נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

משנה לשנה הופך ט"ו באב, חג האהבה הרשמי על פי הלוח העברי, לקרנבל של מתנות ובילויים. המוטיב העיקרי - לבבות אדומים ורומנטיקה נשפכת, לא פוסח גם על המסעדות ובתי הקפה, ומתבטא במנות ובתפריטים מיוחדים ובצ'ופרים על חשבון הבית. עבור המתלבטים איך לחגוג אספנו מקבץ מקומות, פעילויות ומנות רומנטיות שלא יותירו אף עין יבשה. הכינו את הממחטות ואת המפיות. 

העיצוב הכי רומנטי

מסעדת קורדיליה היא סמל רומנטי בכל יום בשנה. החוויה מתחילה כבר בטיול מהחנייה שבשיפולי הפארק של יפו העתיקה, וממשיכה בהתרשמות ממה שהפך באופן רשמי למתחם ניר צוק. המסעדה ממוקמת בסמטה מקורה קטנה וציורית בתפר שבין הנמל לשוק הפשפשים. המבנה עתיק, שריד לחומת העיר שנהרסה כמעט כליל, ועל עיצוב הפנים חתום צוק עצמו, איש יצירתי במלוא מובן המילה. סכום ענתיקה, גביעי בדולח ושנדליירים מתאימים לאווירה האפלולית והתחושה הכללית חגיגית ורומנטית. בדיוק המקום לכרוע ברך ולשלוף את טבעת האירוסין של סבתא.

אפשר גם: סודפה, ביסטרו במבנה אבן מהמאה ה-19 ברובע העתיק של נצרת. התפריט ערבי עם נגיעות איטלקיות ועל עיצוב הפנים, המורכב מתערוכות צילומים וספרות בנושאי פולקלור ופוליטיקה, חתומה הבעלים מרי אבו ג'אבר, אוצרת ילידת העיר. המסעדה מחולקת לחללים קטנים ואינטימיים, ונברשות גדולות וכריות קטיפה מוסיפים רוך וצבע. סוד שרק ממתין להתגלות.

הנוף הכי רומנטי

מסעדות עם נוף יפה לא חסרות בארץ, אך את הנוף שנשקף מהגג של מסעדת Rooftop אפשר להגדיר רק כעוצר נשימה. כמשתמע משמה, המסעדה ממוקמת על גג מלון ממילא בירושלים ומספקת מבט פנורמי על העיר העתיקה, שימיס גם את הציניקנים ביותר. בשעות היום אפשר לראות מהגג את השכונות המרוחקות, ובערב החומות מוארות ומגדל דוד והדורמיציון בולטים כאבני חן. כל הנוף המרהיב הזה רק מזמין להשתרע על ספות קש מרופדות, להתכרבל בצעיף שהבאתם מהבית ולהתפנק על כוס יין מול השקיעה.

אפשר גם: רוברג, מסעדת שף במושב לבנים (מעל גינוסר). מהחלונות הגדולים נשקפת כינרת צוננת וכחולה כמו בשירי רחל המשוררת, שלא מזכירה בכלום את השלולית החמימה שהיא כיום. פתוח גם לארוחות בוקר.

הלוקיישן הכי רומנטי

ליד צומת גבעת ישעיהו, על הכביש בין קריית גת לבית שמש, נמצא מושב צפרירים. עמנואל, יליד המושב ובן ליוצאי הודו, ואשתו רינה הקימו בחצר ביתם את מזון לנשמה, 'זולה' קטנה ומבודדת עם פס קול של ציוצי ציפורים ונוף שנפרש כמרבד. במקום הזה, שכולו רוח נעימה ורוחניות, מוגש תפריט הודי אותנטי. עמנואל מבשל, רינה מארחת ומהאורחים נדרש רק לחלוץ נעליים, להתרווח על כריות ושטיחים, לכבות את  הסלולרי ולהתמכר לשקט. עמנואל למד את רזי הבישול מאמו ובמהלך טיול ארוך בהודו, והתוצאה היא מצעד צלוחיות עם תבשילים צמחוניים צבעוניים ופיקנטיים. האירוח חם, אישי ואינטימי, ורגיש מספיק כדי להניח את המבקשים להתבודד לנפשם. טל' 02-9921875 / 050-2583849 (חובה לתאם מראש).

אפשר גם: מקום בלב בפאתי רעננה. חצר יפהפייה ושופעת צמחיה, מזרקות מפכפכות, קרקורי צפרדעים ושולחנות בגומחות פרטיות יוצרים אווירה אינטימית ורומנטית. קשה להאמין שבמרכז הארץ יש מקום שיכול להיות כל כך כפרי ורגוע.

הקונספט הכי רומנטי

בלק אאוט, מסעדה שפועלת בחושך מוחלט במרכז 'נא לגעת' ביפו, המפגיש בין אנשים שומעים ורואים לעיוורים ולחירשים. המבקרים מתבקשים להפקיד בכניסה טלפונים, שעונים וכל מכשיר מפיץ אור אחר, ומכאן ואילך מגששים את דרכם באפלה בעזרת צוות המקום, המורכב מעוורים ומכבדי ראייה. ניתן לבחור בין תפריט צמחוני או דגים שאינו מבייש אף מסעדה "רואה", והדמיון עובד שעות נוספות והופך את האוכל מחוויה חושית לחושנית. בין המנות אפשר להתנשק, ואם עושים את זה מספיק בשקט אף אחד לא ירגיש. כשר.

אפשר גם: שקוף - מסעדת קונספט יוצאת דופן בנוף הישראלי. העיצוב אמנם לא רומנטי במשמעות הרגילה של המושג ומתאפיין בחומרים לא מעובדים ובקווים נקיים, וחוויית האכילה רומנטית בהפוך על הפוך. השף אלדד שם טוב משתמש בטכניקות לא שגרתיות ויוצר מנות שעובדות על כל החושים. אם ברוב המקומות אסור לשחק עם האוכל בידיים, פה זה רצוי ומתבקש.

המנות הכי רומנטיות

יועזר בר יין הוא מקום ותיק ושנוי במחלוקת, בעיקר על רקע התמחור עם זאת, זהו אחד המקומות המדגימים בצורה הטובה היותר את החיבור בין אוכל לאהבה ואפילו לתשוקה. מנת פתיחה של פולנטה עם ביצה עלומה עושה חשק ללקק את האצבעות, הכפית והצלחת מרוב שטעים. אטריות 40 חלמונים עם או בלי כמהין הן שחיתות לשמה, וסטייק טרטר מלב האנטריקוט לתיבול עצמי הוא חוויה יצירתית. אם זה לא מספיק יש גם אויסטרים, נקניקים ונקניקיות בייצור עצמי ודגים סופר טריים.

אפשר גם: אחוזת שולמית, מסעדה ומלון בוטיק. התפריט אינו רומנטי במלוא מובן המילה אלא יותר 'ביסטרואי', אבל מי שלא יתחשק לו להתכרבל כפיות אחרי מרק ערמונים, אנטריקוט ברוטב שמנת פלפל ועוגת שוקולד חמה - שיקום.

הקינוחים הכי רומנטיים

כשארוחה רומנטית לא מסתדרת, גם עוגה או שוקולד יעשו את העבודה. בסניפי טאטי בגבעתיים וביהוד אפשר לבחור בין עוגיות ענק בצורת לב בטעם בראוניז או ריבה (26 ו-21 ₪ בהתאמה) לבין מארז בצורת לב ובו שלושה קאפקייקס אישיים בטעמי פררו רושה, הדרים ופסיפלורה ושקדים ופירות יער עם שוקולד לבן ( 42 ₪).  

אפשר גם: "לכל סיר יש מכסה", "סיר" קטנטן מבצק שקדים פריך במילוי טראפל שוקולד מריר בלגי ופירות יער טריים, כשאת הכל סוגר "מכסה" פריך. למחווה הרומנטית יש גם ערך חברתי - רווחי המאפים הנמכרים בקונדיטוריית Bakery 29 מיועדים למלגות לימודים גבוהים לחיילים משוחררים ( 25 ₪). יש להזמין לפחות 24 שעות מראש. אחד העם 29 תל אביב, טל' 03-5602020   

הפיקניק הכי רומנטי

למי שמעדיפים את הרומנטיקה שלהם בחיק הטבע העירוני, בלי יותר מדי טרחה במטבח. בג'ונו בר יין שבכיכר מילאנו הגו את קונספט picnic juno style, סלסילות פיקניק הכוללות בקבוק קאווה, גבינות בוטיק, ממרחים, כלים, שמיכה ואפילו מגבונים לחים וקיסמים. בסוף האירוע יש להחזיר את הציוד. השירות פועל בכל ימות השבוע, וניתן להזמין מינימום שעה מראש. (129 ₪) ופארק הירקון נמצא ממש מעבר לכביש.  

אפשר גם: אם אתם בראש של נווה צדק, ופארק צ'רלס קלור, בדלאל הקונדיטוריה מוכרים סלסלת פיקניק מדוגמת הכוללת לחם ומאפי בוקר, ממרחים, גבינות, סכו"ם ועוד. אפשר לפרוש את שמיכת הפיקניק הכלולה בערכה בגינה סמוכה או לשכור אופניים ולרכוב בעקבות מפה עם פינות חמד סודיות בסביבה. את הסלסילה והשמיכה יש להחזיר בתום השימוש (195 ₪).

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
יום הפלאפל הבינלאומי – עשרת הפלאפליות הכי שוות שיש
שמחה רבה, המסעדה היהודית באה הביתה
מנות האורז הכי שוות שאסור לפספס!