נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

צו השעה
זו עונת בחירות. בכל פינה אני מוצא את עצמי מוקף שלטי חוצות שאי אפשר להתחמק מהם. אותיות ענק על רקע כחול, ירוק, שחור, או כל צבע אחר מנסות לשכנע אותך להאמין שהן התשובה לכל הצרות שלך, כשמעל הכול, משימה אחת - לבחור. העיקר שתבחר. על זה כולם מדברים. חייבים לבחור, לטוב ולרע.

כנראה שהתקופה הרת הבחירות והלחץ החברתי גרמו ל'ידען' לבחור. 'חודש טבעוני', הוא סינן כלאחר יד כשהצעתי לו להצטרף אלי לביקור בשיפודי התקוה. הוא פירש את השתיקה שלי כסימן של הסכמה והמשיך לדבר, אבל האמת היא שפשוט קשה לדבר כשאתה כמעט נחנק. 'הידען' הוא הקרניבור הכי צמא בשר שאני מכיר, חוץ ממני, כמובן. 'אני רוצה לנקות את הגוף ולאכול בריא', הוא המשיך לחנוק אותי ברכות. באותו רגע ידעתי שאני צריך לפעול, זהו צו השעה. עלי מוטלת המשימה לגרום לו לעשות את הבחירה הנכונה. 'סבבה' אמרתי לו, 'תבוא ותאכל רק סלטים'.

תקומה
קל להגיע לשכונת התקוה ועוד יותר קל למצוא את שיפודי התקוה. המיקום המעולה במרכז השכונה ההומה הוא אחד הגורמים שהפכו את המקום למוסד שהוא. אני לא זוכר מתי שמעתי בפעם הראשונה את הצירוף שיפודי התקוה, אבל שנים הייתי בטוח ששכונת התקווה קרויה על שמו ולא ההיפך. הסניף שאנחנו מגיעים אליו הוא המקורי, ממנו נבטה הרשת המפורסמת שהגיעה ל-16 סניפים בפריסה ארצית, בגרסאות כשר למהדרין, כשר ו'כשר סטייל'. יש משהו מרגש בהגעה דווקא לסניף הזה. אני לא חושב שכשהקימו את מסעדת השיפודים הצנועה הזו לפני 37 שנים, מישהו חלם ששיפודי התקוה תהפוך למותג כלל ארצי. להגיע לסניף הזה עכשיו, זה קצת כמו לראות את 'X-מן: ההתחלה' - העלילה שהתחילה את סדרת הסרטים שאתה אוהב. הזדמנות לראות מאיפה הכל התחיל.
התקוה לכו-לם
את הסניף עצמו אפשר לתאר כ'פשוט' למרות שדבר אינו פשוט בו. קצת מראות, כמה נברשות קטנות תלויות מהתקרה, ציור קיר אחד ובעיקר, המון מקומות ישיבה שמיועדים להכיל את כמות האנשים העצומה שעדיין פוקדת את המקום מדי יום. לא מדובר במקום עם עיצוב מיוחד או שימוש בתאורה אומנותית, אבל כאן בדיוק טמון הקסם - את השיפודים שלך אתה רוצה עשויים מבשר איכותי, מתובלים היטב ועטופים בפשטות, באותנטיות. לתחושה העממית החמימה מוסיף הגריל הארוך שכל אורח חייב לחלוף על פניו בכניסה למקום ואם תרימו את עיניכם מהצלחת לכמה רגעים, תוכלו לחזות בתנועות הנפנוף הנמרצות של הגריל-מן מעל הבשר שלכם.

המסלול הנכון
כמה כיף, התפריט מגלה שלושה מסלולי 'הכל כלול' ב-69 ₪, 89 ₪ ו-149 ₪, כשההבדל ביניהם מתבטא בעיקר בכמות הבשר המתלווה למנה המקורית. ה'ידען' עוד לא מספיק להגיב ואני מזמין שני מסלולי 'הכל כלול' ב-89 ₪. 'אתה תאלץ לאכול את הבשר שלי', הוא מאיים, קצת פחות בנחרצות וזוכה בשתיקה מופגנת מכיווני.

החלק הראשון של העסקה מתחיל עם 'קרנבל' סלטי הבית, כפי שמכנים אותם במקום והוא כולל סלט חצילים יווני מפנק, סלסה, גזר מרוקאי, חצילים במיונז, סלט ביצים, חומוס כיפי וביתי שניגבנו עם לאפות חמות ונהדרות, סלט סלק, סלט טורשי מתקתק וסלט עדשים מצוין שאהבתי במיוחד. ה'ידען', שהחודש הטבעוני פתח לו את התיאבון לסלטים, לא סירב כשהציעו מילוי חוזר גם בפעם השלישית. תוך כדי הסלטים, בזמן שעשינו 'לחיים' עם שני בקבוקי 'סטלה ארטואה' (22 ₪ לבקבוק), הגיעו גם התוספות שבחרנו במסגרת העסקה (גם הם במילוי חוזר וחופשי): אורז חמים, סלט ירקות ביתי וצ'יפס כיפי שלא יכולנו להפסיק לאכול.
באנטריקוט תעשה לך מלחמה
רגע לפני שעמדנו לשבוע משפע הסלטים והתוספות שנחתו על שולחננו, הרחנו ואז ראינו את הבשרים שעושים את דרכם אלינו. אני כותב ברבים כי ברגע שהבשרים הגיעו לשולחן, ה'ידען' שכח מהחודש הטבעוני שלו. נדמה לי שהוא גם שכח מה פירוש המילה 'טבעוני' או מה זה 'חודש'. אני יכול להישבע ששנייה לפני שהצלחות התנקו מעצמן, עוד היו שני קבבוני פרגית (שאני פחות אוהב אבל ה'ידען' חיסל בשקיקה) ושני קבבוני טלה מצוינים שהונחו על מצע נדיב של סלט חצילים יווני. בחיי שגם היו שם שיפוד של כבד עוף מעולה ושיפוד אנטריקוט (בתוספת של 10 ₪ לעסקה), אבל היה קשה מאוד למצוא עדויות ושאריות לכך אחר כך. אני נרגע עם עוד בקבוק סטלה והידען מנסה לנקות הוכחות אנטי-טבעוניות מהחך שלו באמצעות בקבוק מים מינרלים (12 ₪).

כף התקוה הטובה
בשלב הזה יכולנו לקום וללכת, שבעים ומרוצים, אבל תפרט הקינוחים קרץ לי. בשארית כוחות הקיבה שלנו ביקשנו לבדוק את הכנאפה עם כוס תה (21 ₪ כולל השתייה) ועוד כוס תה ל'ידען' (8 ₪ לכוס). הכנאפה היה מפתיע לטובה וכל ניסיונותינו לגלות את תחליפי החלב ששומרים על כשרותו עלו בתוהו. 'מתכון סודי', כך נאמר בחיוך, ועם אותו חיוך נפרדנו לשלום.

בדרך הביתה ה'ידען' שמר על שתיקה. כנראה הרהר בחולשתו לנוכח בשר מפתה. אני לא יודע איך הוא יסתדר עם שארית החודש הטבעוני שלו או מה הצביע בבחירות, אבל אין לי ספק שב'שיפודי התקוה' הוא ימשיך לבחור עוד הרבה אחרי.

כמה זה עלה לנו?
שני מסלולי 'הכל כלול' - 178 ₪ + 10 ₪ שדרוג לשיפוד
3 בקבוקי 'סטלה ארטואה' – 66 ₪
בקבוק מים מינרליים – 12 ₪
כנאפה וכוס תה – 21 ₪
כוס תה – 8 ₪
סה"כ לזוג – 295 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
שיפודי התקוה בתל אביב
053-9441055

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
לעוף עד למקסיקו
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה