נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש המון מסעדות כשרות בירושלים, אך מסעדה שיכולה להתחרות בקלות עם מסעדות הבירה הקולינרית, הלא היא תל אביב, היא לא עניין של מה בכך. אם אתם נמצאים כעת בחיפושים אחר מסעדה כזו שתספק לכם חוויה קולינרית מושלמת, הגעתם בדיוק למקום הנכון. בכתבה שלפניכם ריכזנו את הפנינים הקולינריות השוות ביותר בבירה.


לוצ'נה
על המקום: מסעדת לוצ'נה פועלת בבית משפחת קלארק במתחם ממילא. לוצ'אנה היא מסעדה איטלקית אותנטית, כשעל התפריט חתום השף אבירם דותן, שמביא עמו בשורה קולינרית יוצאת דופן לעיר הקודש. 

דגימות מהתפריט: סלט איזבלה (עלי אנדיב, חסה, פרי עונתי, אגוזי מלך וגבינה כחולה בויניגרט דבש ולימון – 65 שקלים), פפרדלה ארטישוק בשמנת לימונית (69 שקלים), פיצה חצילים (חצילים קלויים, מוצרלה ופטה איטלקית – 64 שקלים).
לוצ'נה, שדרות ממילא 8, ירושלים. 053-9419222
מסעדת לוצ'נה

ג'וי
על המקום: מסעדת ג'וי היא בין המסעדות הפופולריות ביותר בירושלים. היא ממוקמת כעשר דקות הליכה מהעיר העתיקה והכותל, ופועלת במבנה עתיק בלב רובע אלרוב ממילא, מול יופיין של חומות העיר העתיקה. 

דגימות מהתפריט: סביצ'ה דג ים (כוסברה, בצל ירוק, שקדים, שומשום שחור בוויניגרט תפוזים וקוקוס – 54 שקלים), סלט קיסר (לבבות חסה, קרוטונים וביצה חצי קשה עם או בלי עוף – 54/64 שקלים), ריזוטו יער (פטריות משוק האיכרים, אספרגוס, אפונת גינה וערמונים – 78 שקלים), ספייסי רול (ספייסי טונה, אבוקדו, אספרגוס, מלפפון, פנקו קריספי בציפוי סלמון – 54 שקלים). 
ג'וי, שדרות ממילא 13, ירושלים. 053-9344961
מסעדת ג'וי

>> ומיהן עשר המסעדות שדורגו ע"י גולשי רסט לטובות ביותר בירושלים?

קפית הגן הבוטני
על המקום: בלב פנינת חמד במרכז העיר, במתחם הפורח של הגן הבוטני שבגבעת רם, נפתח בשנת 2008 הסניף הראשון של מסעדת קפית שבמושבה הגרמנית. השירות האישי והמוקפד במיוחד, התפריט האיכותי והמזמין והמיקום הפסטורלי ממצבים את קפית כאחת המסעדות האהובות בירושלים. 

דגימות מהתפריט: פוקאצ'ה בדואית (גבינה בולגרית, עגבניות שרי, זיתי קלמטה, בצל ירוק, שמן זית וזעתר – 49 שקלים), פיצה סיציליאנית חריפה (רוטב עגבניות, אנשובי, בצל סגול, זיתי קלמטה, צ'ילי, מוצרלה טרייה ועלי בזיליקום – 58 שקלים), פטריות פורטובלו צלויות (על מג'דרה בורגול ועדשים שחורים אורגניים, אפונה, חמוציות, אגוזים, טחינה גולמית וסילאן – 59 שקלים).
קפית, יהודה בורלא 1, ירושלים. 053-9438618

פסטורלית - קפית, הגן הבוטני

רוזה
על המקום: מסעדת רוזה נותנת ביטוי לאווירה הקוסמופוליטית של ירושלים, עם טעמים חובקי עולם. התפריט האקלקטי של המקום משלב שורשיות ירושלמית אותנטית עם טעמים המגיעים ממקסיקו ואיטליה. 

דגימות מהתפריט: סנדוויץ' סלופי ג'ו בברביקיו להבות (נתחי אנטריקוט קצוצים, בצל קצוץ, עגבנייה קצוצה על הפלנצ'ה ברוטב וורצ'סטר – 55 שקלים), קציצות דגים (קציצות לוקוס ברוטב מרוקאי המוגשות בתוספת לחם הבית – 58 שקלים), נודלס צמחוני (44 שקלים), סיגרים בשקדי עגל (48 שקלים).
רוזה, רחל אימנו 2, ירושלים. 053-9367482
 עיצוב מודרני. רוזה
שיאן
על המקום: מסעדת שיאן משלבת בצורה יוצאת דופן בין ההווי הירושלמי הייחודי לתרבות האסיאתית המסורתית. המסעדה ממוקמת במבנה של טחנת רוח ישנה שהוקמה על ידי הכנסייה היוונית האורתודוקסית והמנות המככבות בתפריט העשיר נוצרו בהשראת המטבחים של צפון סין.  

דגימות מהתפריט: חצילים מתקתקים בשום וסויה (47 שקלים), מרק קוקוס עם ירקות (25 שקלים), טופו יפני עם פלפל, פטריות ותירס גמדי (ברוטב סמיך של ציר ירקות וסויה – 55 שקלים), אטריות אורז רחבות עם עוף ובצל ברוטב פטריות (65 שקלים).  
שיאן, רמב"ן 8, ירושלים. 053-9428640
 
לה בוקה
על המקום: מסעדת לה בוקה היא מסעדה לטינית שהפכה למוסד ירושלמי ידוע בזכות המסע הקולינרי הייחודי המוליך את הסועדים בכל רחבי דרום אמריקה ומרכזה. השף גיא קמחי יצר תפריט צבעוני ומפתיע המבוסס על הטעמים הלטיניים הייחודיים. 

דגימות מהתפריט: אנצ'לדס עוף (במילוי נתחי עוף וירקות – 58 שקלים), טורטייה בקר (במילוי רוסטביף, סלסה ומלפפון חמוץ – 56 שקלים), ביפה דה צ'וריסו (נתח סינטה מיושן (250 גרם) ברוטב בלסמי מתקתק – 105 שקלים), פלנצ'יני כבדים (ברוטב יין פורט מתקתק ומחית תפו"א – 69 שקלים).  
לה בוקה, שלומציון המלכה 8, ירושלים. 053-9442798
מסע קולינרי דרום אמריקאי. לה בוקה

החצר
על המקום: מסעדת החצר היא מסעדת שף, המתמחה במנות בשריות, תבשילי קדירה ודגים. שף הבית הוא מוטי אוחנה, שבעבר שימש כשף של מסעדת צ'אקרה הירושלמית. במסעדה נערכת מדי שישי בצהריים קבלת שבת חגיגית במהלכה מוגשת לאורחים ארוחת טעימות הכוללת מגוון תבשילים. 

דגימות מהתפריט: אספרגוס (עם עגבניות וארטישוק ירושלמי צלויים באיולי כמהין – 54 שקלים), פילה בקר (ארטישוק ירושלמי מקורמל ואספרגוס בציר בקר ופטריות פורצ'יני – 136 שקלים), בס שלם (צלוי בגריל עם רוטב טוסקני - 106 שקלים).
החצר, דרך בית לחם 7, ירושלים. 053-9443390

החצר

מדיטה
על המקום: מסעדה ים תיכונית תוססת בניצוחם של מוטי אוחנה ומשה כהן. המסעדה משלבת בין המטבח הים תיכוני הקלאסי לבין מסעדת ביסטרו מודרנית. על עיצוב המסעדה חתום אחד ממעצבי המסעדות המובילים בישראל, גלעד זעפרני, שעיצב את המסעדה תוך שימוש באלמנטים ים תיכוניים ואלמנטים דקורטיביים המזכירים ברסרי פריזאי מודרני. 

דגימות מהתפריט: סלט סביח (טחינה, לימון כבוש, ביצה רכה, קוביות חציל, עגבנייה, חריף, עמבה – 42 שקלים), אסאדו "החצר" (ברביקיו, תפוזים – 88 שקלים), סינטה פרוסה (תפו"א ופטריות צלויים, צ'ימיצ'ורי – 96 שקלים), פטה כבדים (ריבת עגבניות שרי – 54 שקלים).
מדיטה, דרך חברון 101, ירושלים. 053-7933470

פרנג'ליקו
על המקום: רשת פרנג'ליקו החלה את דרכה המרשימה בחיפה לפני למעלה מעשור, ובעקבות ההצלחה המסחררת שזכה לה הסניף המקורי, הרשת התרחבה בהדרגה וכבשה גם את אזור המרכז והדרום. הסניף הירושלמי מצטרף לסניפים הרבים של הרשת ומציע מגוון מנות אסיאתיות איכותיות, מוקפדות וכשרות. 

דגימות מהתפריט: סלט וואקמה (רצועות מלפפון ואצות וואקמה ברוטב סויה מתקתק ובעיטור שומשום קלוי – 19 שקלים), גריל צ'יקן (נתחי חזה עוף במרינדה של חרדל טריאקי צלויים על הגריל, מוגש עם פירה תפו"א לצד סלט עלים – 52 שקלים), צ'יקן תאי קארי (נתחי עוף, פטריות, שעועית ירוקה, עגבניות שרי, בצל לבן וירוק, וצ'ילי ברוטב חלב קוקוס וקארי אדום, מוגש לצד אורז מאודה וביצת עין – 54 שקלים).
פרנג'ליקו, אביזוהר 8, ירושלים. 053-9427417

מודרן
על המקום: מסעדת מודרן מתכתבת עם אמני העיצוב המודרניסטים, כשההשראה לעיצוב חלל ההסעדה של המסעדה באה מארבעה אמנים מרכזיים: פיט מונדריאן, אינגו מאורר וזוג המעצבים האמריקאים צ'רלס וריי איימס. התפריט מציע לסועדים מנות ירושלמיות מודרניות ומעוררות געגוע כאחת. 
דגימות מהתפריט: מעדן עגבניות וסרדינים (צלחת עגבניות צלויות, טריות וקונפי – 45 שקלים), ריזוטו ערמונים (ריזוטו על קרם סויה ופטריות מיערות ירושלים – 70 שקלים), סטייק סלמון בטאבון (קרם בטטה בתנור, רוטב בוטנים וצ'ילי – 96 שקלים).
מודרן, דרך רופין 11, ירושלים. 053-9444091

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם