נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

משהו טוב קורה במסעדת אוברג'ין – ספינת הדגל הקולינרית של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. אוברג'ין היא מסעדת יוקרה שידועה בסטנדרטים הגבוהים שלה, אך לאחרונה עשתה מהלך חכם ונועז והוסיפה לתפריט הגורמה הצרפתי מנות מהמטבח הבריא, עם סגנון ביסטרו ים תיכוני, שכולל חומרים כמו דגי לוקוס טריים, סלט קינואה ודלעת ערמונים, חזה עוף אורגני עם גריסי פנינה ועוד מנות שפונות אל הקהל שמודע לתפריט שלו, אך באותה הארוחה יכול גם לטעום קרפצ'יו כבד אווז למנה ראשונה, וכך ליהנות משני העולמות.

מוקפד ואלגנטי
אל אוברג'ין הגענו באחד מערבי אמצע השבוע. את פנינו קיבלה מלצרית לבושה בקפידה, וברקע התנגנה מוסיקה נעימה. התיישבנו ליד אחד מהשולחנות המפוארים במקום, וסרקנו את הסביבה. הנוף – תל אביב, האווירה – קלאסית ומכובדת, המקום – יפה להפליא.

מסתבר שאוברג'ין עברה לפני כשלוש שנים שינוי עיצובי משמעותי, וכיום שולט בה הסגנון הרומנטי, מה שמאוד התאים לנו לאור יום הולדתו של בעלי. אז התחלנו בשתי כוסות של יין לבן צונן והמשכנו אל המנות הראשונות.

התחלנו
המנה הראשונה שהזמנו היתה סלט קינואה ודלעת ערמונים עם חמוציות, אגוזי לוז, פירות העונה, עשבי תיבול, פלפל צ'ילי שאטה, סוכר חום, שמן זית ומיץ לימון. צלחת יפהפייה ובה ערימה נאה של סלט שיש בו הכל – חמיצות, מתיקות, אגוזיות, חרפרפות וטאץ' עדין של שמן זית. שילוב נהדר של טעמים שמפאר את הקינואה.

סלט רענן ולא מכביד, שהשאיר אצלנו הרבה מקום לעוד מנה – עגבניות מגי אורגניות צרובות עם ארוגולה, אגוזי מלך, שמן זית ומיץ לימון. מדובר במנה מאוד טעימה, פשוטה וכזאת שמתאימה כמנה ראשונה נוספת. העגבניות היו טריות, הארוגולה גם היא היתה צעירה בטעמה, והמשכנו הלאה אל מנת ביניים.

המנה הבאה אמנם נחשבת למנה עיקרית, אך לכבוד יום ההולדת החלטנו להתפרע ולהזמין אותה כמנת ביניים. פילה לוקוס ים תיכוני שהגיע על לביבות זוקיני ותרד, טחינת לימון כבוש וארוגולה. הלוקוס קצר מחמאות והיה עסיסי מאוד ועשיר בטעמים עדינים של ים. נמצא לו שידוך הולם בדמות לביבות הזוקיני והתרד, ששימשו כמצע נהדר להוד לוקוסותו, והיו לביבות טובות ולא שמנות מדי. הטחינה היתה שוס בטעמיה הלימוניים-כבושים, והמנה חוסלה חיש מהר.

מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו לא יודעים לעצור. מפליא, אך נשאר מקום בבטן, חרף היותן של המנות הקודמות קלילות ולא סותמות, ולכן הזמנו כבר את העיקריות.

ובכן, זוכת התואר 'המנה העיקרית הטעימה ביותר' לערב זה היתה ללא ספק צלעות הכבש עם פירה כרישה, קרם שום קונפי ויין אדום, קרוטוני פולנטה. צלעות בשרניות עם טעם שנשאר על הלשון, שומן נהדר וצלוי היטב. פירה כרישה עדין עדין וטעים טעים, עם קרם שום קונפי שאין שני לו וקרוטוני פולנטה קטנטנים אך מאוד מוסיפים למנה. מחשבה מאוד מעודנת וענווה היתה מאחורי המנה הזו. היא מפתיעה בטעמיה השקטים, וכל רכיבי המנה משתלבים למנת פלאים.

צלעות הטלה של אוברג'ין
צלעות הטלה של אוברג'יןצולם ע"י: אוברג'ין

השירות
בין מנה למנה הגיעה המלצרית שלנו, חידשה את כוסות המים הצוננים ושאלה לשלומנו. השירות כאן מוקפד אך לא מציק. המלצרים נעים בין השולחנות בשקט מופתי (אולי גם בזכות השטיח היפה והעבה), ונותנים לסועדים מרחב גדול, אך תמיד נשארים בקשר עין.

בינתיים מגיעים עוד ועוד זוגות אל המסעדה וגם פגישה או שתיים שנראו לנו כעסקיות. פחות התמקדנו במסביב כי היה לנו מכל טוב על השולחן, אך ללא ספק נראה כי אוברג'ין היא מוקד זוגי ועסקי. בשל היותה כשרה היא מתאימה גם לקהל שומר מסורת (היא אינה פתוחה בשישי-שבת), והמיקום שלה מושלם לפגישת עסקים או לארוחת ערב תל אביבית. מעטות הן המסעדות הכשרות הטובות בתל אביב, וכאחת כזו אוברג'ין מציבה רף מאוד גבוה.

את המנה העיקרית השנייה כמעט ולא יכולנו לסיים, כי בהחלט היינו כבר מלאים. לקחנו מדליון פילה בקר עם פירה כמהין, קונפי בצלי שאלוט וירקות ירוקים. את מידת העשייה של הפילה אפשר לתאר כלא פחות ממושלמת. פירה הכמהין לא השתלט על הטעם של המנה, כי יד בטוחה וחכמה ידעה לשלב את הכמהין במידה.

סיום
באוברג'ין יש גם קינוחי פרווה נפלאים לסיום ארוחה נהדרת. מומלץ עם קנקן תה מהביל בצד.

לפני סיום הארוחה סקרנו שוב את התפריט ורשמנו לעצמנו מנות שכדאי לבדוק בפעם הבאה. את קרפצ'יו כבד האווז אני חייבת לנסות, וכך גם את צלע העגל מרמת הגולן, עליה שמעתי שבחים רבים מחברים שאכלו כאן.

לסיום אציין כי השינוי שחל באוברג'ין בהחלט מבורך. הוספה של מנות בריאות יותר יוצרת תפריט מאוזן שמתאים גם לאנשים ששומרים על המשקל או שמעדיפים את הז'אנר, או למי שרוצה מנות ראשונות קלילות יותר, וגם לחובבי הדגים.
המחירים באוברג'ין אטרקטיביים ומאוד סבירים למסעדה ברמה הזו. בהחלט נקודה למחשבה. אם חניתם בחניון המלון תקבלו שובר שפוטר אתכם מתשלום בחניה. בהחלט פינוק שאין כמוהו בכל תל אביב הבעייתית במקומות חניה.

התפריט באוברג'ין מתחלק לתפריט עסקי לצהריים, תפריט ביסטרו למי שמגיע לארוחה קלילה ותפריט ערב. כדאי להתייעץ עם המלצר או המלצרית שלכם.

מה אכלנו:
עגבניות מגי אורגניות – 35 ₪
סלט קינואה ודלעת ערמונים – 35 ₪
פילה לוקוס ים תיכוני – 180 ₪
צלעות טלה – 120 ₪
מדליון פילה בקר – 105 ₪
2 כוסות יין סוביניון בלאן גמלא – 58 ₪
סך חשבון לארוחה זוגית: 533 ₪

אוברג'ין, קאופמן 12, מלון דיויד אינטרקונטיננטל, תל אביב. טלפון: 053-9443132

* כתבה פרסומית

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?