נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לפני שאתחיל, ארצה לציין מסקנה שהגעתי אליה לאחרונה. מסתבר שקיימות עוד פיסות קטנות של גן עדן במרכז הארץ, ואחת מהן היא מסעדת מקום, שבלב לוקחת את סועדיה לחוויה נעימה ושקטה ברעננה.

מפלים, עצים, פרחים, אווירה טובה, מלצרים אדיבים ואוכל ממש ממש טעים. מה צריך יותר מזה? המסעדה יחסית קרובה לכביש ראשי, אבל נדמה כאילו העולם בחוץ עצר מלכת. שירת הציפורים והמוסיקה משתלבים עם נוף המסעדה ומרכיבים את האווירה המושלמת לארוחה זוגית, אך גם אם מדובר במשפחה עם ילדים, חברים או זוג שהחליט לפנק את עצמו בארוחה טובה.

אם כל זה לא הספיק, חלק מהירקות שנמצאים במנות גדלים ממש שם – כולם אורגניים ומקבלים טיפול מסור ואוהב מהבעלים - חיים שסטל, שהוא גם אדריכל נוף, בנוסף להיותו בעל מסעדה. גם עשבי התיבול המיוחדים בחלק מהמנות גדלים בגינה ומעניקים למנות טעמים ייחודיים. גם אם המנה נראית לכם קונבנציונלית ונפוצה – תמיד יהיה בה טוויסט מעניין, דבר שמאוד לא מובן מאליו.

חשוב וטוב לדעת – אפשר להגיע לאכול במסעדה עצמה (ישיבה בחוץ או בפנים, כך או כך, האווירה נשארת טובה), או לשבת בבר המסעדה, שנפתח לא מזמן ושם יש מנות שונות ומעט קלילות יותר, שאפשר לשלב עם בירה או קוקטייל מעניין.

מנות ראשונות מתפריט המסעדה
פוקאצ'ה טעימה עם שמן זית, אפויה בטאבון של המקום ומוגשת חמה חמה לשולחן. לביבות פראסה (כרישה) וגבינות משק קריספיות מבחוץ ורכות להפליא מבפנים על מצע קרם חציל ולבנה. בנוסף, הזמנו את המנה המוצלחת ביותר בעיניי מבין הראשונות, והיא סופלה הפטריות. הסופלה רך ונמס בפה, ממולא בגבינת עיזים, ומוגש עם קרם רג'יאנו. הטעם החזק של הפטריות לא מאכזב, והסופלה פשוט חלומי.
גבינת חלומי חלומית במקום בלב. צילום: מעיין שגב
מנות ראשונות מתפריט הבר
גבינת חלומי פריכה עם שום, צ'ילי חריף טרי, נענע ושמן זית. מנה מדהימה, חתיכות החלומי גדולות ומפנקות וצרובות בדיוק במידה. צ'יפס של בית – שחום ובשרני עם גבינת פרמז'ן מעל ומיונז פסטו. צ'יפס טוב זה צ'יפס טוב. הוא היה מתוק ורך וקיבל מליחות נעימה ומיוחדת מהפרמז'ן. בנוף, סלט סטייל קפרזה של עגבניות שמש, מוצרלה קרועה, בצל סגול, שמן זית, בזיליקום טרי ומעט צ'ילי חריף לטעם.

אחרון, אבל לא פחות חשוב, סלט שלא נמצא בתפריט, אבל אם יתמזל מזלכם – תוכלו להזמין את סלט החצילים הטעים ביותר שיצא לכם לטעום. טעמים טובים של חציל שרוף שהלכו מצוין עם הפוקאצ'ה שהוגשה מתפריט המסעדה. פשוט תענוג.

למנות העיקריות
המנה הראשונה שלקחנו היא הביף בורגיניון – מאכל קדירה בבישול ארוך (בטאבון), נתחי בקר, ירקות שורש, ציר בקר ויין אדום. התבשיל מוגש על פירה חלבי טעים להפליא, שמקבל את הטעמים הטובים של הרוטב. הבשר נמס בפה וכמעט ולא היה צורך בסכין (כן, הוא התפרק בכזו קלות).
 
המנה החלבית שלקחנו היא מנת הניוקי. הניוקי צרוב קלות ומגיע ברוטב של חמאת עגבניות, שום, טימין טרי, פרחי ברוקולי קראנצ'יים, עירית טרייה ונגיעות שמנת. ניוקי רך ואוורירי (אך ממלא) שלא מאבד את הטעם הטוב של תפוחי האדמה. שתי המנות היו מצויינות, מאוד מומלצות לחובבי הבשר וגם לחובבי השמנת והפסטות.

כדי להוריד את האוכל ממנה למנה ניסינו מהמיצים הסחוטים של המקום. מיץ התפוגזר (תפוח וגזר) שהזמנו היה סחוט טרי, קריר ומתקתק. תענוג לחך בימי הקיץ החמים.

מגוון הקינוחים שיש במסעדה גדול מאוד, והחלטנו ללכת על קינוח הספיישל. היו בו חמישה סוגי פטיפורים שונים, ביניהם מרנג פטל מדהים, מקרון, שוקולד עם קרם פיסטוק, שוקולד עם ניחוח קפה ופאי פירות העונה. הקינוח היה מדהים, המון טעמים, וניכר שהיתה כאן יד מקצועית שמתמחה בקינוחים. מתאים מאוד לסוף ארוחה כבדה, כיוון שמדובר בקינוחונים קטנים שאינם מכבידים על הבטן.
קינוח ספיישל. צילום: מעיין שגב
מקום בלב הוא באמת מקום משפחתי ונעים (וגם מאוד ותיק), שבנוסף למסעדה גם מארח אירועים גדולים של עד 350 איש. אפשר להזמין מקום גם לאירועים קטנים, ואם רוצים להגיע סתם לשבת בניחותא עם מספר אנשים – אל דאגה. יש פינות אינטימיות בחצר במסעדה שמתאימות מאוד לארוחה יחסית גדולה, אך כזו שמבקשת פרטיות. מקום בלב עונה על כל דרישות הלקוח ולא סתם לקוחות ממשיכים לחזור לבקרה.

חשבון בבקשה
פוקצ'ה – 18 ₪
לביבות פראסה – 38 ₪
סופלה פטריות – 42 ₪
סלט עגבניות – 28 ₪
חלומי – 27 ₪
צ'יפס – 22 ₪
ביף בורגיניון – 82 ₪
ניוקי - 62 ₪
תפוגזר – 18 ₪
קינוח ספיישל - 38 ₪
סה"כ לארוחה זוגית גדולה ומפנקת: 375 ₪

מקום בלב, פרדס משותף 5, רעננה. 053-9440962

* הכותבת הגיעה כאורחת של המסעדה

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקום בלב ברעננה
053-9440962

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ערב בלי נשכח במשייה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
53 שנה של אוכל משובח: ארנולד
חדשה בפתח תקווה: 206 גריל בר
עדיין לא הייתם בפאסטל?
ביקור בביסטרו מלון רוטשילד
קחי אותי פסטה מיאה
בילוי לילי בג'מס – הבחירה הנכונה של רחובות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא