נגישות
נגישות

עומר מילר, גיא גמזו ושפים נוספים באלמרסא

ערבי קונספט הולכים ונעשים מקובלים בקולינריה המקומית. השף עלאא מוסא אירח במסעדתו אלמרסא את השפים עומר מילר, ארז קומרובסקי, חמודי עוקלה, גיא גמזו ומאיה דרין לערב חלומי ומוצלח אש

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 30/07/2017, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

נראה לי שסופסוף הבנתי מדוע נפוליאון והאימפריה הצרפתית רצו כל כך לכבוש את עכו. האוכל העכואי! 

כחובב קולינריה מושבע, שמחתי לראות דרך הרשתות החברתיות את ארוחת חגיגות 5 השנים למסעדת אלמרסא. המסעדה ממוקמת בנמל עכו, במבנה עתיק ויפה שנבנה בשנת 1210 ושימש את המכס העות'מני. המקום צופה אל מעגן סירות הדייגים של עכו, ומשם מגיעים עיקר חומרי הגלם המשובחים שמרכיבים את המנות שבתפריט המסעדה.

נשיא קבוצת הכדורגל של ריאל מדריד, קבלן העל פלורנטינו פרס, הוא שתבע את המושג "גלקטיקוס" לאיחוד של כוכבי על רבים על אותו מגרש המשחקים באותה קבוצה. כזה בדיוק היה הערב המתוכנן באלמרסא - שילוב של כוכבים מחלקים שונים של המגרש אשר תרמו כל אחד את תרומתו לתפריט המגוון ומשתלב כאחד. 

עומר מילר, גיא גמזו, חמודי עוקלה וחברים
השף של אלמרסא, עלאא מוסא, הצליח לחבר שמות גדולים מאוד לטובת יום ההולדת החמישי של מסעדתו. מהסצינה של מרכז הארץ הגיעו עומר מילר (שעוסק כיום בכמה פרויקטים מהמעניינים והנועזים בתחום), כתבת האוכל והבלוגרית מאיה דרין וגיא גמזו - שף ושותף במסעדה ARIA התל אביבית. את הצפון יצגו בכבוד גדול חמודי עוקלה מאיטליאנו דל קוסטה (שגם זכור לרובנו ממשחקי השף) וארז קומרובסקי לייצוג הגליל וההר. 
טרטר עגל ואננס מעושן של עומר מילר
הארוחה החלה במנות פתיחה ששילבו את הסגנונות של משתתפי הארוחה, מהלחם של ארז דרך מטבלים של מאיה, לצידם שום קונפי בשמן של מלוחיה חריפה, כרובית צלויה ורוטב יוגורט כבשים, קרם תירס של קיץ ואיתו פסטו של כוסברה (רעיון נהדר), ולסיום המנות הראשונות - מקדוס אמא של עלאא כי היא התעקשה (השם במקור). ההתעקשות השתלמה! מנה מעולה של חציל בלדי כבוש בשמן זית (מקדוס), מנה המתאימה לערבי הקיץ וכולה טריות, רעננות והפתעה.

המשכנו למנות העיקריות, כאשר קיבל כל שף אחריות על מנה, מה שיצר תוצאות פיוז'ן אקלקטי של מנות שהשתלבו אחת עם השניה, אך גם הדגישו את הייחוד והסגנון של כל שף מאידך. 

קיץ גלילי בתפריט 
מאיה דרין שילבה בין עכו לבין הקיץ, והוציאה סלט אבטיח, מלפפון בלדי וגבינה ערבית - מנה מרעננת שהיא תמצית הארוחה והקונספט מבחינת המרכיבים והמקום. ארז ייצג את הגליל ועל בסיס התאנים מהגליל הניח אינטיאס מהגלים, מנה ששילבה בין הים להר, והיוותה את הגשר שבין ארז לעלאא. 
טטאקי סלמון בתמרינדי של גיא גמזו
עומר מילר הכין טרטר עגל, ולצידו אננס מעושן בגריל פחמים ויוגורט עיזים, קאליפסו סטייל (על שם מסעדתו קאליפסו בחוף פרישמן), כמובן שתמונות נוספות אפשר למצוא באינסטגרם של עומר.

גיא גמזו הכין טאטאקי סלמון עם רוטב תמרינדי וקשיו מקורמל, וחמודי הכין שישברק באדמה גלילית, טלה בבישול איטי עם ראס אל חנות, מנה אשר הקפיצה אותי למזרח טורקיה. 

בלאגן מהשוק 
בחוד החנית המנות העיקריות עמדה ספינת הדגל של עלאא - בלאגן משוק עכו, ריזוטו פריקי לוביה מוקפצת עם המון ירקות, ועל כולם מנצח דג מוסר טרי שיצא מהים באותו היום. המנה של עלאא שילבה את כל טעמי עכו, והיוותה החוט המקשר של כל הארוחה, השפים וחגיגות היומולדת של המסעדה. 
בלאגן מהשוק של עלאא מוסא
מנה מעולה שעזרה לנו להבין איך המסעדה מצליחה כבר 5 שנים: השילוב של מרכיבים טריים מהים, ירקות עונתיים ובישול המשלב את המטבח של אמא עם הניסיון של עלאא במסעדות בעלות כוכבי מישלן בשוודיה.

סיימנו את החגיגה באלמרסא בקינוח שוקולד איטליאנו סטייל. את הערב ליוו יינות של יקב הרי גליל ויקבי רמת הגולן. שתינו לצד הארוחה יין קיצי ופירותי,  בלנד של ויוניה וסובינון בלאן, היין היה קריר, פירותי ועם סיומת ארוכה. 

קינחנו גם באיחולים לעלאא ש-5 השנים הבאות יהיו מוצלחות לא פחות. הערב עצמו היה מרשים, מדויק וטעים. שילוב נהדר של שפים, כל אחד וירטואוז בתחומו. המנות נעשו בקפידה ובמחשבה רבה. ערבי קונספט שהולכים ונעשים מקובלים בקולינריה המקומית הם דרך מצוינת עבור הסועדים להכיר שפים ושילובים חדשים.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי