נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשאירנה קרוננברג ואלון ברנוביץ', מבכירי האדריכלים בארץ, תכננו את מסעדת Deca, הם חשבו בגדול. הם חשבו על וואו, והם הצליחו ליצור אחד כזה שמשאיר רושם אצל הסועדים לשנים רבות, וגורם להם לחזור אליה שוב ושוב.

דקא, מסעדת שף דגים חלבית וכשרה למהדרין, היא מסעדה יוצאת דופן בנוף התל אביבי. היא מעונבת, אך לא משתחצנת, היא כשרה, אבל לא מתנצלת. היא פשוט מסעדה יפהפייה ששומרת על סטנדרטים גבוהים ועל אוכל משובח, בלי לחסוך בשום חומר גלם, וזה מורגש בכל פרט ופרט. השף רועי כהן, בן 33 ועושה קסמים במטבח. הוא יצירתי, לא קונבנציונלי ולא פועל לפי תכתיבים מקובלים.

תשע שנים בתל אביב
נכנסים אל חלל גדול ומעוצב, עטוי קישוטי בטון גבוהים שגורמים לך מיד להרים את הראש. החלל הזה מוביל אל מפלס נוסף ולידו יציאה אל חדר פרטי גדול ומעוצב שמתאים לאירועים של עד 50 איש. מהצד השני של המסעדה יש מדרגות אל הקומה השנייה, וחדר פרטי נוסף, שהוכתר כחדר היפה בארץ, ומתאים לשלושים איש.

דקא קיימת כבר תשע שנים, ומצליחה להישאר בתודעה ולהחזיק מצד אחד קהל לקוחות קבוע שמגיע לפגישות עסקים ולחגוג אירועים, וקהל חדש מאידך ששמע ועד מהרה הופך גם הוא לקבוע, וחוזר חלילה. כך הפכה מסעדת יוקרה לשם דבר, עם השקעה מינימלית בפרסום. השם עובר מפה לאוזן, והשיטה הזו, מסתבר, מצליחה כשיש לכך סיבה טובה.
המפות לבנות, הכלים מצוחצחים והכל אומר הוד והדר. מתיישבים על הכיסאות הנוחים, והמלצר המקסים מגיע ולוקח מאיתנו הזמנה. החלטנו להשקיע בראשונות ולקחת עיקרית אחת לשתינו.

מנות ראשונות
התחלנו עם סלט אנדיב, עלי תרד, פקאנים, רוטב הדרים שעושים כאן במקום ועגבניות שרי. הכל טרי-טרי, האנדיב פריך ורענן, ורוטב ההדרים משלים את התמונה.

הזמנו גם שני קוקטיילים: קמפרי אפרקוט – קטל וואן תפוז, קמפרי, משמש, לימון ותפוזים ואת הגרין סמאש – טנקרי, מונין מוחיטו, לימון ובזיליקום. מעבר לתפריט המשקאות המובנה, תוכלו לבקש שיכינו להם קוקטייל לפי טעמכם והעדפותיכם. יש כמובן גם תפריט יין גדול ומשובח.
ניוקי צנוברים ושקדים ברוטב שמנת
סשימי טונה על ליבת חציל
המשכנו עם קבב בורי על מצע של טחינה ועגבניות קצוצות דק-דק. קציצות מושלמות עם בצל מטוגן וירק. קטנות ואלגנטיות. המנה הבאה היא סשימי טונה. מנה מעולה שמכילה נתחי טונה נאים, נתחים גדולים ויפים על ליבת חצילים עדינה, עם שמן זית, טחינה, זיתי קלמטה, כוסברה וצנונית. אחת ממנות הדג הטעימות שיצא לי לאכול. איכות הדג וטריותו ניכרת בכל ביס. כל מרכיבי המנה יוצרים ביס נפלא ועדין.

המנה הראשונה והטובה מכולן לדעתי, היא ניוקי צנוברים ושקדים. הצנוברים והשקדים נמצאים בתוך הניוקי, והרוטב מורכב משמנת ובצל מקורמל. כמה סופרלטיבים חלפו בינינו בשולחן. נכון שכל המנות שהגיעו עד עכשיו היו מעולות, אבל ניוקי כזה לא יצא לי לטעום. הרעיון לשלב בפנים צנוברים ושקדים הוא לא פחות מגאוני, כיוון שהכל מתחבר לטעמי האדמה, והשמנת משתלבת כאן נהדר.

מנה עיקרית
אחרי מנוחה קצרה, בכל זאת – 4 מנות ראשונות – הגענו אל העיקרית. התפריט של Deca מאוד מוקפד, אך היצע הדגים כאן גדול. התלבטנו בין פילה לברק, פילה טונה או דניס שלם, ולבסוף בחרנו בפילה טונה צרוב שמגיע עם גראטן סלק ורוטב גבינות. המתיקות של גראטן הסלק מאוד החמיאה לפילה הטונה, שהגיע בשני נתחים גדולים. עד כמה שהוא היה נפלא, פשוט לא הצלחנו לסיים את המנה, שהיתה גדולה ומכובדת.
פילה טונה אדומה וגראטן סלק
סיום מתוק
כשהגענו אל המסעדה השעה היתה 18:00. כשיצאנו השעה היתה כבר 20:00, אך שמנו לב לכך שלמרות שהמסעדה היתה כמעט מלאה, הצלחנו לשוחח בנחת ולא שמענו את הקולות מסביב. המקום תוכנן כך שהאקוסטיקה בו מאפשרת למלא את המסעדה מבלי שהיא תרגיש רועשת. הגיעו זוגות, פגישות עסקים ושולחנות של חברים. בהחלט קהל מגוון.

אחרי מנוחה קצרה הזמנו את הקינוחים – שני "טילונים" מבצק פריך שנעשה כאן בקונדיטוריה בקומה השנייה, ממולאים בקרם גבינה עם פולי קקאו וקרם קסיס. הקינוח השני היה שלושה מוסים של שוקולד על מצע של עלי נוגט עם קרמבל שוקולד וטוויל שוקולד. שני קינוחים נפלאים, מוקפדים ונעשים במקום בעבודת יד. מוס השוקולד היה עדין והטילונים היו פשוט תענוג.
מוס שוקולד וקראמבל שוקולד
לסיכום, Deca היא מסעדת שף נהדרת ואיכותית, שיודעת לתת לקהל הסועדים שלה קשת של אפשרויות בטעמים ובסגנונות. היא מושלמת לחגיגות רומנטיות, לפגישות עסקים וגם לאירועים קטנים. שני חדרי האירועים מעוצבים ומכילים את כל הפסיליטיס שאירוע צריך – הגברה, מקרן, עיצוב בפרחים וכו'.
Deca נמצאת ברחוב התעשייה 10, היוצא מרחוב המסגר. יש חניון ממש מול המסעדה. 

ממוצע ארוחה לזוג: 500-600 שקלים, כולל קינוח ושתייה.

* הכותבת היתה אורחת המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אמורה מיו: מחדשים נדרים
אינדירה: ההודית הכי אותנטית בארץ
ערב טוב בדלידה
ערב קיץ איטלקי בפרונטו
ההפתעה של אזור השרון: זויה גריל בר
ביקור ב-Porter & Sons
המסעדות החדשות שכדאי לכם להכיר
עושה את זה בדרך שלה: מסעדת גריג
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?