נגישות
נגישות

מסעדות שף במלונות בתל אביב

כבירת הקולינריה של ישראל, תל אביב משופעת במסעדות מכל הסוגים. כבערים רבות בעולם, עד לא מזמן נחשבו מסעדות בבתי מלון נחותות גם בעיר העברית הראשונה. בשנה האחרונה המצב השתנה – מסעדות שף חדשות קמו, מסעדות ותיקות עברו מתיחת פנים ועדכון, וכיום יש בתל אביב היצע מכובד של מסעדות בבתי מלון שלא היו מביישות אף עיר גדולה בעולם. כתבה שנייה בסדרה

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 24/02/2014, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בלו סקיי
איפה: מלון קרלטון
מה: את השף מאיר אדוני אין צורך להציג כי כולם כבר מכירים אותו מתוכנית הריאליטי המצליחה "משחקי השף". סגנון הבישול המורכב שלו, שהיה שמור עד כה למי שאינם מקפידים בענייני דת, פתוח עכשיו בפני שומרי כשרות במסעדה חלבית שנפתחה לפני מספר חודשים במלון קרלטון. המון חומרי גלם בכל מנה, טכניקות מולקולריות וחיבור מפתיע עם בית אמא הם טביעת האצבע של אדוני, שמשוחזרת בגרסה כשרה מבלי לעגל פינות. נוף המרינה של תל אביב הנשקף מגובה רב הוא היחיד שיכול עוד איך שהוא להתחרות בפרזנטציות המרהיבות. מסעדת שף כשרה בבית מלון וברמה של חו"ל, לא פחות.
ארוחה לדוגמה: טרטר פלסטיני (87 ₪) נתחי לוקוס נאים, צנוברים, טחינת הר ברכה, קרם חציל שחור וכמהין, יוגורט שעועית ירוקה, עגבניות ערבה מרוסקות ושמן זית; קוסקוס שחור (155 ₪) - לוקוס בחמאת שום ירוק ואבקת בזיליקום, הולנדייז, זרעי חמנייה, פשתן, צנוברים, פטרוזיליה, טרגון, עלים ירוקים, שעועית ירוקה, אפונת שלג וויניגרט מלפפון.
שעות פעילות: א'-ה' 12:30-23:00.
כתובת: רחוב אליעזר פרי, חוף תל אביב, 053-7104483

>> קראו מה הגולשים שלנו חשבו על בלו סקיי

הירקון 99
איפה: מלון דן תל אביב
מה: מסעדת הדגל של מלון דן המאופיינת באווירה יוקרתית, אינטימית ורומנטית. בראשה עומד שף שיצר תפריט כשר המתבסס על חומרי גלם מקומיים, טריים ומשובחים, עם השפעה בין לאומית, כזו שמדברת לאורחים מחו"ל אך גם לישראלים המגיעים לסעוד כאן. רוצים מרק עוף מסורתי? יש, עם נטיפי ביצים וסיגר עוף וירקות שורש. רוצים כבד אווז? גם יש, עם מחית תמרים ישראלית. קמצוץ מאיטליה, קורט מהמזרח הרחוק וכמובן טעמים מהגליל משלימים את התמונה. יחד עם אווירה אלגנטית ושירות מקצועי נוצרת חוויית ארוחה שאינה מביישת אף מלון דה לוקס בחו"ל.
ארוחה לדוגמה: אספרגוס ירוק בקציפת פורצ'יני, חלב קוקוס ועירית (57 ₪); שישליק דג ים בויניגרט עגבניות, ירקות בגריל וצ'יפס (119 ₪), שוקולד נמסיס, טויל קקאו שקדים וגלידת תרמילי וניל (39 ₪).
שעות פעילות: א' – ה' 18:30-22:30.
כתובת: הירקון 99, תל אביב, 057-9429677

>> היה הראשון לדרג את הירקון 99

הירקון 99. צילום: יח

OLIVE LEAF
איפה: מלון שרתון
מה: מסעדה כשרה ותיקה במלון שרתון, אחת הבודדות שהתעקשו לשים בפרונט שף ולהציע תפריט של מסעדה בבית מלון עוד לפני שהדבר הפך לאופנתי. המטבח של השף צ'רלי פדידה מחבר בין צרפת, מחווה לתיירים הצרפתים ששוטפים את העיר בקיץ, לבין הים התיכון ולטעמים של בית. תשומת לב מיוחדת ניתנת לעיצוב ולנראות, מריהוט עץ זית מיוחד שעוצב בהזמנה עבור המסעדה ועד לפרזנטציות מורכבות ואלגנטיות. הנוף לים של תל אביב משלים את החוויה, ולרגע מרגישים ממש בחו"ל.
ארוחה לדוגמה: קוביות טונה אדומה ברוטב טריאקי (68 ₪) וסלט צנונית וירקות; עוף אורגני (80 ₪) - חזה עוף בבישול איטי על קרם תירס עם נגיעות כמהין, בתוספת אפונה סינית וקלח תירס מגולח; טבין אגסים (39 ₪) - סופלה אגסים ואגס מבושל ביין לבן עם תבלינים, מוגש עם כדור סורבה.
שעות פעילות: א' – ה' 19:00 – 22:00
כתובת: הירקון 115, תל אביב, 057-9439010

>> לתפריט של OLIVE LEAF

OLIVE LEAF. צילום: יח

WEST SIDE
איפה: מלון רויאל ביץ'
מה: שחקנית חדשה בגזרת מסעדות שף כשרות, שמנסה לנתץ את הדימוי הנחות של מסעדות בבתי מלון – ומצליחה. השף גיא מלכה מכוון לקהל יעד שכשרות חשובה לו אך לא מוכן להתפשר, וקהל הלקוחות אכן כולל אנשי עסקים מהארץ ומחו"ל וגם סתם סועדים ללא כיפה. התפריט מקומי בעיקרו עם קריצות קטנות למזרח אסיה. מנות בגודל בינוני-גדול מיועדות לחלוקה  ופונות לטווח רחב של העדפות מבחינת חומרי גלם, סגנון ומחיר. העיצוב מתכתב אף הוא עם טרנדים במסעדנות במטבח פתוח שמושך תשומת לב אך לא מפריע, כי המסעדה גדולה מספיק. החלל מעוצב בגוונים שקטים, והמרווח בין השולחנות גדול דיו כדי לאפשר פרטיות. אחת האופציות הטובות ביותר מתוך מסעדות שף כשרות בתל אביב, כזו שגם חילונים יוצאים ממנה בהרגשה טובה.
ארוחה לדוגמה: סלט מבראשית (54 ₪) - חסות פריכות מסוגים שונים, רבעי ארטישוק מוחמץ, אנשובי, צלפים ורוטב ויניגרט; ספרינג רול קונפי אווז וייטנאמי (62 ₪); אנטרקוט פיד לוט (129 ₪) על קרם תפוחי אדמה ופטריות יער צלויות; ברולה אננס ותבלינים (39 ₪).
שעות פעילות: א'-ה' 19:00-23:00
כתובת: הירקון 19, תל אביב, 053-7104537

>> הזמן שולחן לווסט סייד

ווסט סייד. פילה סלמון על ריזוטו. צילום: עודד מרום

יאקימונו
איפה: מלון הילטון
מה: לשגרירות הקולינרית הלא-רשמית של יפן בישראל יש שלושה סניפים, שניים מהם במלונות 5 כוכבים (הילטון תל אביב ורויאל ביץ' באילת). הנאמנות למקור מורגשת בכל פינה, החל משירות מופתי ועד תפריט שכל יפני היה מרגיש איתו בבית, אם כי פה ושם ניכר בכל זאת חיבור למטבח הישראלי ולאזור הים התיכון. חומרי גלם טריים ללא פשרות הופכים בידי סושי מאסטרים מיומנים למנות שמשלבות עדינות ואסתטיקה צורנית, והבחירה במלון הילטון היוקרתי כלוקיישן מתאימה לאלגנטיות של יאקימונו ככפפה ליד. לפני שמזמינים מקום כדאי לבדוק אם יש בתפריט הספיישלים טורו, נתח מעודן מבטן דג טונה, שיהיה ללא ספק שיא הארוחה.
ארוחה לדוגמה: סוזוקי אוסוזוקורי – פרוסות דקות של דג בס הסלע ברוטב פונזו; אגה דאשי טופו – טופו במעטפת פריכה ברוטב סויה מיוחד; גומה סושי מורי – 4 כדורי אורז עטופים בדגים ברוטב השף על בסיס טחינה.
שעות פעילות: א'-שבת 12:00 - חצות
כתובת: גן העצמאות, תל אביב, 057-9439006

>> קראו מה הגולשים שלנו חשבו על יאקימונו

יאקימונו. צילום: עדי גלעד

>> כאן תמצאו את כל המסעדות בתל אביב

תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: בלו סקיי. צילום: דן פרץ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?