נגישות
נגישות

ד"ש מהמזרח: 13 אסיאתיות מומלצות ברחבי הארץ

הקולינריה האסיאתית כבר מזמן כבשה את ישראל ונראה שהמגמה רק מתחזקת יותר משנה לשנה. בכתבה הבאה סקרנו מסעדות אסיאתיות מומלצות מצפון עד דרום, שמביאות טעימה איכותית ואותנטית מהמזרח

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 17/07/2018, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדות אסיאתיות בישראל באמת שלא חסרות. למעשה יכולנו בקלות להרכיב רשימה שכוללת 20 ואפילו 30 מסעדות אסיאתיות מצוינות וגם אז היינו צריכים להשאיר בלב כבד לא מעט מסעדות מחוץ לרשימה. בסופו של דבר בחרנו ללכת על 13 בלבד כי בכל מקרה רוב הסיכויים שלקראת סוף הרשימה כבר תצאו מהמחשב ותזמינו משהו לאכול או תצאו קצת לבלות. איגדנו עבורכם מקבץ מנצח של מסעדות ברחבי הארץ, החל מאסיאתיות מומלצות לארוחה עם המשפחה, מסעדות יוקרתיות לאירועים מיוחדים ומקומות קלילים יותר לנשנוש על הדרך. מצעד האסאתיות המדוברות - יוצא לדרך.

הרבה יותר מפסטה: המסעדות האיטלקיות הטובות בארץ
מסעדות בשרים מומלצות ברחבי הארץ
הגל היפני: מסעדות הסושי הטובות ביותר בארץ

טאיזו – תל אביב

סיפורה של מסעדת טאיזו מתחיל על הבר של מסעדת הרברט סמואל, שבה עבד השף יובל בן נריה כשף התפעולי של המקום. בן נריה צד את עינו של אחד הלקוחות, שבמקרה גם היה (ועודנו) הבעלים של מותג הוודקה סטוליצ'ניה. קצרה היריעה מלהכיל את השתלשלות העניינים ולכן נקצר ונספר שבמרץ 2013, הרומן העסקי בין השניים הוליד את אחת המסעדות היוקרתיות ביותר בתל אביב, שנפתחה בהשקעה של כשלושה מיליון דולר. בטאיזו העצומה (500 מ"ר) וגבוהת התקרות (שישה מטרים), בן נריה מגיש את הפרשנות האישית והיצירתית שלו לאוכל הרחוב של דרום מזרח אסיה, בדגש על וייטנאם, קמבודיה, סין, הודו ותאילנד ומוכיח בכל ארוחה מחדש שהוא אחד השפים הטובים ביותר שפועלים כיום בישראל.
אסור לפספס: נמליץ לכם בחום גבוה לפקוד את המקום בשבת בצהריים ולהתענג על שלוש מנות תמורת החל מ-155 שקלים.
טאיזו, דרך מנחם בגין 23, תל אביב 053-7933705

טאיזו (צילום: באדיבות המקום)שווה לבוא בשבת בצהריים. טאיזו (צילום: באדיבות המקום)

בית תאילנדי – תל אביב

אם טאיזו היא הכוכבת החדשה יחסית במגרש האסייאתיות התל אביבי, הרי שבית תאילנדי היא הכוכבת הוותיקה, שמצליחה לשמור על מעמדה הבלתי מעורער כבר יותר משני עשורים. המסעדה הוותיקה נפתחה ב-1996 על ידי לק סונן ויריב מלילי, שהתאהבו זו בזה בתאילנד הרחוקה, שבה עבד מלילי כדייג. בחווה הפרטית של בית תאילנדי, מגדלים השניים מגוון ירקות תאילנדיים מיוחדים, המיועדים לשימושה הבלעדי של המסעדה. הירקות המסורתיים מעניקים למנות המוגשות במקום את הטעמים האותנטיים שלהן, השולחים את הסועד ישירות לתאילנד, עוד לפני הביס הראשון, כבר ברגע שבו הריח מלטף את הנחיריים.
אסור לפספס: מומלץ מאוד לנסות את התפריט הצמחוני/טבעוני, גם אם אתם קרניבורים מושבעים ובמיוחד את הפאד קנה (עלי קנה מוקפצים ברוטב שיטאקי ושום גס) ואת הפאק בונג פי דנג (פאק בונג מוקפץ בלהבות עם רוטב "תאו תייאו" ושום גס): מדהים מה שאפשר להכין מירקות.
בית תאילנדי, בוגרשוב 8, תל אביב 053-9438959

שולחן בבית תאילנדי (צילום: מיטל סלומון)מדהים מה שאפשר להכין מירקות. שולחן בבית תאילנדי (צילום: מיטל סלומון)

טופולופומפו – תל אביב

בטופולופומפו קשה להחליט מה יותר מלהיב ומרשים: האוכל, העיצוב או האווירה. במסעדת השף של השף הכישרוני ורב הפעלים אבי קונפורטי (צפרה, צ'ימיצ'נגה) שמתפרשת על שטח של 700 מ"ר, תמצאו אריג נחושת מרחף, אווירה מחשמלת ומגוון רחב של מנות אסייאתיות מוקפדות ויצירתיות. במטבח העסוק של טופולופומפו פועלים בצוותא תנורי קיטור, גריל רובוטה יפני, תנורי אבן סיניים, גריל להבות קמבודי, כיריים אסייאתיות פתוחות, תנורי טנדורי הודיים ועוד מגוון אביזרים אותנטיים המשמשים להכנת המנות המיוחדות המוגשות במקום. ב-2014 הוכרז על טופולופומפו כמסעדה היפה ביותר במזרח התיכון בתחרות העיצוב הבינלאומית Restaurant & Bar Design Awards שנערכה בלונדון. לדעתנו מדובר גם באחת הטעימות ביותר. 
אסור לפספס: בנגלאור צ'יקן (פרגיות, רהיטה מלפפון, צ'אטני נענע, עגבניות חרוכות, כוסברה וצ'פאטי חיטה) היא מנה של פרגיות שתגרום לכם לשכוח כל מה שידעתם על פרגיות. 
טופולופומפו, הסוללים 14, תל אביב 053-9367707

הר גאו תירס של טופולופומפו (צילום: באדיבות המקום)מסעדה יפה עם אוכל מוקפד. טופולופומפו (צילום: באדיבות המקום)

צ'יינה קורט – תל אביב

צ'יינה קורט היא מסעדה ותיקה נוספת הפועלת בתל אביב כבר יותר משני עשורים. העיצוב שלה מזכיר מסעדות סיניות בצ'יינה טאון ובתפריט האינסופי שלה ניתן למצוא מנות מוכרות כמו בקר סצ'ואן ועוף חמוץ מתוק, לצד מנות קצת פחות מוכרות כמו דניס מאודה עם ג'ינג'ר ובצל. מסעדות סיניות רבות פעלו בישראל בתקופה שבה צ'יינה קורט נפתחה. רבות מהן התאימו את עצמן לרוח הזמן והוסיפו לתפריט גם מנות סושי ומוקפצים, רבות אף יותר נאלצו לסגור את הדלת. מעטות בלבד הצליחו לשמור על האופי והצביון המקוריים שלהן ולהמשיך לשגשג גם בעשור השני של המאה ה-21. כנראה שככה זה כשמקפידים על אותנטיות ועל איכות גבוהה וחסרת פשרות בפרטים הקטנים והגדולים כאחד.
אסור לפספס: ברווז פנקייק היא אחת המנות היותר כיפיות לאכילה שיצא לנו לפגוש.
צ'יינה קורט, שלום עליכם 14, תל אביב 053-9373421

צ'יינה קורט (צילום: באדיבות המקום)שומרת על המסורת. צ'יינה קורט (צילום: באדיבות המקום)

צ'אנג' בה – חיפה

במשך כשני עשורים, כשדיברו בחיפה על אוכל תאילנדי, התכוונו לרוב למוקפץ מתקתק בבגט, שהוגש בדרך כלל עם רוטב אלף האיים ורוטב שום שמיר (רחמנא ליצלן). כל זה השתנה בבת אחת, עם פתיחתה של מסעדת צ'אנג' בה באמצע 2015. את צ'אנג בה הקימו ליאור גולן והשף עידן ליפשיץ, המוכרים לקהל המקומי כצמד המסעדנים שאחראים גם למסעדת בלה שבבית שערים. ליפשיץ ביקר בתאילנד לא פחות משבע פעמים ובכל פעם עבר השתלמות במקום אחר ובמטבח מקומי אחר. את הידע הרב שרכש הוא מיישם במסעדה החיפאית המקסימה, שבה הוא מבשל מגוון רחב של מנות אוכל רחוב תאילנדי, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם ובטכניקות בישול מסורתיות ואותנטיות.
אסור לפספס: אנחנו כבר מזמן מכורים לגאו לאו - מרק תבלינים חריף ומתוק עם רצועות בקר, נבטים, כוסברה, עלי סלרי, בצל ירוק, בזיליקום וצ'ילי יבש ומוחמץ המוגש עם אורז.
צ'אנג' בה, הנמל 23, חיפה 053-9375559

צ'אנג' בה (צילום: באדיבות המקום)אוכל רחוב מוקפד. צ'אנג' בה (צילום: באדיבות המקום)

מינה טומיי – חיפה

במינה טומיי החיפאית, אחת המסעדות המצליחות ביותר בעיר, נפגשות תחת קורת גג אחת מנות שמגיעות מחמישה מטבחים שונים: המטבח ההודי, הווייטנאמי, הקוריאני, היפני והתאילנדי. את הפגישה המרגשת והטעימה אירגן השף המוכשר משה בדישי, שהתאהב במטבח האסייאתי בניו יורק, לשם עבר במטרה לעבוד כנהג לימוזינה. יומיים אחרי שנחת בעיר, התרחש אסון התאומים ובמקום לנהוג בלימוזינה, החל למלצר במסעדה. זמן קצר מאוחר יותר נכנס למטבח ומאז לא יצא. במינה טומיי, שהפכה בשנים האחרונות לרשת של שלוש מסעדות אסייאתיות (השתיים האחרות פועלות בתל אביב ובקריית ביאליק) הוא מוציא את הסועדים הנאמנים שלו למסע חוצה מדינות של ניחוחות, טעמים ומרקמים וכל זה במחירים הוגנים ביותר שגורמים לנו רק לקוות שהרשת תמשיך להתרחב. 
אסור לפספס: בתפריט היפני תמצאו מנה נפלאה של טרטר סלמון יפני הכוללת קוביות סלמון ואבוקדו ברוטב יוזו ושמן שומשום, כדורי אורז טמפורה ואיולי טוגרשי. 
מינה טומיי, פלימן 8, חיפה 053-9427657

מינה טומיי (צילום: באדיבות המקום)מסע חוצה מדינות. מינה טומיי (צילום: באדיבות המקום)

טאיה – קדימה

הייתם מאמינים שדווקא באזור התעשייה של קדימה פועלת כיום אחת מהמסעדות האסייאתיות הטובות ביותר בישראל? האמת היא שגם אנחנו לא האמנו, אבל זה השתנה כמובן כבר בביקור הראשון שלנו במקום. טאיה נפתחה לפני קצת יותר מארבע שנים על ידי השף ירון שנבל (קופינאס). בטאיה מגיש שנבל ערב רב של מנות אסייאתיות פופולאריות כמו מבחר גיוזות, מגוון מנות נודלס ואורז, אינספור מנות סושי וכן מנות ראשונות וסלטים. שנבל נכנס לעולם הבישול רק בגיל 30, אחרי שהחליט לפרוש מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ. לפי איכות האוכל במקום, ניכר שמדובר באדם שללא ספק לומד מהר מאוד.
אסור לפספס: באן בורגר היא מנת המבורגר בקר המוגשת בזוג לחמניות מאודות עם רוטב ברביקיו סיני ואיולי טוגרשי עם חמוצים וכוסברה. שילוב מנצח בין מזרח למערב.
טאיה, האופה 1, קדימה 053-6130912
להזמנת שולחן בטאיה

טאיה (צילום: באדיבות המקום)אין ספור מנות אורז וסושי. טאיה (צילום: באדיבות המקום)

נוצ' – רמת השרון

נוצ' היא מסעדה אסיאתית מקסימה הפועלת כבר יותר מעשור ברמת השרון. מנעד המנות האסייאתיות המוגשות במקום רחב ביותר וכולל בין היתר תפריט סושי עשיר ומוקפד, גיוזות נהדרות, מבחר סלטים ומרקים אסייאתיים, רולים בדפי אורז, מנות אורז ונודלס ועוד. בנוסף למנות האסייאתיות, מגישים בנוצ' גם מנות מערביות למהדרין כמו שניצל מחזה עוף, נוצ' סטרוגנוף, עוגת ביסקוויטים ועוד. לנסות לרצות את כולם זה אף פעם לא קל ולפעמים זה גם בלתי אפשרי. בנוצ' לעומת זאת עומדים במשימה המאתגרת מבלי להתאמץ. לא מאמינים? העיפו מבט בצוות הטבחים העובד במטבח הפתוח ותיווכחו בעצמכם.
אסור לפספס: נשיקה יפנית היא קינוח מוצלח במיוחד המורכב מתותים טריים, קרם פטיסייר, קצפת, נשיקות, שקדים קלויים, שטרויזל ומקרון תות.
נוצ', הסייפן 31, רמת השרון 053-9439996
להזמנת שולחן בנוצ'

נוצ' (צילום: באדיבות המקום)עומדים במשימה בלי להתאמץ. נוצ' (צילום: באדיבות המקום)

אויאמה – פתח תקווה

במסעדת אויאמה הפתח תקוואית מציעים תפריט פאן-אסייאתי הכולל מבחר מצומצם יחסית של מנות. במסעדה שהציבה רף גבוה במיוחד למסעדות העיר, מגישים בין היתר סמוסה הודית מצוינת, מרק מיסו יפני משובח, מרק טום יאם תאילנדי עשיר בטעמים וניחוחות אותנטיים וסלט פאפיה וייטנאמי חריף וטוב. אויאמה מגישה מיומה הראשון מנות שהכשרות היא מהן והלאה כמו ספריבס מעושן וסלט פירות ים. מדובר בצעד אמיץ משהו, בעיר שבה קרוב למחצית מהאוכלוסייה מורכבת מדתיים וחרדים. למרבה השמחה, הציבור החילוני פוקד את המקום בהמוניו ואויאמה זוכה להצלחה מרובה כבר יותר מעשור.
אסור לפספס: ספייסי נודלס היא מנה נהדרת של אטריות ביצים הכוללת נתחי עוף, אווז מעושן ושרימפס ברוטב סויה, פלפל אדום, גזר, בצל, צ'ילי חריף ובצל שאלוט מטוגן.
אויאמה, דרך יצחק רבין 17, פתח תקווה 03-9235368

מוג'ו - נתניה

כבר יותר מעשור שמסעדת מוג'ו הנתנייתית פועלת לה באזור התעשייה פולג ומצליחה להעמיד את תושבי נתניה כמעט מדי ערב בתור. בתפריט של המסעדה המצליחה מציעים לסועדים שילוב של מנות ממטבחי וויטנאם, סין ותאילנד ומובן שגם תפריט סושי רציני ביותר (כי איך אפשר בלי?). המנות המוגשות במוג'ו הן יותר מנדיבות, קשה לדמיין מצב שבו סועד לא ימצא מנה כלבבו בתפריט העשיר וכשכל זה משתלב עם מוזיקה מצוינת שמתובלת בקוקטיילים מושקעים במיוחד, לא קשה להבין את סוד ההצלחה של מוג'ו, עתירת המוג'ו.
אסור לפספס: את מנת ה-Jave mushroom - אטריות סובה ברוטב כמהין ארומטי עם לקט פטריות עשיר של פאנגוס, שימאג'י, שיטקי ושמפניון, פאק צ'וי סיני ובצל ירוק.
מוג'ו, גיבורי ישראל 17, נתניה 053-9442991

מוג'ו (צילום: באדיבות המקום)התושבים עומדים בתור. מוג'ו (צילום: באדיבות המקום)

רונג'אן – אשדוד
בדומה לבית תאילנדי, גם רונג'אן היא תוצר של סיפור אהבה בין בחור ישראלי העונה לשם אבי אביטל לבחורה תאילנדית, העונה לשם רונג'אן. אבי ורונג'אן, שהכירו בתאילנד לפני יותר מעשור, הקימו ב-2012 את מסעדת רונג'אן בלב רובע ט' באשדוד. אחרי שלוש שנים של הצלחה מסחררת ובעקבות הביקוש העצום, החליטו השניים לעשות רילוקיישן קטן והעבירו את המסעדה הקטנטנה שלהם לחלל רחב ידיים ברחוב נורדאו ליד הים. האוכל במקום לא מתחנף לחך של הקהל המקומי ולא קורץ למטבחים אחרים. רונג'אן פשוט מבשלת את אותן המנות שהכירה בילדותה בכפר בו גדלה. באותו הכפר אגב, גם פגשה את אבי, שהתאהב בה ממבט ראשון ובבישולים שלה מביס ראשון. 
אסור לפספס: סלט הפפאיה של רונג'אן הוא מהטובים שיצא לנו לאכול (אפילו בתאילנד) וכנ"ל לגבי סלט אטריות השעועית ופירות הים ומרק העוף בקארי. 
רונג'אן, נורדאו 24, אשדוד 053-6130780

קמפאי – באר שבע

בדרך כלל רשתות גדולות מתחילות את דרכן במרכז הארץ ומשם מתפשטות לכל רחבי הארץ. לא זה היה הסיפור של רשת קמפאי סטריט ווק, שהחלה את דרכה בבאר שבע. מסעדת קמפאי, הסנונית הראשונה ברשת המתרחבת, נפתחה לפני כעשור במרכז ביג הבאר שבעי. ההצלחה המטאורית שלה עודדה את קברניטי המקום להרחיב את הפעילות שלהם לאזורים נוספים ונכון להיום ניתן ליהנות מהמנות של קמפאי סטריט ווק בין היתר בכפר סבא, נתיבות, נתניה ואשדוד. למעשה גם בבאר שבע עצמה, פועל בנוסף למסעדת קמפאי המקורית, סניף של קמפאי סטריט ווק. על התפריט של המסעדה ושל הרשת כולה חתום השף המוערך דרור שושן, הנחשב לאחד מהיועצים הקולינריים הבולטים בישראל, בעיקר בתחום האסייאתי.
אסור לפספס: נמאס לכם מסלטי פפאיה? זה הזמן להכיר את סלט הפומלה הוויטנאמי של קמפאי, הכולל נתחי עוף צלויים בקרמל פלפלים, נענע, בצל סגול, קשיו, כוסברה, צ'ילי אדום חריף וקריספי שאלוט ברוטב ליים, שום וצ'ילי פיקנטי.
קמפאי, חיל הנדסה 1, באר שבע 053-7106894

קמפאי (צילום: גליה אבירם)הצלחה מטאורית. קמפאי (צילום: גליה אבירם)

ג'ינג'ר – אילת

מסעדת ג'ינג'ר האילתית נפתחה בשלהי 2005, בחלל שבו פעלה לפניה מסעדת מאי תאי במשך 25 שנה, על ידי המסעדנים עדי בן יקיר ורונן מור (המוכרים באילת כצמד שהקים את מסעדת פאגו פאגו הוותיקה ב-1986). לאחר כרבע מאה של פעילות, החליטו קברניטי המקום שהגיעה העת לרענן את המסעדה והעבירו אותה מתיחת פנים רצינית: התפריט הוותיק שינה את פניו וקיבל אופי מעט יותר פיוז'ני, עיצוב הפנים הפך למודרני יותר וכך באה לעולם מסעדת ג'ינג'ר. ב-13 השנים האחרונות ג'ינג'ר הספיקה לצבור קהל סועדים נאמן שחוזר למקום שוב ושוב כדי ליהנות ממנות נהדרות כמו אנשובי בטמפורה, סטייק יפני ופילה דג בנוסח מלאזי. 
אסור לפספס: ניקו צ'ויה היא מנה מצוינת של פילה בקר (250 גרם) צרוב המוגש עם פטריות שיטאקי ופטריות פורטובלו ברוטב ציר בקר יפני ואורז ירוק. 
ג'ינג'ר, דרך יותם 3, אילת 053-9441782

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
טאיזו בתל אביב
053-7933705
צ'יינה קורט בתל אביב
053-9373421
צ'אנג בה בחיפה
הזמנת שולחן
053-9375559
מינה טומיי קסטרא חיפה בחיפה
053-9427657
טאיה בקדימה
053-6130912
נוצ' ברמת השרון
053-9439996
מוג'ו בנתניה
053-9442991
קמפאי סטריט ווק   בבאר שבע
053-7106894

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית