נגישות
נגישות

רחוב קולינרי: איפה אוכלים ברחוב הארבעה?

הרחוב הסמוך למתחם שרונה מוכיח את עצמו כפנינה קולינרית בפני עצמו, עם מסעדות איכותיות שמציעות מגוון עשיר שעובר בין המבורגר וצ'יפס למנות שף מעודכנות

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 01/07/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כששרונה מרקט נפתח ב-2014, היו רבים שמיהרו להספיד את שלל המסעדות שפעלו ברחוב הארבעה. היום, כארבע שנים מאוחר יותר, נראה שהתחזיות לא היו יכולות להיות שגויות יותר. ברחוב הארבעה פועלות כיום כמה מהמסעדות הטובות והמעניינות ביותר בעיר. ריכזנו עבורכם את המומלצות ביותר שבהן בכתבה שלפניכם. מכירים מסעדה שווה במיוחד שפספסנו? שתפו אותנו בתגובות ונשמח לעדכן את הרשימה.

10 מוסדות קולינריים בתל אביב
מסעדות בשר מומלצות בתל אביב
איפה אוכלים באבן גבירול?

אונמי

הפעילות העסקית של קבוצת אונמי, החלה ב-1995, כשבתקופה הזו הקימ חברי הקבוצה חברה לייבוא ושיווק של דגים ופירות ים, בדגש על דגה לא קונבנציונלית. במקביל הקימה הקבוצה ביהודה הלוי את מסעדת הדגים ופירות הים "סיבס" וארבע שנים מאוחר יותר, הקימה את מסעדת אונמי, ברחוב הארבעה. לאורך השנים פתחה מסעדות נוספות כמו טפאו ואובן קובן שברחוב הברזל, אך אונמי תמיד נחשבה למסעדת הדגל של הקבוצה. גם היום, בדיוק כמו לפני שני עשורים, אונמי נחשבת לאחת מהמסעדות היפניות הטובות בישראל, המגישה את אחד מתפריטי הסושי העשירים והאיכותיים ביותר בארץ.
אסור לפספס: רול חלומי שנקרא "אונאגי מיקס", הכולל צלופח מבושל בטריאקי, אבוקדו, אושינקו, שקדים קלויים, בצל ירוק ושומשום לבן. היו סמוכים ובטוחים שאחריו תבינו מה הופך את אונמי למוסד שהיא היום.
אונמי, הארבעה 18, תל אביב. טלפון: 053-9372950

אונמי (צילום: באדיבות המקום)אחת היפניות הטובות בישראל. אונמי (צילום: באדיבות המקום)

מסה

מסעדת מסה נפתחה בשנת 2005 על ידי השף אביב משה, איש העסקים מור אשכנזי, היהלומן גבי ארבוב והמסעדן איציק המל (אמיצ'י, קיוטו), הידועים יותר בתור "קבוצת מסה", האחראית בנוסף גם לקוואטרו וליאסו התל אביבית. בעיצוב האקסקלוסיבי של המסעדה הושקע סכום עתק של כמיליון דולר, כשעל מלאכת העיצוב הופקד האדריכל אלכס מייטליס, שאחראי בין היתר גם לעיצוב המרשים של מסעדת קוואטרו. במהלך העשור וחצי האחרונים, מסה מיצבה את עצמה כאחת ממסעדות השף הטובות בארץ, כשבנוסף היא הוכתרה כאחת מ-50 המסעדות היפות בעולם על ידי מגזין העיצוב Wallpaper. מגע הקסמים של אביב משה מורגש בכל מנה ומנה בתפריט, ההקפדה על הפרטים הקטנים ניכרת בכל פינה במקום ובניגוד לכל כך הרבה מוסדות קולינריים במחוזותינו, נראה שהשנים עשו למסה רק טוב.
אסור לפספס: יושבים במסה פעם ראשונה? לכו על מנת כבד האווז "ולרונה" לימון, המוגשת עם שוט של שוקולד. מדובר באחת המנות המפורסמות והטעימות ביותר של אביב משה.
מסה, הארבעה 19, תל אביב. טלפון: 053-9418828

מסה (צילום: באדיבות המקום)עיצוב מוקפד גם של המנות וגם של המסעדה. מסה (צילום: באדיבות המקום)

אובן קובן

באובן קובן, שנפתחה על ידי קבוצת אונמי ב-2014, מעניק השף המוכשר ציון ברנץ, פרשנות מודרנית לאוכל הרחוב היפני. בין השאר מגישים באובן קובן מנות קארי מיפן, תאילנד והודו, מנות אורז (גוהן מונו) מיוחדות במינן, ראמן ומרקים משובחים ומובן שגם מעט מנות סושי, כי אי אפשר בלי. על העיצוב המקסים של אובן קובן, אחראי אבי ישראלי (מקבוצת אונמי), שהצליח להכניס למקום רוח אותנטית המאפיינת מסעדות דומות באוסאקה ובטוקיו. חשוב לציין שבנוסף לתפריט הרגיל, מגישים במקום גם תפריט טבעוני מכובד וכן תפריט ללא גלוטן.
אסור לפספס: שיבויה ראמן היא מנת ראמן נהדרת הכוללת ציר דגים וחזיר עדין, תבלינים יפניים, שומשום, אטריות ראמן, בטן חזיר, ביצה, פטריות שיטאקה, תרד, נבטים ובצל ירוק.
אובן קובן, הארבעה 16, תל אביב. טלפון: 053-9365722

אובן קובן (צילום: באדיבות המקום)אוכל רחוב ממש כמו ביפן. אובן קובן (צילום: באדיבות המקום)

Nithan Thai

Nithan Thai נפתחה בינואר 2016 על ידי נעמי הורביץ, בהשקעה חסרת תקדים של עשרה מיליון דולר. בחודשים הראשונים כל מבקרי המסעדות שסעדו במקום, מיהרו לקטול את המסעדה החדשה ובעקבות הביקורות, עברה המסעדה שינוי רציני. כך לדוגמה הריקודים המסורתיים והטקסים הקטנים שיובאו לכאן מתאילנד (כולל שטיפה של ידי הלקוחות על ידי המלצרים למשל) נעלמו כלא היו ועל המטבח של Nithan Thai הופקד השף שחר שבתאי (מינה טומיי, Sa Sazu הצ'כית שמעוטרת בכוכב מישלן), שבעשר אצבעות הצליח לשקם את המוניטין הפגוע של המסעדה ולהפוך אותה לאחת המצליחות באזור.
אסור לפספס: סאקה קאו רול הוא ספרינג רול ויאטנמי המערסל עוף פחמים, ליצ'י, כוסברה תאילנדית ועלי חסה פריכים בוויניגרט שזיפים והדרים. עצה שלנו: אם אתם לא לבד בשולחן, ליתר ביטחון הזמינו שניים.
Nithan Thai, הארבעה 21, תל אביב. טלפון: 077-9969093

ניטאן תאי (צילום: באדיבות המקום)להרגיש לרגע בתאילנד. ניטאן תאי (צילום: באדיבות המקום)

פורטר אנד סאנס

עם תפריט אלכוהול שכולל יותר מ-50 סוגי בירה מהחבית, יותר מ-70 סוגי בירה בבקבוק ועם מערכת מזיגה וקירור שאין כמוה בשום מקום אחר בארץ, קל להתבלבל ולהסיק בטעות שבפורטר אנד סאנס, האוכל נדחק לשוליים. אז זה נכון שהתפריט כולל מנות שתוכננו להוות בנות לוויה לבירות המשובחות, אך האמת היא שכל מנה היא עולם ומלואו, גם כשהיא לא מלווה כוס בירה קרה. די בביס אחד בצלעות החזיר המוגשות ברוטב תפוזים, אננס וצ'ילי או בטעימה קטנה ממנת הלינגוויני שרימפס, כדי להעמיד כל אחד שחושב אחרת על טעותו.
אסור לפספס: רוסטביף שייטל המוגש עם רוטב רומסקו של פלפלים קלויים ושקדים הוא לא פחות ממנת הבארים האולטימטיבית.
פורטר אנד סאנס, הארבעה 14, תל אביב. טלפון: 053-4272561

המסעדה

ברחוב הארבעה נמצא הסניף השני של רשת המסעדה, שנפתח בתחילת 2016, כחצי שנה לאחר פתיחת הסניף הראשון בראשון לציון. מאחורי הרשת המדליקה עומד אמיר בן שטרית, שפתח את מסעדת קינג ג'ורג' ב-2007 ואחריה את הסניפים ברחוב הארבעה ובכניסה לאוניברסיטת תל אביב. בן שטרית מגיש תפריט פשוט בגובה העיניים, המתומחר בהגינות. כך לדוגמה תמורת 30 שקלים בלבד תוכלו ליהנות במקום מצ'יקן מסאלה לא רע בכלל, ממעורב ירושלמי אסלי וממבחר המבורגרים המוגשים עם צ'יפס. כמו כן עלות הקינוחים במקום עומדת על 20 שקלים בלבד וכוסות היין נמכרות בעשרה שקלים (30 שקלים לבקבוק) לתפארת המהפכה החברתית.
אסור לפספס: רדיאטורי ברוטב שמן זית ועגבניות, שום, זיתי קלמטה, עגבניות מיובשות, שרי, צלפים וגבינת פטה. פסטה עשירה בכל טוב, שתעלה לכם 30 שקלים בלבד.
המסעדה, הארבעה 18, תל אביב. טלפון: 053-9387841

המסעדה (צילום: באדיבות המקום)אוכל טעים במחיר לואוקוסט. המסעדה (צילום: באדיבות המקום)

ג'ויה בסינמטק

הסניף של רשת ג'ויה הפועל בסינמטק תל אביב, נפתח כעשור אחרי הסניף הראשון, שנפתח בהרצליה פיתוח על ידי קבוצת ארקפה ב-2001. בין לבין נפתחו גם סניפים ברמת החייל וברמת השרון, הרשת החליפה ידיים ומה שהחל כסיפור הצלחה, הפך בהדרגה לסיפור לא מעניין במיוחד. כל זה השתנה ב-2015, כשקברניטי הרשת החליטו לנער את התדמית המיושנת שדבקה ברשת ולהשיב אותה לימי הזוהר. הסניף שזכה למירב תשומת הלב הוא הסניף בסינמטק, כשלצורך המשימה גויס בזמנו השף רוברט קלוגר (מיכאל, רפאל, סושיאל קלאב, הרברט סמואל) ואילו כיום חתום על התפריט השף בני אשכנזי (טורו, אונו). בשנים האחרונות אכן ניכר שהושקעו מאמצים רבים בסניף שברחוב הארבעה ונכון להיום ניתן לומר בפה מלא פסטה משובחת שג'ויה היא פשוט מסעדה איטלקית מצוינת.
אסור לפספס: פיצה סופיה לורן, שמגיעה עם תוספת בייקון, גבינת פרובולונה, אורגנו ופרמז'אנו היא פיצה כלבבנו.
ג'ויה בסינמטק, הארבעה 5, תל אביב. טלפון: 053-9426862 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אונמי בתל אביב
055-4336606
מסה בתל אביב
053-7103222
פורטר אנד סאנס בתל אביב
053-4272561

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון
חדש ומלוח: אנין  המסעדה החמה של ים המלח נפתחה
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי