נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אחת לאיזה זמן, כמו ששר מאיר אריאל, עולה שוק הפשפשים לכותרות ברמת הקולינריה. נכון שכבר שנים הוא נחשב למתחם בילוי מובהק, אך מדי פעם נוצר גל מקומות חדשים שמנער את האזור ומפיח בו רוח חיים. גל כזה מסתמן בדיוק עכשיו, ובסיור לילה נצפו בטווח הליכה כמה וכמה מקומות ישר מהניילון.

ONZA
ONZA (רבי חנינא 3), בר-מסעדה מעוצב, מסיים בימים אלה הרצה שמסתמנת כהצלחה. על המיזם חתומים השף יוסי שטרית והמסעדן אסף ליס מהקיטשן מרקט בשוק הנמל בתל אביב, ואנשי הלילה אסף בר חן וכפיר גודליצקי (המנטל, השושו). חלל חם בגווני חום-זהב מזמין להיכנס פנימה אל מקום שבו מטבח ואלכוהול מקבלים משקל שווה, ומוזיקה שאי אפשר להתעלם ממנה "תופרת" הכל לחבילת בילוי מהמוצלחות שפגשנו לאחרונה. תפריט קטן וטוב מציע אוכל שמצד אחד אינו מתוחכם מדי ומצד שני משלב אלמנטים מהמטבח המולקולרי, למשל  סלט אנדיב ואגסים מקורמלים עם קציפת גבינה כחולה. טכניקות מולקולריות משתלבות גם בקוקטיילים מקוריים שפיתח המיקסולוג דן קרייצר, חלקם קבועים וחלקם משתנים כדי שלא ישעמם. קומת גלריה מיועדת לקבוצות ולאירועים פרטיים, והדובדבן שבקצפת הוא חדר יין עם קיר זכוכית, לוקיישן קלאסי להצעות נישואין ושאר מחוות גרנדיוזיות, שהאורחים בקומת הקרקע יוכלו להעריך ולמחוא כפיים.

>> היה הראשון לספר לגולשים מה חשבת על ONZA

אלמנטרי
אלמנטרי (בית אשל 7), היא מסעדה קצת יותר ותיקה, אם אפשר לקרוא לפחות מחודשיים פעילות "ותק". השף צחי מלול עבד במלון ממילא בירושלים ובמסעדות גורמה בחו"ל (כולל אצל גורדון רמזי), ומביא את העולם לשוק הפשפשים באמצעות פרשנות אישית למטבח הישראלי-יפואי. כך אפשר למצוא בתפריט מנות כגון קציצות סרטנים ושרימפס על אבוקדו ומטבוחה, שילוב לא שגרתי שבכל זאת עובד, סלט מוחיטו ואנטריקוט ברוטב סלסה אננס. תקרה קמורה ומרצפות מצוירות מספקות רקע אותנטי לשילוב בין יפו לקריבים, והתמחור נוח גם בערב. מנה אחרונה אחידה, צלחת פטיפורים קטנה ואלגנטית, המגיעה מבית היוצר של השף קונדיטורית נעמה שטייר (מסה, כרמלה בנחלה ז"ל, הרברט סמואל ועוד מסעדות מהשורה הראשונה בארץ ובחו"ל), שגם לה יש קשר ישיר ליפו דרך קפה עמליה שהקימה במתחם נגה.

אלמנטרי. צילום: יובל יוסף
 
Main Bazar
ברחוב עולי ציון שכבר אירח כמה וכמה מסעדות מדוברות (שקוף ועולי ציון ז"ל, ואלבי תבדל"א) נמצא ה-Main Bazar (עולי ציון 7), בר-בית קפה-זולה בסגנון שאנטי שמתפרש על שני צדי הרחוב. הקונספט מחבר בין אוכל, שתייה, אמנות ומוזיקה, ומאפשר להעביר ערב רגוע או בלייני, תלוי מה מתחשק ובאיזו שעה של היום מדובר. התפריט כולל בעיקר נשנושים כבני לוויה לאלכוהול: מקלות זעתר, תערובת פיצוחים, סלטים, קרוסטיני וכריכים. קליל, פשוט ונוח לכיס. בשישי בצהריים מתקיים טורניר ששבש שמזכה את המנצח בבקבוק עראק.

מיין בזאר. צילום: מתוך דף הפייסבוק של המיין בזאר

יאמאס
במרחק 5 דקות הליכה מה- Main Bazar נמצא מקום שחוגג יום הולדת שבועיים. יאמאס (רחוב רבי נחמן, מול יהודה מרגוזה 13), ממוקם במבנה עתיק עם קירות מתקלפים ותקרה מקומרת, שיק פשפשי שכזה. רוב האקשן מתרחש ברחוב בשולחנות, כיסאות וכורסאות בסגנון אקלקטי שמן הסתם נרכשו בשוק הסמוך. תפריט קונקרטי וממצה מבוסס על פס קר בלבד: נקניקים, פוקאצ'ות, פיצות וכדומה, שמלווים בירות ישראליות ובלגיות בבקבוקים. מסוג המקומות שכל אחד יכול למצוא בו את עצמו, כולל תיירים.

אלמנטרי. צילום: יובל יוסף

ראס אל חנות
עדיין בסביבה בקונספט קצת שונה. ראס אל חנות (מרגוזה 10) מגדירה את עצמה כמסעדניה, שילוב של מעדנייה ומסעדה. בשעות הבוקר המקום מתפקד כמעדנייה לממכר פסטות, רטבים, ריבות מתוצרת בית (ריבת שומר היא משהו שלא פוגשים כל יום) ועוד. אחר הצהריים מוצרי המדף משנים מצב צבירה והופכים לחומרי גלם ומגשים כפלטת נקניקים, ארטישוק רומנה עם פרמז'ן ופרחי צלפים, אנשובי/טונה/סרדיני משומרים לצד סלט עשבים ולחם גרעיני דלעת וקמח תירס ועוד. הקלילות נמשכת גם בשמות המנות: "ערב טוב קיסריה" (סלט סיזר), 1,2,3, דג מלוח, Freaky ועוד. חמוד, כבר אמרנו?

Jaffa
Jaffa, אחרון חביב כרגע, הוא לא בדיוק מסעדה אלא שילוב בין יין, קולינריה וג'אז. מי שחתום על המיזם הוא דולב גבעון רוטר, שמארגן פעמיים-שלוש בשבוע ערבי טעימות בדירה מעוצבת באזור שוק הפשפשים. בכל ערב מככב יקב ישראלי מתחלף שמציג את תוצרתו ל-16 אורחים. היינן משוחח עם האורחים ומספר על היינות, ושף אורח מתאים מנה לכל יין. מוזיקת ג'ז נכנסת כתבלין בהופעות חיות או בפסקול שברקע. פרטים על המיזם באתר http://www.jaffawines.com/.

מיזם jaffa. צילום: דייויד סילברמן

יש למה לחכות...
בעתיד הקרוב, כך אומרים, תתווסף לרשימה אונסיס, מסעדת דגים חדשה של דוקטור שקשוקה בינו גבסו, האיש שהבין לפני כולם את הפוטנציאל הבלייני-קולינרי שטמון ביפו בכלל ובאזור שוק הפשפשים בפרט.

כאן תוכלו למצוא את כל המסעדות בשוק הפשפשים

תמונה בראש העמוד: אונזה
צילום: בועז לביא

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?