נגישות
נגישות

המרק של רושפלד ושגב ב-10 ש"ח ועוד חדשות קולינריות

רושפלד ושגב מבשלים ותורמים לנוער בסיכון; ארוחת גורמה עם מטרה טובה ביקב ויתקין; תפריט טבעוני ברשת ביגה, אוכל עות'מאני באונזה ועוד חדשות אוכל חמות

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 23/01/2017, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שגב ורושפלד מבשלים לבני נוער בסיכון 
השפים שגב משה ויונתן רושפלד משיקים את Soup Market - מיזם פופ-אפ קולינארי חדש בשרונה מרקט, המציע את מרקי השפים במחיר של 10 שקלים בלבד למנה. במסגרת המיזם, מחצית מההכנסות ייתרמו לעמותת "בית השנטי" שמטרתה לסייע לבני נוער בסיכון ולהעניק להם בית חם. ה-Soup Market יפעל עד ליום שישי, 27.1, בימים א'-ה' בין השעות 11:30-20:00, ובימי שישי בין השעות 9:00-15:00. 
שגב ורושפלד מבשלים לנוער בסיכון. צילום: רפי דלויה

המבורגרים חדשים וסניף דנדש לדלישס דלי בר
דלישס דלי בר התחיל לפני מספר שנים עם סניף בשוק הנמל. כיום יש סניף נוסף ושוקק חיים בשוק צפון, ובימים אלה פותחים את הסניף החדש בשוק אלנבי-רוטשילד. ביקור ספונטני בסניף של שוק צפון הוליד ארוחת שחיתות מעולה שכללה שני המבורגרים. אחד מהם מגרסת ה-220 גרם עם תוספת של ממרח פטריות כמהין, והמבורגר שני (ג'וסי לוסי) של 240 גרם, ממולא בגאודה בזיליקום, שנזלה לה בכיף אל הלחמניה הטרייה. ההמבורגר עשוי ממכסה אנטרקוט ושפונדרה טריים ומשובחים. כל הנתחים מגיעים מהקצבייה של דלישס, ונבחרים מדי בוקר על ידי מומחה לבשר, שפשוט מגיע (ממש כמו פעם) אל הקצבייה, ובוחר את הנתחים המובחרים.

לצד ההמבורגרים יש כמה אופציות לתוספות: פוטטוס מעושנים בתנור עם איולי עגבניות (12 שקלים), אספרגוס מדהימים על הפלנצ'ה (18 שקלים), ויש רטבים מעולים כמו איולי חרדל ואיולי שום דבש. כמו כן, יש מבחר מרשים של תוספות מעניינות להמבורגרים, כמו למשל: בצל מטוגן, ביצה, אווז מעושן, ממרח פטריות כמהין ועוד. ואם בא לכם על נקניקייה – יש כאן אחת מעולה (נקניקיית עגל) עם כרוב כבוש ובצל מטוגן. לרעבים יותר – המבורגר כפול, ויש גם סנדביצ'ים מלחם שאור שנאפה במקום. את כל זה תוכלו להוריד עם כוס גזוז, ולא לשכוח גם צ'ייסר קטן. 
>> לסניפי דלישס דלי בר

ג'וסי לוסי דלישס. צילום: אנטולי מיכאלו
ארוחת תרומה ביקב ויתקין
יקב ויתקין יארח ארוחת תרומה שהכנסותיה קודש למחלקת הילדים של המרכז הרפואי מאיר שבכפר סבא. בארוחה, שתיערך ב-31 לינואר, ישולבו יינות היוקרה של היקב עם ארוחת גורמה שיכין הבשלן שמאי מיטלמן ה-III. מיטלמן יבשל עבור הסועדים מנות גורמה שונות  של דגים ועוף בבישול איטי לצד ירקות מובחרים ורטבים מיוחדים. עלות מינימאלית למשתתף היא 500 שקלים והיא כוללת את המנות השונות המוצעות בתפריט, החל משלב קבלת הפנים ועד לשלב הקינוחים. המשתתפים מוזמנים כמובן לתרום ביד רחבה מעבר ל-500 השקלים. אסף פז יינן היקב יתאים לארוחה את סוגי יין מהסדרות השונות של היקב "שורשים" היוקרתית ו"סדרת מסע ישראלי", כשכל אחד מהיינות מספר סיפור אחר ומגיע משילוב של כרמים שונים ברחבי הארץ. 

פסטיבל הארטישוק במסעדות ירושלים 
למעלה מ-50 ברים ובתי קפה בירושלים יחגגו במשך שלושה ימים את 'פסטיבל ארטישוק ירושלמי' עם מנות מיוחדות על טהרת הארטישוק, קוקטיילים, סדנאות וסיורים קולינריים, הופעות, מסיבות ויריד אמנות והכל סביב ארטישוק ירושלמי. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 24-26/01/2017, ויכלול מסעדות כמו דולפין ים, החצר, מונא, אדום, מחניודה ועוד. 
ארטישוק מעושן מונא. פסטיבל הארטישוק
טבעוני בביגה
רשת ביגה משיקה בימים אלה תפריט טבעוני, שיכלול מנות כמו: קרפצ'יו אנטיפסטי של חציל, זוקני, בטטות וסלק, אפויים בתנור אבן בשמן זית, בלסמי וקונפי שום בליווי לחם ביגה; פורטובלו באו בורגר המוגש בליווי סלטון עדשים; פיצה טבעונית ממרח שום וזעתר, עגבניות שרי צרובות, בטטה, חציל וקישואים לבחירה ולקינוח מוס רושה טבעוני.
>> לסניפי ביגה
תפריט טבעוני בביגה. צילום: אסף לוי

רשת טרנטינו מתחדשת
רשת מסעדות Tarantino (מתחם יס פלנט ראשל"צ, וקניון הסינמול בחיפה), יוצאת במיתוג מחודש. במסגרת המיתוג משיקה הרשת תפריט חדש מבית היוצר של השף מיכאל גרטופסקי, תחת הסלוגן, Tarantino  Happy Italian Food. לתפריט נכנסו כ-40 מנות חדשות, והוא מחולק לפי קטגוריות של: מנות אנטיפסטי, מנות PRIMI, סלטים, מנור על תנור אבן, פסטות, פיצות כולל פיצות להרכבה אישית, ומנות SECONDI (עיקריות). התפריט העסקי של המסעדה עודכן בהתאם.
>> לסניפי טרנטינו

עסקיות ביאקימונו
מסעדת יאקימונו רוטשילד מרעננת את תפריט העסקיות שלה (בעלות המנה העיקרית מקבלים גם מרק לבחירה, מנה ראשונה, תוספת למנה העיקרית ושתייה חמה של אספרסו או תה יפני). בין המנות העיקריות החדשות שנוספו לתפריט: סלט סשימי – פרוסות דקות של מבחר דגים נאים (סלמון, טונה וילו טייל) על מצע אטריות וירקות בליווי רוטב השף (95 שקלים) ו-ייאסי בטאייאקי – מבחר פטריות שמפיניון, שימאג'י לבן וחום עם תפוח אדמה סגול, אספרגוס, ברוקולי וגזר ברוטב של יין לבן סויה וחמאה (70 שקלים). 
העסקית של יאיקמונו מוצעת בימים בימים ראשון עד שישי בין השעות 17:00-12:00. 
יאקימונו, רוטשילד 19, תל אביב. 053-5495208

חם בטייגר לילי
טייגר לילי רמת החייל ושרונה מרקט מגישות 2 מנות חדשות: מרק 'גאנג פאט' - מרק חריף חמוץ תאילנדי עם וונטון עוף, המורכב, בין היתר מפרגית, פפאיה ירוקה, רוטב דגים, חלב קוקוס, במבו שוט, צ'או צ'או, כפיר ליים, למון גראס, גלנגל, בצל ירוק, סויה ועוד (42 שקלים). כמו כן, מוצע תבשיל קארי צהוב עם נתחי פרגית צלויים על הגריל, חציל, בוטנים, אפונה, במבו שוט, אטריות, אורז וכוסברה (62 שקלים). ובנוסף, תפריט יין חדש עם דגש על יינות אדומים המתאימים לחורף, ויינות לבנים חצי יבשים. 
טייגר לילי רמת החייל, 053-8096525
טייגר לילי שרונה מרקט, 053-9380556

מנות חדשות בגורדוס
הן מושחתות ומוגזמות, טעימות בטירוף והכי מחממות בחורף. מנות חדשות בגורדוס: אנטבה / קבבורגר ימתיכוני - שיפוד בורגר עם שומן כבש על לחם שטוח עם: סלט קצוץ, קריספי בצל וטחינה עמבה אסלית (69 שקלים); מושיקו בתיבה /בקרטון ביצים - נקניקייה איכותית עם גבינת צ'דר בציפוי פריך, מוגש בתוך קרטון ביצים בליווי מטבלים (39 שקלים); פישנזון / פיש אנד צ'יפס בורגר - פיש אנד צ'יפס ברוטב איולי נענע ולימון בתוך לחמניות בורגר, מוגש עם תפו"א קריספי (69 שקלים). קינוח מילי ונילי / הר וואפלים בלגי שחור לבן
עם רוטב שוקולד פאדג' ושוקולד לבן, גליליות שוקולד, שברי בראוניס, עוגיות אוראו, קליקים, שטרויזל, פופקורן מתוק, קצפה בתוך ביצת שוקולד וגלידת קרם ברולה (65 שקלים) ומנות מקוריות נוספות. 
גורדוס, שדרות ירושלים 222, חולון. 053-4273744
מאמא מיה של גורדוס. צילום: יחסי ציבור

המלון הסקוטי וגלנפידיך חוגגים את הברנס סאפר
כמדי שנה, חוגגים בסקוטלנד ובעולם כולו את ה-"Burns Supper" - יום הולדתו של המשורר הלאומי רוברט ברנס (Robert Burns), את פועלו, שירתו ובעיקר את חיבתו הרבה לוויסקי. המלון הסקוטי וגלנפידיך יחגגו את החג המסורתי במהלך סוף שבוע (26-28 בינואר) עם מעדנים מהמטבח הסקוטי, שירה והרבה וויסקי משובח. הארוחה המסורתית תתקיים ביום חמישי, 26.1.2017, בשעה 20:00. מחיר לאדם: 580 שקלים, ושהייה בסופ"ש החל מ-1,680 שקלים לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר. יש להזמין מראש. מספר המקומות מוגבל. טלפון:  04-6710710

מסעדת חוף מציצים במתכונת חורף 
גם בימות החורף הקרים, מסעדת חוף מציצים ממשיכה לארח, ומשיקה מנות חורפיות מחממות בתוך מרפסת מקורה וחמימה, עם פנורמה לים, תוך כדי לגימה של מרק חם או משקה סיידר חם עם יין. בין הספיישלים: תפריט מרקים משתנה בכל יום (מרק בצל, תירס, שעועית, מיניסטרונה ועוד), 34 שקלים; ספיישל חריימה, 59 שקלים; קדירת בשר עם ירקות שורש, 64 שקלים; קוסקוס עם מפרום, 59 שקלים; משקאות חמים כמו צ'אי לאטה, סיידר חם וסחלב ועוד. 
מציצים, חבקוק 1, תל אביב. 053-4274215

אונזה השיקה ארוחת ערב מוקדמת בסגנון עות'מאני
לא מכבר השיקו באונזה ביפו (השפים אריק דרחני ומולי מגריסו) עסקית ערב מוקדמת בתמחור נגיש. הארוחה, המוגשת בימים ב'-ה' בין השעות 18:00-19:30, מבוססת ברובה על מסורת המטבח העות'מאני, הכוללת "מהיינה" - מנות קלאסיות של פתיחת השולחן ומנה עיקרית לבחירה. הארוחה החדשה כוללת שש מנות לבחירה, בסגנון מזה טורקי שמוגשות למרכז השולחן ומנה עיקרית לבחירה בשתי דרגות מחיר שונות- בנוסף לצד הארוחה, תוגש כוס שתייה לבחירה- בירה/ קאווה/ שתייה קלה. המחירים נעים בין 99 ל-110 שקלים. אם תרצו רק מנות פתיחה ושתייה – המחיר הוא 68 שקלים.
אונזה, רבי חנינא 3, יפו. 053-6130235
מנות ראשונות באונזה. צילום: יחסי ציבור

בית הקפה הירושלמי 'בן עמי המושבה' חוגג 7 שנים 
בית הקפה הירושלמי 'בן עמי המושבה', בבעלותם של דוד אלירז ונתן שדה חוגג בימים אלו שבע שנים להקמתו. לרגל החגיגות התחדש בית הקפה בשני תפריטים חדשים, אחד מהם נטול גלוטן. על שני התפריטים אמון היועץ הקולינרי של המסעדה - שף שמיל הולנד. בין היתר בתפריט: ארוחת בוקר סקנדינבית המוגשת עם שוט וודקה (66 שקלים); סלט ניסואז עם סטייק טונה על הפלנצ'ה (72 שקלים); מג'דרת פריקה מחיטה שבורה מעושנת (58 שקלים); מזרח ומערב - מנה אסיאתית של נתחי סלמון עם אטריות אורז, חלב קוקוס, קשיו, ג'ינג'ר ופלפל אדום קלוי (76 שקלים); מיקס אורז אדום ומלא (58 שקלים); קרעפלך עם בצל מקורמל ושמנת (64 שקלים); פרנץ' טוסט מחלת בריוש עם שמנת חמוצה, מייפל ופירות העונה (49 שקלים) ועוד.
בן עמי המושבה, עמק רפאים 38, ירושלים. 053-9442452
סלט אביב של בן עמי. צילום: יחסי ציבור

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח