן והנהנתן לא היו אותו האדם, אולי גם הייתם צודקים.

ביזנס ופלז'ר
אז השאפתן התחיל לעבוד לאחרונה בחברת סטארט-אפ חדשה. על אף יכולות הנהנתנות שלו, נראה שהפעם כף המאזניים לא מצליחה להתאזן. שעות העבודה המטורפות גובות את המחיר והשאפתן בקושי מוצא זמן לאכול, שלא לדבר על לבלות. אז רגע לפני שהנהנתן נבלע לגמרי על ידי השאפתנות שלו, החלטתי לעשות מעשה. 'שמע, יש לי הזדמנות עסקית ממש מעניינת בשבילכם', זרקתי לו ודרשתי שישבץ לי פגישה בסוף יום עבודה. 'אני אגיע מפגישה אחרת ואאסוף אותך', הוא התרצה. כשנכנסתי לרכב וכיוונתי אותו ל'אלברט', הוא כבר הבין שלא מדובר בביזנס, אלא בפלז'ר.

מסעדת אלברט
במובן מסוים, אלברט הוא אבי הנהנתנות הישראלית. האגדה מספרת על אלברט ואשתו, שטיפלו בזוג חזירים כתחביב, ובהמשך צמחה לה חוות גידול חזירים ענקית. כנהנתן מיתולוגי, אלברט הסתובב לו ברחבי העולם תוך שהוא לומד את רזי מקצועות הבשר. את הידע שלו החליט ליישם והחווה הפכה לאטליז. שמו של הבשר יצא למרחקים, וכשאלברט הביא את המנגל - הפך למקום מפגש של אוהבי החיים הטובים. לצד האטליז, כשלב האחרון בשרשרת הבשר של אלברט, הוקמה לבסוף המסעדה. שם ורק שם, אפשר לאכול את הבשר בדיוק כמו שאלברט התכוון. שם ורק שם, ידעתי שהנהנתן השאפתן יחזור לעצמו.

פועל משודרג
את מסעדת אלברט אי אפשר לפספס. שלט גדול ומואר נראה כבר מהכביש המהיר. אפשר לתאר אותה כמסעדת פועלים משודרגת והיא לא מנסה להראות אחרת. אין כאן תחכום, אלא פשטות טובה. מקומות ישיבה רבים, גריל גדול וחשוף ובעיקר - אווירה נעימה. כזה הוא גם השאפתן הנהנתן, פועל משודרג. למרות השעה המאוחרת יחסית, יש לא מעט תנועה במסעדה. אנחנו בוחרים שולחן ומציצים בתפריט. האור הנהנתני בעיניו של השאפתן נדלק – 'וואו, איזה מבחר של בשרים!', הוא כמעט צועק. אני מחייך ומשדל אותו לבירה – חצי טובורג (27 ₪) בשבילי ושליש סטלה (24 ₪) בשבילו.



גשם של סלטים
אני חושב שנשבר איזשהו שיא עולם באותו רגע. נשבע שמצמצתי רק לשבריר שנייה, אבל איכשהו השולחן התמלא בכמות עצומה של סלטים מכל הסוגים (14 ₪ לסועד ובמילוי חופשי לאורך כל הארוחה), ובפיתה עירקית ענקית וחמימה ישר מהטאבון. קחו נשימה ארוכה – היו שם סלט סלק, סלט גזר, סלט ביצים, סלט חציל פיקנטי, סלט טורקי, כרובית בטחינה, חציל יווני, סלט כרוב לבן , חמוצים מכל הסוגים ופלפלים כבושים. אני יכול לעבור אחד אחד, אבל באמת שפשוט כולם היו טריים ונהדרים. לא התאפקנו והזמנו גם מנת חומוס קטנה (22 ₪). כחומוסולוג מוסמך, אני יכול להעיד שמדובר בחומוס מתובל, עשיר ובמרקם אוורירי.

את זו הפסקה צמחוני לא יקרא
בעידודו של הנהנתן, בחרנו לטעום קצת מכל דבר. תרשו לי לצחוק על השימוש במילה 'קצת'. זה התחיל בצלחת ענקית של שרימפס בחמאת שום (88 ₪). השרימפסים הגדולים והבשרניים שחו להם ברוטב מפנק ונפלא, ויכלו להתחרות במסעדות ים מפורסמות. משם דילגנו לאחת מהמנות המפורסמות של אלברט – האסאדו (65 ₪ ל-200 גרם). מדובר בבשר כתף לבן טעים ועסיסי שעובר תהליך של קירור מיוחד, השרייה בתבלינים ועישון במשך שבוע (!). אין ספק שמדובר במנת בשר מיוחדת ומלאת טעמים. לצד טובורג נוסף בשבילי, חתמנו את המסע הקרניבורי בסטייק אנטריקוט (96 ₪ ל-250 גרם) משובח. מזמן לא אכלתי בשר כה נימוח ואיכותי. האגדה של אלברט היא אמת לכל דבר. היו גם צ'יפס כיפי בצד וסלט ירקות מרענן, אבל זה נושא לפסקה אחרת.

>> להזמנת שולחן במסעדת אלברט

רגע לפני שחוזרים לעבודה
נאמנים למקום ממנו באנו - שנות השמונים, בחרנו לקנח בקרם בוואריה (18 ₪). לצד קפה שחור (8 ₪) ותה עם נענע (8 ₪), ליקקנו את האצבעות וכמעט את הצלחת. זו לא רק הנוסטלגיה; מדובר בקינוח עשיר, קטיפתי ומתקתק. אין מי שיכול לעמוד בפני מראה סירופ השוקולד המסודר שתי וערב על גבי כל הצלחת.



כשהבטן מלאה והמצב רוח בשמיים, חזרנו לאוטו. השאפתן חייך מאוזן לאוזן ואמר לי שזו הייתה הפגישה הכי מוצלחת שהייתה לו היום. שאלתי אם הוא רוצה כבר לקבוע עוד אחת. 'בטח, מתי שתרצה', הוא השיב. 'אז יאללה, לך להתקלח ונפגש עוד חצי שעה לבירה', עניתי בהחלטיות. כבר לא הייתי צריך תשובה, ידעתי שהשאפתן כבר הלך לישון הלילה ורק הנהנתן היה פה איתי.

חשבון בבקשה
2 חצי טובורג - 54 ₪
שליש סטלה - 24 ₪
שלל סלטים ופיתות במילוי חופשי - 28 ₪ לשני סועדים
מנת חומוס קטנה - 22 ₪
שרימפס בחמאת שום - 88 ₪
אסאדו (200 גרם) - 65 ₪
אנטריקוט (250גרם) - 96 ₪
קרם בוואריה - 18 ₪
קפה שחור – 8 ₪
תה עם נענע - 8 ₪
סה"כ לזוג נהנתנים – 411 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
Meatball או מועדון קציצת הבשר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר