נגישות
נגישות

ארוחת שבת נפלאה במסעדת גני הדקל

ביום של טיול משפחתי בצפון לא חייבים להיסחב עם ציוד אינסופי. ארוחה במסעדת גני הדקל ליד עכו תסגור לכם את הפינה עם סלטים טריים, בשרים איכותיים ותוספות חמות

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
שי ירון
תאריך פרסום: 30/07/2017, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

זה סיפור על יום טיול מושלם לאזור העיר עכו והדרכים המובילות אליה, שהסתיים בחוף הים של אכזיב. 

עכו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם, ודברי ימיה המתועדים מתחילים בתקופת הברונזה. במשך שנים רבות הייתה עיר מפתח לכיבוש ארץ ישראל, שכן מיקומה על רצועת החוף הרחבה אפשר גישה נוחה דרך הגליל אל פנים הארץ, ולכן מעבר לעיר עצמה, כל דרכי הגישה אליה מהחוף, ההר והעמקים חשובות מאוד.
גני הדקל. על כביש עכו-כרמיאל
לאחר שעשינו את התחקיר בבית והחלטנו על יעד הנסיעה, יצאנו לדרכנו. כמובן שלאחר כ-10 דקות נסיעה הודיעו הילדים כי הם רעבים ומבקשים כי דבר ראשון נעצור במסעדה, וכדאי שיהיה בה חומוס, צ'יפס וסלטים. החלטנו לחפש מקום קרוב ככל האפשר לעכו, אבל מבלי להיכנס לאזור הנמל שבו קצת קשה למצוא חניה, וכך הגענו למסעדת גני הדקל, אשר נמצאת בסמוך לעכו, על כביש עכו-כרמיאל. 

מצד אחד המסעדה שוכנת לצד כביש ראשי, כך שיש אליה גישה מאוד נוחה, אך יחד עם זאת נמצאת באזור כפרי עם חניה רחבה וגן לצד המסעדה. 

המקום עצמו שופץ לאחרונה ומשדר ניקיון, סדר, ועוד פרמטר חשוב - הטמפרטורה נוחה והגיונית לימי הקיץ הישראלי. 
הסלטים סופר טריים. מסעדת גני הדקל
מיד לאחר שהתישבנו קיבלנו בקבוק גדול של מים מינרליים, כבר התחלה טובה ליום חם. כנהוג במסעדות מסוג גני הדקל הזמנו את פלטת הסלטים, וכך התחילו לזרום להם סלטים טריים וצמחונים לשולחן, חומוס ביתי וגלילי עם גרגירים ושמן זית, לאבנה מעוטרת בצ'ילי להוספת חרפרפות, סלט מטבוחה חם שנעשה במקום, פטריות חמות, סלט גזר, סלט טבולה עם הרבה לימון, סלט עלים וסלט פטוש מצוין, וגם סלט תירס עבור הילדים. לצד אלו הגיעו פיתות חמות וטריות. 

הסלטים היו מופת של טריות ושל האוכל הגלילי לבנוני, שימוש רב בלימון, ירקות טריים עונתים, שמן זית איכותי וטוויסטים קטנים בסגנון ההכנה, דוגמת החרפרפות של הלאבנה. אגב, על הילדים לא תצטרכו לשלם עבור הסלטים.

למרות שיכלנו לעצור בשלב זה ולצאת מהמקום אחרי ארוחה צמחונית בריאה, קלה ומשביעה, החלטנו לקחת כמה מנות עיקריות וחלוק אותן, גם כאן החלטנו על מנות מהמטבח הגלילי. 

מנסף עוף על מצע אורז עם תיבול מקומי, מנה שבה טעמי העוף והאורז משתלבים זה בזה בבישול איטי, ונוצר כור היתוך של טעמים שכולו רכות ושלמות לכדי מנה אחת. לצדה הזמנו גם אוסבוקו טלה על אורז, שוק הטלה המובשל היטב הגיע על מצע של אורז רך ומלא בטעמים, ובשילוב השניים נוצרת מנה בשרית איכותית ומשביעה. ניכר היה שהבשר טרי, והיד שהכינה יודעת בדיוק כמה זמן וכיצד לתבל. הילדים הזמינו עבורם שניצל אשר היה מאוד לטעמם. 
בשרים משובחים. גני הדקל

סיימנו ארוחה מצוינת, משביעה, בריאה המבוססת על חומרים מקומים והרבה ירקות (חשוב מאוד אל מול מה שאוכלים הילדים במהלך החופש הגדול), והרגשנו מספיק קלילים כדי להמשיך לטיול.  לבסוף החלטנו לעקוף את עכו להמשיך לחוף אכזיב וראש הנקרה, אכזיב הוא עדיין לדעתי חוף הים היפה והבתולי ביותר בישראל, שמגיעים אליו דייגים רבים, מה שמוכיח שהים באזור עדיין נקי ויש דגים. באזור ראש הנקרה עוד הספקנו לראות משפחה של שפני סלע לפני שירד הערב וחזרנו הביתה שבעים ומלאי חוויות מטיול משפחתי משמח ומגבש.

חשבון בבקשה:
סלטים ליחיד בהזמנת מנה עיקרית: 35x 2 = 70 שקלים
מנסף עוף: 75 שקלים
אסבוקו טלה: 85 שקלים
שניצל ילדים: 40 שקלים
סה"כ: 270 שקלים לארוחה משפחתית

גני הדקל, כביש עכו-כרמיאל. 053-9376740

* הכותב הוזמן להיות אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי