נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מקסיקו. כל מי שהיה שם מציג אותה כגן עדן עלי אדמות. זו כנראה לא הגזמה. אני מגלה את זה מחדש בכל פעם שחבר אחר מוצא את דרכו לשם. התמונות שלו צצות לי בפיד של הפייסבוק, ומשם נצרבות ישירות לבלוטות הקנאה שלי. אם זה לא מספיק, ליפה שלי נכנס לראש ג'וק חדש - אנחנו חייבים לטוס לשם.

במקסיקנה עם היפה שלי
למזלי, על מקסיקו חשבו כבר לפני כשמונה שנים המסעדן שי דויד והשף מיכאל סיידוב כשפתחו את מקסיקנה. בזמנו, המסעדה, ששוכנת במיקום הזהב שבבן יהודה-בוגרשוב בתל אביב, כמעט והקדימה את זמנה. אלא שהיום, כשהטרנד המקסיקני מציף את תל אביב, ברור שהם לא רק ראו את הנולד – הם גם היו אלו שיצרו אותו.

אנצ'לדה קון פויו במסעדת מקסיקנה

עבור סיידוב ודויד לא מדובר בטרנד. הם קנאים לאוכל המקסיקני באופן כמעט קיצוני. אני לא מכיר הרבה בעלי מסעדות שהיו טורחים לטוס באופן קבוע למקסיקו, רק כדי לדאוג שהתפריט שלהם נשאר נאמן לאוכל המקסיקני האמתי. רק לאחרונה החיפוש הזה הוביל לשינוי המתכון הכי בסיסי במסעדה – מעבר מהקמח הלבן לקמח תירס, בדיוק כפי שהוא מוגש במסעדות הכי ותיקות במקסיקו.

אולה גרינגוס
בהגיענו למקסיקנה, אנחנו מגלים שהמסעדה מלאה כמעט לחלוטין. אנו ממתינים למארחת ולא מצליחים להימנע מלשמוע בליל של שפות זרות מכיוון השולחנות. בדיקה מאוחרת באתרי המלצות תיירותיים מגלה שמדובר במקום חביב מאוד על התיירים בארצנו.

בואנוס נאצ'וס
בחוץ קריר, אבל אנחנו באווירה קיצית. ניגשים מיד ל'קנקניטה' – קנקן מרגריטה קטנטן (72 ₪) בטעם של אננס לפי בחירתנו. משקה מרענן, מתקתק ומתאים מאוד לאווירה. כמו ההקפדה על הפרטים הקטנים באוכל, כך ניכרת ההשקעה ברעיונות אחרים. בין אם זו חוברת הפעלה לילדים עם עפרונות צביעה שכבר ממתינה על השולחן ומוכנה למלא את תפקיד הבייביסיטר, ובין אם זו תחתית נייר עם הוראות הפעלה למבוגרים – ה'עשה ואל תעשה' של האוכל המקסיקני.

>> להזמנת שולחן במסעדת מקסיקנה

אנחנו פותחים בקלאסיקה משודרגת – נאצ'וס קון קסו (39 ₪). אותם נאצ'וס, חטיפי טורטיית תירס קשיחים וחמימים, מגיעים הפעם בליווי 'פיקו דה גאיו' שהיא סלסת עגבניות מקסיקנית, פריחולס (ממרח שעועית) וגבינת מוצרלה מותכת מעל. זו מנה פשוטה וכיפית מלכתחילה, אך הביצוע והשדרוג מקפיצים אותה מדרגה. הנאצ'וס פריכים, מהנים ומורגש בהם שהם עשויים במקום. התוספות מוסיפים לה טעמים פיקנטיים מצוינים והגבינה המותכת מוסיפה נופך מגרה וכיפי לכל האכילה.

ויוה מקסיקו
כשאנחנו חוזרים לתפריט אנחנו שמים לב כמה מקפידים לחשוב כאן על כל סוגי הסועדים. ליד כל מנה יש סימונים שמגלים את מידת החריפות, האם היא צמחונית והאם היא מכילה גלוטן. מבט מהיר מגלה שכשמונים אחוזים מהמנות הן ללא גלוטן. בד"כ זה פחות רלוונטי אלי, אבל לקראת חג הפסח ההולך ומתקרב, מקסיקנה מסתמנת כפתרון מצוין לארוחה כשרה וטעימה.

נאצ'וס במסעדת מקסיקנה

היפה שלי אוהבת טוסטים, אז הזמנו את המנה שהכי דומה לזה בתפריט: 'הקסדייס פויו' (59 ₪). הקסדייס הן בעצם שתי טורטיות הצמודות זו לזו, וביניהן שכבת מילוי עשירה. הפעם השכבה הזו מכילה עוף בסלסת צ'יפוטלה מעושן וגבינת מוצרלה. זו אולי הייתה המנה הטובה של הערב. העוף היה קצוץ למשעי, כך שאפשר היה לפזר אותו באופן שווה על כל הקסדייה. השילוב של הצ'יפוטלה המעושן עם המוצרלה העניק לקסדייה טעם ייחודי המלווה בארומה פיקנטית ומעושנת, והוא שהפך אותה למיוחדת. טבילת החתיכות בשמנת החמוצה שהתלוותה למנה רק הפכו את הביסים ליותר טעימים.

שלושה מלכים
אנחנו מתרעננים בקנקניטה נוספת וממשיכים מיד למלכי המטבח המקסיקני – הטאקוס. אנחנו מקבלים שלישיית 'טאקוס קון קרנה' (59 ₪) – שלוש טורטיות תירס רכות מפוצצות בברבקואה (בשר בקר המבושל בבישול איטי) ופריחולס. הם מתובלים בבצל סגול וכוסברה כשגבינת צ'דר מגורדת מעל (בתוספת של 6 ₪). בהתחלה, מבצע אכילת הטאקו נראה מסובך. היפה שלי דואגת שכל המילוי יצנח לה, אבל מהר מאוד משתלטת על העניינים. קצת עבודת קיפול והטאקו כבר בדרך לפה. היא מחסלת אותו בלי שאפילו פירור קטן מצליח להימלט מהגורל הצפוי לו במעמקי קיבתה.

אני יודע שהמשימה לא תושלם עד שהיפה שלי לא תקבל את הקינוח שלה. היא מתבוננת בתפריט הקינוחים דקות ארוכות במבט מרוכז. 'הכל נראה טוב!', היא מתלוננת. 'שאני אבחר?', אני מאיים. זה מספיק לה כדי להגיע להחלטה – בונוואלוס (29 ₪). הבונוואלוס הוא מאפה העשוי מבצק קינמון חם המצופה בסוכר וקינמון כשמעליו מפוזרות חתיכות בננה ואגס כשרוטב קחטה (ריבת חלב מדוללת בחלב עיזים) נוטף מעליו. קינוח טעים מאוד, מיוחד וגורם לצלילי הנאה.

קאסדייס במסעדת מקסיקנה

אנחנו מסיימים את המסע המקסיקני שלנו ומתחילים במסע חזרה לדירה. 'שבעת?', אני שואל את היפה שלי. 'כן, היה מעולה', היא משיבה. 'אבל זה רק השאיר לי טעם של עוד', היא משלימה את המשפט. 'אנחנו נחזור, אל תדאגי', אני מרגיע אותה. 'ברור!', היא שולפת במהירות. 'אבל חייבים לטוס למקסיקו כדי להשוות, לא?', היא מחייכת. אני מחייך חזרה ומתחיל להפנים שהקיץ הזה אני לוקח הלוואה.

דינרוס פור פאבור:
שתי קנקניטות של מרגריטה – 144 ₪
נאצ'וס קון קסו - 39 ₪
קסדייס פויו - 59 ₪
טאקוס קון קרנה - 59 ₪
תוספת גבינה – 6 ₪
בונוואלוס - 29 ₪
סה"כ: 336 ₪

* כתבה פרסומית

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקסיקנה בתל אביב
053-9443049

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מנת דים סאם של פריים (צילום: באדיבות המקום)
לא תבינו עד שתגיעו אל 'רק בשר'
הניצחון של קסיס
לזלול את החיים
על ראש שמחתי
עניין של סמנטיקה
עניין של סמנטיקה
Meatball או מועדון קציצת הבשר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר