נגישות
נגישות

עושים את זה ביג טיים במתחם הקולינרי אמריקה

אם חשבתם שראיתם הכל בתל אביב, אז כזה עוד לא ראיתם. דיינר אמריקאי בסגנון ניו אורלינס; תפריט מקסיקני בועט ומרשים; בר של קוקטיילים יצירתיים, ובית קפה עם כל הקלאסיקות האמריקאיות שרק תחשבו עליהן. מתחם אמריקה נתן את יריית הפתיחה

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 07/02/2017, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אמריקה נמצאת בזמן האחרון בכותרות בכל העולם, והרבה בזכות הבלונדיני שלקח את הכתר ומאז ולא מפסיק להפתיע. גם אצלנו אמריקה נמצאת לאחרונה בכותרות, אבל כאן מדובר באמריקה הטובה של פעם, זו שדואגת שתהיה שבע, שמח ושלא יחסרו לך, חס וחלילה, קלוריות מיותרות. 
אמריקה של צביקי עשת ובנו אורי עשת, היא מיזם קולינרי שלא נראה כאן בארץ. החלום הגדול של אמריקה מתגשם במקום גדול, צבעוני, מלא חיים ומוסיקה ושופע בטעמים. 
אמריקה. צילום: בן יוסטר

אמריקה על גווניה
AMERICA מגישה לא רק מטבח יוצא דופן, אלא גם חווית בילוי לא שגרתית בארבעה אזורים שונים שלכל אחד אופי וייחוד משלו - מסעדת אוכל נשמה עם הופעות מוזיקה חיה מדי יום, בר אמריקאי, בית קפה אורבני ודוכן אוכל רחוב מקסיקני תוסס. כל אחד מהם שואב את השראתו מהתרבות האמריקאית ששורשיה ברחובות הארלם, ברוקלין, ניו אורלינס ומקסיקו.

AMERICA ממוקמת בבית ציוני אמריקה, שהוקם בשנות ה-50 ותיפקד כבית התרבות לדוברי האנגלית בעיר תל-אביב. האדריכל דן טרוים תכנן וביצע כאן שדרוג רציני בהשקעה ענקית. המקום משתרע על שטח של 1,200 מטר (עצום במושגים של מסעדה), וכולל חללים פנימיים, גן וחצר פתוחה. החלוקה היא למספר אזורים המציעים כל אחד חווית בילוי שונה ותפריט שונה.

המטרה היתה להביא לסועד את החוויה השלמה של אמריקה – את האוכל המקומי השורשי, את הטעימות שהביאו איתם המהגרים, וגם את האלכוהול שעבר תקופת יובש באמריקה, אך לאחר מכן שגשג ופרח.

הגענו, ליטל ואני, ביום שני בערב. יום רגוע ולא קר בטירוף, והמקום מלא. מבט מהיר על השולחנות מגלה מגוון בלתי יאומן של מנות. בזווית העין אני קולטת את הקינוחים שיוצאים מהמטבח, ומהצד השני את עמדת השווארמה המקסיקנית המגרה.

קודם כל רשמנו לעצמנו להגיע בפעם הבאה ביום ראשון, כי יש כאן מבצע מטורף של אכול כפי יכולתך ב-100 שקלים, מתוך מנות נבחרות מהתפריטים, וזה קורה בין השעות 16:00-24:00.

צ'יפס עם גרידת לימון ופרמז'ן. צילום: בן יוסטר

התחלנו לזלול
האוכל באמריקה מוצג בכמה תפריטים, כשכל אחד מהם מייצג חלק אחר במתחם. תפריט Merica': אוכל אמריקאי סטייל ניו אורלינס, שזה אומר הרבה PORK BELLY, אוכל מטוגן ומנחם ווריאציות שונות להמבורגרים וכריכים מפורסמים. מלבד הבשר, יש גם מנות של פירות ים, ביניהן הצ'אודר, שכל כך מזוהה עם המטבח הניו אורלינסי.

התפריט השני הוא המקסיקני – GRINGOS TACOS (כינוי של המקסיקנים ללבנים האמריקאיים), שכולל מנות רחוב מקסיקניות, ובעצם מתבסס על טאקוס, טוסטאדאס וקסאדיות, ועל שילובים עליזים, צבעוניים ועוקצניים של חומרי גלם כמו ליים, כוסברה, צ'ילי ועוד.

המנה הראשונה שדגמנו מהתפריט המקסיקני היתה סביצ'ה דג ים עם פיסות טורטייה מטוגנות, על מצע של גוואקמולי, בצל סגול, צנוניות ותירס, כשעל הכל מנצח ליים מרענן שנסחט מכל הלב. הדג היה טרי, החתיכות היו גדולות וצ'אנקיות, ובהחלט בלטו במנה השובבה הזו, שרק פתחה לנו את התיאבון. מנה נוספת שטעמנו היתה הצלחה ענקית בשם Al Pastor – בשר פרגית (השווארמה המקסיקנית הזכורה לנו מקודם) עם אננס ובצל צלויים, כוסברה וסלסלת עגבניות טקילה וצ'יפוטלה. כל זה בתוך טאקוס. מנה מענגת, חמה וקרה, פשוט שלמות.

עברנו לתפריט Merica' והתחלנו עם מנה מקטגוריית THE MUNCH שלקחנו היתה SCOTCH EGG – ביצה מטוגנת, עטופה בבשר, מוגשת עם חרדל וקורנישון. גרסה משודרגת לקלופס הפולני שאני אישית מכירה מהבית, אבל בוריאציה עדכנית ואמריקאית עם הטאץ' המקפיץ של החרדל (38 שקלים). 
לנשנוש בצד לקחנו גם צ'יפס עם גרידת לימון ופרמז'ן ורוטב איולי כמהין בצד. קיבלנו מנה יפה של צ'יפסים שחומים בטמפורה. לא מדובר בצ'יפס טיפוסי שמגישים בכל מסעדה. גרידת הלימון הוסיפה כאן טוויסט עצבני, והפרמז'ן חיזק אותו (26 שקלים). 
גם המטבח המקסיקני מככב כאן. אמריקה. צילום: בן יוסטר

כשהגענו אל הביג דיל התלבטנו מאוד בין תבשיל ניו אורלינסי קלאסי – JAMBALAYA ובין מנת שורט ריב על העצם, כשהאחרונה ניצחה. קיבלנו נתח יפה על העצם בבישול ארוך, על רוטב מתקתק של ברביקיו ד"ר פפר, מוגש עם קייל חלוט, שאלוט מטוגן קריספי ופירה כרובית קטיפתי וחלומי הרבה יותר מכל פירה שטעמתי. מנה נפלאה, מחממת את הלב, ומגרה את בלוטות הטעם בכל ביס ושווה כל שקל (98 שקלים).

סיום עם הרבה סוויט 
כשאתה באמריקה, אל תצפה להגיע חצי שבע לקינוח, אלא שבע וחצי, אבל גם אל תעז לפספס את הקינוחים, כי בלי הפינאלה הזה, בעצם לא היית כאן בכלל.

אז הסיום האמריקאי שלנו כלל עוגת גבינה ניו יורקית עם קראמבל אוריאו ורוטב קרמל. ליטל, בתור אחת שלא חובבת עוגות גבינה במיוחד, התענגה על כל ביס וסיימה את העוגה במהירות שיא. היא היתה רכה מאוד, לא כבדה מדי, והאיזון עם המתיקות והשוקולדיות של אוראו היה מושלם (38 שקלים).

מבחינתי השוס של הארוחה והסיום הכי מוצלח שיכולתי לייחל לו היה הקראק פאי, שהוכן כאן באופן מושלם בריבוע. פיסת גן עדן משולשת של קראק אמריקאי קלאסי. העוגה עצמה על בסיס של שיבולת שועל, חמאה, באטר מילק, ובצד הוגש קראמבל של באטר סקוטש. תענוג (38 שקלים). 
SCOTCH EGG צילום: בן יוסטר

אמריקה היא קודם כל מקום בילוי כייפי, צעיר, תוסס ונעים. העיצוב מעניין, השירותים נקיים, המלצרים (יש כאן צוות מאוד גדול, חייבים לציין) תמיד בקונטרול על הכל, אבל לא מציקים לך. הקוקטיילים מצוינים (אנחנו לקחנו את ההארלם שיק). ואחרי הכיף, מגיע האוכל ויוצר סינרגיה מושלמת עם המסביב. אין בארץ הרבה מקומות שמציעים חוויית בילוי כל כך שלמה. יש כאן שולחנות קטנים ואינטימיים, שולחנות גדולים וארוכים, יש ישיבה על הבר, ויש גם את החלק החיצוני שיפרח כאן בקיץ.

ועוד מילה אחת לסיום – גם התמחור כאן סביר ולא כואב בכיס. תבואו עם ראש פתוח לנסות דברים חדשים, תנסו לגוון – גם מקסיקני וגם אמריקאי, ותקדישו זמן גם להסתכל קצת מסביב, כי השקיעו כאן הרבה מחשבה וכסף בעיצוב המקום.

עסקיות או לא להיות
באמריקה יש גם עסקיות צהריים שוות: מזמינים מנה עיקרית אחת מכל המנות בתפריט ומקבלים במחיר העיקרית מנת פתיחה + קינוח + מיני פרוזן מרגריטה.

שעות פתיחה: Merica' וגרינגוס: מ-12:00 ועד אחרון הלקוחות; אמריקה קפה: מ-8:00 בבוקר. 
עסקיות: א'-ה' 12:00-16:00

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?