נגישות
נגישות

סיור מסעדות ודוכני אוכל בשוק הכרמל

שוק הכרמל הוא כבר מזמן לא רק מקום לעשות בו קניות לבית. מסעדות, דוכני אוכל ובתי קפה מנקדים אותו ומציעים מגוון קולינרי רחב שמאגד בתוכו סגנונות שונים. עשינו סיור לאורכו ולרוחבו של השוק, וגילינו פינות חמד שאם עדיין לא ביקרתם בהן, אז קחו את עגלת השוק וצאו לטיול

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 27/05/2015, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

שוק הכרמל הוא מוסד תל אביבי מובהק, ששורשיו נטועים עמוק בנשמתה של העיר. הרוכלים המקומיים יודעים לספר על זמנים טובים יותר וטובים פחות, אך השנים האחרונות הביאו לפריחה מחודשת של השוק הוותיק. מעדניות בוטיק, דוכני דגים ופירות ים, דוכני אוכל רחוב, בתי קפה ומסעדות מקשטים את שולי השוק ומאכילים את המון המבקרים שפוקדים אותו בכל ימות השבוע.

יש משהו מאוד כזה 'של פעם' לאכול במסעדת שוק, בעיקר אם בדיוק סיימתם סיבוב קניות בדוכנים. ובדרך כלל המבחר מאוד גדול ומאפשר לבחור בין משהו בפיתה, אוכל ביתי או אולי ארוחה יוקרתית יותר. וכן, יש כאן הכל: ונצואלי, עיראקי, איטלקי וזה ממשיך הלאה.

החלטנו להגיע לסיבוב קטן, עם עגלת שוק ורעב קל שהלך והתגבר, וסקרנו אלו אפשרויות קולינריות קיימות בשוק הכרמל מבפנים ומבחוץ.


בפינה של רחוב השומר ושוק הכרמל נפתחה השומר 1 - 'באסטת שף' (השף נאור כהן) עם תפריט חינני שספג השראות משווקים קולינריים בכל העולם. חלק מהמנות מוגשות בלחמניית חלה וחלקן בצלחת. יש מנות שאפשר כך או כך. הרעיון הוא לעשות סטריט פוד שמוגש ללקוח במסגרת חוויית שוק כוללת. הישיבה נעשית על בר, ובחלל הפנימי עובדים ומכינים את הכל לעיניו של הלקוח. האווירה דינאמית אך לא רועשת. בין המנות המומלצות (לטעמנו). לסיפתח אפשר להתחיל עם שעועית ירוקה צרובה עם שמן זית, שום, שקדים ולימון (24 ₪), אחר כך חייבים לנסות קציצות ערוק (ירקות) עם טחינה, עמבה, פטרוזיליה, ביצה רכה, ירקות טריים וחריף בלחמניה פריכה או על צלחת (26-29 ₪), ומשם להמשיך למשהו כבד יותר. אנחנו ניסינו את הרוסטביף פרה שמנה (מוגש עם תפוח אדמה מדורה וירקות) בצלחת (41 ₪). תתפנקו עם לימונדה ומי ורדים, ואם נשאר לכם מקום, אז יש גם מלבי קוקוס טבעוני (12 ₪) לקינוח. כמובן שצ'ייסר או שניים בצד זה סוג של חובה. 
 לחמנייה עם קציצות ערוק. השומר 1. צילום - יחסי ציבור

רוסטביף של פרה שמנה. השומר 1
כמה מטרים משם עומד לו arepa's - בר סטריט פוד ונצואלי שמגיש בעיקר ארפא'ס – מעין פיתה מקמח תירס, אך במרקם מאוד שונה מהטורטיה. היא עבה, אוורירית, ונפתחת כמו פיתה רגילה, אליה מכניסים מילויים שונים. אנחנו ניסינו את המצ'אדה - תבשיל הבקר בתוספת סוג של פריחולס (ממרח שעועית שחורה), עם סלסה פיקנטית (יש גם חריפה) והרבה גבינת צ'דר. תענוג של מנה ב-25 ₪. מילויים אופציונליים נוספים – רצועות עוף במחית אבוקדו ועגבניות עם בזיליקום וגבינה לבנה קשה מגורדת. בתפריט יש גם קאצ'אפה – פנקייק תירס ונצואלי ממולא בגבינה, ויש אמפנאדס עם כמה סוגי מילויים. כל המנות, אגב, אינן מכילות גלוטן.

מלהטט עם הארפא'ס. צילום: לימור לבון
מה השם סבתות מבשלות עושה לכם? לנו הוא עושה תיאבון פלוס תחושת נוסטלגיה, פלוס הרגשה של בית. מדובר במסעדה סטייל מסעדת פועלים, עם תפריט משתנה של אוכל ביתי כמו קוסקוס וירקות, חריימה, קציצות בשר, דגים מטוגנים ועוד. בימי שישי ובערבי חג המקום פועל גם כ'שוק אוכל' ואפשר לקחת הביתה. יש לא מעט מקומות ישיבה, כך שכמעט תמיד תוכלו למצוא שולחן. בצהריים אמנם מלא, אבל התחלופה מהירה יחסית. סבתות מבשלות נמצאת ברחוב קלישר 1, בכניסה הדרומית של שוק הכרמל.

The Bun, אסיאתית מסקרנת שנמצאת ברחוב הילל הזקן 18, מגישה בין היתר לחמניות סיניות מאודות עם מספר סוגים של מילויים (בקר בבישול ארוך, טופו טנדורי ועוד) ומנות אסיאתיות כמו צ'אקה לה וונג (דג בס עם אטריות שעועית, צ'ילי, קריסיפי שאלוט ועוד); מרק אטריות אודון; קארי תאילנדי אדום עם פרגית או טופו ועוד מנות מהמטבח האסיאתי על כל גווניו. האלכוהול שולט כאן בזירה, והמבחר כולל גם סאקה, צ'ויה (משקה שזיפים) ובירה אסהי.

בתוך תוכי השוק, ממש באמצע, תמצאו את הקבב של שמואל חגאי, שקורא למקום שלו 'דוכן קבב משודרג'. את הקבב שלכם תוכלו לקבל בפיתה, בג'בטה או בצלחת עם תוספות. ומה מגישים כאן חוץ מהקציצה המאורכת? יש מעורב ירושלמי, יש צלחת צמחונית עם ירקות ירוקים, אורז ואטריות, ויש גם מנת שמואל, וכדי לגלות במה מדובר תצטרכו להגיע בעצמכם ולראות.

זזנו קצת הצידה מהשוק והגענו אל המסעדה האיטלקית הותיקה פאפא'ס, ששוכנת בהילל הזקן 12 – אחת הפינות המקסימות באזור. המסעדה מעוצבת, מרווחת ונעימה, התפריט מגוון, והבראנצ'ים של סופי השבוע מומלצים מאוד (שישי-שבת בין 9:30-12:30). בארוחה אפשר להזמין מנה קונטיננטלית שכוללת מאפים, סלט, ממרחים ושתייה, ולהוסיף את אחת ממנות הביצים או תוספת אחרת כמו סרדינים כבושים או גבינות מיוחדות.

הסניף התל אביבי של פסטה בסטה נמצא ברחוב אלנבי 60, בכניסה לשוק. כאן מתמחים בפסטות טריות. יש גם ניוקי ורביולי בעבודת יד, והסועדים יכולים להרכיב בעצמם את הרוטב ואת התוספות שנלוות אליו.

מקומות נוספים שכדאי לבדוק:
בר אוכל. נמצא ממש ליד דוכן הארפא'ס. מגישים אוכל טרי שנעשה במקום – שקשוקות, סלטים, קבבים, מעורב ירושלמי ועוד.

הבסטה. בר אוכל ויין שלא מפסיק להתמלא. השפים איתי הרגיל ומעוז אלונים עושים כאן אוכל טרי עם תפריט משתנה. השומר 4.
הבסטה. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק

שוקה כרמל. חומוס בר באווירת השוק. 15 ₪ למנת חומוס, 29 ₪ למנה עסקית. יש גם שקשוקה בכמה וריאציות למי שרוצה לגוון. השומר 2.

חומוס הכרמל. מבחוץ המקום נראה כמו כניסה לבית כנסת. דלתות ויטראז' עם סמלים של מגן דויד, אך בפנים זו מסעדת פועלים שמקדשת את החומוס. הכרמל 11.

Mea – בית קפה חינני שנמצא ברחוב שפר 2. קלאסי להפסקה קטנה מהקניות או משיטוט בנחלת בנימין.


>> לכל המסעדות בתל אביב

תמונה בראש העמוד: פאפאס. צילום: יחסי ציבור
תמונה בעמוד הבית: השומר 1. צילום: יחסי ציבור

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?