נגישות
נגישות

ההתקפה האתנית

אמנם, גם אני שמחה לטעום מזונות מזינים חדשים, אבל נדמה שלאחרונה הטרנדים הקולינרים שוברים את כל גבולות התרבות. עם כל אהבתי לקוסטריצה ולהופעות של "בום פם", איני יכולה שלא לעצור ולשאול לרגע - למה, בעצם? מה קורה כאן?

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
רותם רוזנטל
רותם רוזנטל
תאריך פרסום: 09/10/2005, 13:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

המטבח הישראלי היה מורכב מיום היווסדו מפיוז'ן אינסופי. עליה אחרי עליה הביאה איתה מטעמים ודרכי בישול זרות ומיוחדות לילידים ויצרה כור היתוך קולינרי. הפלאפל, כידוע, הוא בכלל בן כלאיים, ואני, באופן אישי, מכירה אמהות שמכינות גפילטע פיש חם וחריף. קצרה היריעה והכור עודנו מתרחב.

הרבה יתרונות נצברו לטובת המטבח הישראלי בזכות הגיוון אבל נדמה שבכל תקופה יש איזשהו טרנד שסוחף את עולם הבישול המקומי. עברנו באמריקה, ברוב ארצות אירופה, במזרח הרחוק של אהרוני, נפלנו שדודים בקסמי היפנים והנה, הופס, בעודנו עושים יוגה וטועמים קארי מלא ניחוחות נחתנו בבלקן.

נדמה שבעלי מסעדות כבר ממציאים לעצמם עכשיו איזשהו ייחוס עדתי-אקזוטי כדי למשוך לקוחות רעבים וכדי לזכות בתואר מקפיצי ישראל למחוז חדש. כולם רוצים, אחרי הכל, להיות מגדירי הטרנד הבא.

מה הלאה? ממיטב המטבח הצ'רקסי? השומרונים מבשלים? האם עוד נזכה לראות מסיבות בהן נשמע ממיטב המוזיקה הדרוזית לצד איזו פיתה וניגוב לבנה?

אולי כדאי לנוח לרגע בין ביס לביס ולהתמקד בפיתוח הדברים הקיימים. אולי לא כדאי לרוץ כל כך מהר אחרי טרנדים ולקחת עוד שנייה להעריך את הקיים, לפני שמוצאים עוד איזשהו אי נידח עם מטעמים ש"חבל לפספס".

אמנם, גם אני שמחה לטעום מזונות מזינים חדשים, אבל נדמה שלאחרונה הטרנדים הקולינרים שוברים את כל גבולות התרבות. עם כל אהבתי לקוסטריצה ולהופעות של "בום פם", איני יכולה שלא לעצור ולשאול לרגע – למה, בעצם? מה קורה כאן?

האם החיפוש הנואש אחרי אנטיתזה לעולם הקסטרואידי הובילה אותנו לזרועות הבלקן? והאם זה באמת מגניב כשבחורות עולות לרקוד על הבר לצלילי מוזיקה גרוזינית סוחפת? זה לא קצת מסוכן? מה אם יישפך האלכוהול של שאר הלוקחות התמימים?

ובכלל, האם מוזיקה גרוזינית/צוענית יכולה באמת להיות סוחפת?
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם רוזנטל

חגיגה גרוזינית בננוצ'קה
אם אין לחם...
NG בר & בשר
אוכל סטודנטיאלי
קוקטייל "הכינותי מראש"
גן עדן בסיני...
מאפה-קפה-סיגריה
על הקשר שבין הכלכלה לקיבה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר