נגישות
נגישות

חגיגה גרוזינית בננוצ'קה

חומרי הגלם, עיצוב המקום, התבלינים, הטבחיות שמכינות את רוב האוכל לעיני הסועדים - ננה מנסה ומצליחה ליצור אותנטיות, מתוך כבוד למורשת שלה עצמה.באוכל הגרוזיני יש שימוש רב בזעפרן, בממולאים ובבצק, מה שהבטיח שהוא ואני הולכים להסתדר.

מסעדה ביום המסעדות של rest
רותם רוזנטל
רותם רוזנטל
תאריך פרסום: 09/10/2005, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אם בלילות שוטפת רוח צוענית את העיר וסוחפת את כולם למחוזות של שבירת צלחות, ריקוד על הבר והזדהות עמוקה עם מסריו של קוסטריצה, הרי שהדבר ההגיוני לעשות הוא להשביע רעב בשעות הצהריים בננוצ'קה. ננוצ'קה ברחוב לילינבלום היא ממייסדי הטרנד. שם עלו לראשונה בנות באקסטזה על הבר, שם נשמעו האקורדים הראשונים של מוזיקה צוענית בעיר, שם פגשה גרוזיה את תל אביב.

חומרי הגלם, עיצוב המקום, התבלינים, הטבחיות שמכינות את רוב האוכל לעיני הסועדים - ננה מנסה ומצליחה ליצור אותנטיות, מתוך כבוד למורשת שלה עצמה.

התבלון המיוחד של האוכל הגרוזיני יוצר טעם ייחודי. בננוצ'קה מציעים מגוון של מנות בהתבסס על חומרי הגלם המקוריים שאפשר להשיג בארץ. אנחנו פתחנו בפחאלי- האנטיפסטי הגרוזיני, המורכב מטעימות של המנות הראשונות - חצילים ממולאים באגוזים ועשבי תיבול, ירקות שורש, כרוב לבן קצוץ עם אגוזים וזעפרו גרוזיני ועוד מיני הפתעות. את הפחאלי דגמנו עם המצ'אדי - לחמניות גרוזיניות מקמח תירס ועם לחם גרוזיני. המצ'אדי נראה כמו הגרסה הגרוזינית למאפין עם תוספת של בצק מלמעלה.

באוכל הגרוזיני יש שימוש רב בזעפרן, בממולאים ובבצק, מה שהבטיח שהוא ואני הולכים להסתדר. למנת ביניים אכלנו חינקאלי גבינות, כיסוני בצק מאודים (דומים בצורה חשודה לקרפלאך) ממולאים ב- (הפתעה) גבינות - ודולמה, מנת עלי גפן שמוגשים עם רוטב יוגורט וממולאים בבשר בקר ואורז. שכבת עלי הגפן הייתה עבה ומרשימה, כמו גם התערובת. היו לנו קשה לתת לשאריות המנות האלה לרדת מהשולחן, למרות שבסופו של דבר נאלצנו להשלים עם היעלמותן.

משם עברנו לעולם המנות העיקריות (בהתנשמות קלה). אכלנו ירקות ממולאים בבשר בקר, כבש ואורז ברוטב פירות יבשים וראלייה. ראלייה זו מנת רבע עוף שחור שעשוי עם בצלים ותבלינים גרוזינים. זו מנה רכה ועדינה שמוגשת על מצע של אורז. גם מנת הירקות הממולאים הייתה מוצלחת. הירקות הוגשו על מצע של רוטב עגבניות מתקתק וטעים. זו מנה שיוצרת שילוב בין המתיקות של הירקות והפירות לבין העסיסיות של הבשר.

עד כמה שהיה לי מוזר לראות את ננוצ'קה באור יום, היה שווה כל רגע. לפי העומס ששרר במקום בשעת הצהריים, נראה שגם רוב אנשי הסביבה חושבים כך. מכיוון שבמקום מוגשות גם ארוחות עסקיות במהלך שעות הצהריים, שווה לבדוק את המתרחש באזור הבלקני של רחוב לילינבלום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של רותם רוזנטל

אם אין לחם...
NG בר & בשר
אוכל סטודנטיאלי
קוקטייל "הכינותי מראש"
גן עדן בסיני...
מאפה-קפה-סיגריה
ההתקפה האתנית
על הקשר שבין הכלכלה לקיבה
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר