נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
כשהמצב הכלכלי שלך מציב אותך בין ויקי כנפו לבין דוגמה לעוד סיפור שיכול להפוך בקלות להפוך ללהיט חברתי של אלי לוזון או של אתי לוי, אבל אתה עדיין חי בתוך הבועה, נדמה לך שאתה עדיין יכול להרשות לעצמך מותרות כמו לאכול במסעדות.
לכאורה, זה נראה לגמרי הגיוני, אתה נכנס למקום (ממוזג, אם אפשר), מבקש אוכל ותמורתו נותן שטרות של נייר שנמשכו מהבנק, ממקור לא קיים של כסף, כך שהם ממילא לא ממש שלך, אוכל, שותה, שובע, נהנה, הביתה, לישון. למה לא להחזיר עטרה ליושנה? לגוד אולד סחר חליפין? אני אתן לכם שטרות חסרי כל ערך ואתם תתנו לי אוכל מתכלה וטעים.

אבל לפעמים הבועה מתפוצצת ואני מגלה שוב שאני סטודנטית שלא יכולה אפילו לעזוב את הבית מטעמים כלכליים ומחשבת את כמות הכסף שהיא מוציאה על נסיעות אוטובוסים וסיגריות. בתל אביב אמנם קל תמיד למצוא מה לעשות גם כשאין כסף, אבל לפעמים אני מוצאת את עצמי בקרב חבורת אנשים שבה כל אחד מכה בתור על פדחתו ונזכר בכל החובות שיש לו, להורים, לבית ספר, למדינה וליוסי מהמכולת, מה שגורר, אצל כל אחד בתורו הבטחות כמו, "אנ'לא יוצא יותר בחיים, די כבר עם כל האלכוהול הזה", ומעבר לצורת יציאות חדשה - ספסלים בשדרות שונות ברחבי העיר, כשאת המלצרית מחליף המוכר בפיצוצייה. ככה מחיר הגולדסטאר צונח בן רגע ואת הרעב משביעים קבוקים וקרטיבים, שילוב נהדר ליום קיץ חם.

הפיתרון הסמי יאפי שמצאתי לעצמי, מעין מקבילה כמעט מזינה ל"ווינדו שופינג" המוכר והטוב הוא "תפריט שופינג". להגיע לבית קפה, מסעדה, חומוסייה, משהו, וגם אם אין כסף להזמין כמעט כלום, להתענג על קריאה של כל מנה ומנה. גם אם המנות עצמן לא טעימות, קריאת הפירוט מעלה בי סיפוק שדומה לכמעט קניית נעליים בשופרא או לכמעט קניית בגדים בקאלה.

זו הדרך הקטנה שלי להתמודד עם המיתון - לחיות במינוס, אבל לפנטז בפה על חיים קולינריים לפחות כמו של ביבי. אתם יודעים מה, הייתי מוכנה לחוות חיים קולינריים גם כמו של עופר גלזר. כזו אני, אין לי בעיה להתפשר כשצריך.




  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם רוזנטל

חגיגה גרוזינית בננוצ'קה
אם אין לחם...
NG בר & בשר
אוכל סטודנטיאלי
קוקטייל "הכינותי מראש"
גן עדן בסיני...
מאפה-קפה-סיגריה
ההתקפה האתנית
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר