נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קורדליה היפה של ניר צוק עברה לפני כמה חודשים מתיחת פנים. היא התאחדה עם ביסטרו נועה, וכך נוצרה לה ממלכה שבצידה האחד היא קורדליה ביסטרו בעיצוב מוקפד, עם חלל גדול ומרשים לאירועים פרטיים, ושולחנות עם כיסאות מרופדים ובעלי נוכחות מרשימה.

בצידה השני קורדליה היא אות ומופת לאיך צריכה להיראות מסעדת יוקרה. מהתאורה, דרך בחירת הסכו"ם עד למרצפות, הרהיטים הגדולים והמנורות הגרנדיוזיות - ישנה התאמה מוחלטת וחשיבה מדוקדקת בעלת אופי מלכותי. מעבר לאווירה שמשרה העיצוב הייחודי של המקום, צוות המסעדה דואג שתרגישו שהם שם בשבילכם בכל עת וישנה התחשבות מלאה בצורכי הסועד. לביסטרו ולמסעדה תפריטים שונים, שמייצגים היטב את אופי המקום.

התיישבנו בקורדליה המסעדה וקיבלנו תפריטים. כדי לתת לכם את חוויית הטעימה מכמה שיותר מנות וכמה שיותר טעמים, קיים תפריט טעימות שכולל 7 מנות מהתפריט, בהן ראשונות, עיקריות, טרום-קינוח וקינוח. בחרנו את תפריט הטעימות ויצאנו אל המסע שלנו.

להישען אחורה וליהנות מהדרך
והמסע התחיל בשלוש מנות ראשונות נפלאות (וכמובן, סלסילת לחמים טעימים בליווי חמאה משובחת ופטה סלמון). הראשונה שהגיעה הייתה מנת טרין כבד אווז עם אוכמניות אמריקאיות וצנימים דקים במיוחד שקיבלו צורה נהדרת של תחרה. הטרין היה מצוין, והאוכמניות שניקדו אותו הוסיפו טעם נעים וחמצמץ למנה. לאחר מכן, הגיע מרק כרובית טחון עם קצפת כמהין מענגת, מלוחה בדיוק במידה, קטיפתית ונעימה. המרק היה טוב, והקצפת שדרגה אותו בכמה רמות.

האחרונה שהגיעה, והאהובה עליי מכולן, הייתה מנת טורטליני כמהין מבצק חלמונים. מילוי נהדר במינונים מושלמים, עטוף בבצק חם ומנחם ברוטב חמצמץ.
קורדליה

בקצב המנות
ראוי לציון הקצב שבו מוגשות המנות. מרווחים טובים – לא ארוכים מדי ולא קצרים מדי – בין מנה למנה, שמאפשרים לאכול בנחת, להירגע ולהמשיך הלאה. סיימנו את הראשונות ולאחר הפוגה קצרה הגיעו המנות העיקריות. לשולחן הגיע נתח גדול ומרשים של פילה סלמון רך, משובח ועסיסי. אחריו, בתזמון מושלם, הגיעה מנת בלוטין העוף במילוי טלה. מנה נהדרת ומיוחדת במינה. לצידה מוגש פירה מתפוחי אדמה עם טעם מדורה חמאתי – פשוט תענוג לחיך. מנה משביעה ומאוזנת מאוד בטעמים עדינים שמשתלבים יחד באופן מושלם. מילוי הטלה התגלגל לו בתוך העוף, וביחד הם בושלו למידה הנכונה, שמשאירה את העוף מעט לח וגם את המילוי.

שבעות, אך מסוקרנות – ענינו בחיוב למנת ההפתעה שהציעה המלצרית. לאחר דקות ספורות הגיעה מנת ספיישל של נתחי סינטה עגולים ויפים על מצע של קדירת עדשים שחורים עם ירקות שורש בציר יין לבן. ללא צורך בבקשת מידת עשייה מיוחדת (וכיאה למסעדה עם מוניטין של שנים), הבשר הגיע בצלייה מושלמת מבחוץ ובצבע ורוד-אדום מגרה מבפנים.

השירות בקורדליה הוא לא סתם חלק מהתפאורה במקום. שירות מקצועי, מאוד נוכח אך לא מציק, עוקב ומתוזמן, וניכרת ההשקעה בחוויית האכילה. הסכו"ם שלנו הוחלף אחרי כל מנה. מהלך שאיננו מובן מאליו, ונותן לסועד תחושה שכל הזמן חושבים עליו.
טורטליני בקורדליה

קורדליה המתוקה
לסיום הארוחה באווירה מתוקה חיכו לנו שתי מנות של קינוחים: האחת - פרה דזרט – היתה סלט פירות העונה בליווי מרנג צחור עם מעטפת שנצרבה בברנר, המקנה למרנג טעם של מרשמלו על האש. סלט מרהיב עם פיטאיה ותותים שקיבל באהבה את המתיקות שהונחה מעליו. השניה - גורמנדייז – צלחת צרה וארוכה עם קינוחים אישיים שכללו מרנג לימון, טופי קרמל עם שקדים, שוקולד בלגי מריר ורך על מצע של שיערות קדאיף דקות במיוחד, קוביית שוקולד מריר ואיכותי וסורבה מנגו מרענן.

ארוחת הטעימות שמציעה המסעדה בהחלט מכסה חלק נכבד מהמנות ומייצגת תפריט מצוין שמדגים שוב את הורסטיליות ואת החשיבה המקורית של ניר צוק, שמצליח לרגש בכל מנה ומנה. האסתטיות ניכרת בכל אחת מהמנות בתפריט. החשיבה על הפרטים עובדת גם כאן, בכל חומר גלם ובכל שילוב בין טעמים.

אגב, המנות בארוחה ניתנות לשינוי לפי העדפותיו האישיות של כל סועד, וניתן אף לאכול ארוחה צמחונית/טבעונית במלואה.

ניר נוהג להגיע, להסתובב במסעדה ולדאוג באופן אישי להתנהלות המקצועית של מסעדתו האהובה. אל שולחננו הוא הגיע, ומיד לקח את המפית, הוציא אותה מהחבק ונתן לי כדי להניח על הרגליים. כי כך נהוג במסעדות יוקרה, וניר יודע כיצד להעניק לסועדים שלו את החוויה. ביום שני בערב טוב לראות מקום שוקק, מלא בסועדים, באוכל טוב ובחוויית אכילה עילאית.
תפריט הטעימות: 250 ₪ לסועד (מחייב את כל הסועדים בשולחן).

קורדליה, הצורפים 14, פינת סמטת הזכוכית, יפו. 053-9443139

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ערב בלי נשכח במשייה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
53 שנה של אוכל משובח: ארנולד
חדשה בפתח תקווה: 206 גריל בר
עדיין לא הייתם בפאסטל?
יש לי מקום בלב
ביקור בביסטרו מלון רוטשילד
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר