נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

את משייה של השף יוסי שטרית ושותפיו אין צורך להציג, אבל כדי לתת הקדמה לצונאמי התענוגות שמיד יגיע, נספר לכם שהיא נמצאת במלון הבוטיק מנדלי בתל אביב, ומשתלבת בכניסה המרשימה שלו. עיצוב נקי, מאוד מנהטני, אבל לא נוצץ כזה. רגוע, בטוח בעצמו, משדר בגרות ועומק. 

משייה מייצגת חלום ים תיכוני, שבא לידי ביטוי באוכל, עם אינטרפטציות ממטבחים של פיין דיינינג, וזה מה שהקבוצה שהקימה את המסעדה מייצגת. אוכל ממרכיבים שכולנו מכירים, אבל שמתחברים לתענוג טעים ומוקפד ויזואלית. 
אסאדו דלעת, משייה
התיישבנו על הבר הגדול והרוחש פעילות. המנות מגיעות כאן על צלחות חרס שיוצרו במיוחד על ידי המקום. סטודיו לקדרות שהפליא להתאים לכל מנה את הצלחת המושלמת עבורה. צלחות כבדות (הברמן מספר שהן לא נשברות, לא משנה מה), שמתאימות לכל אווירת ה'אדמה' שיש כאן. אווירה של מקום שבו נובט האוכל.

הסועדים שמסביבנו התחילו את הארוחה עם לחם הפרנה המפורסם של המקום. "פרנת 18 תבלינים", שניחוחה עולה מכל עבר. אך דווקא בגלל שאנחנו מכירות את עצמנו, נאלצנו לוותר על הלחם כדי לא להתמלא, והתחלנו עם המנות. 

התחלנו עם סשימי טונה אדומה, שמוגש עם סלט חיטה, כוסברה, פילה תפוז, זיתי טאסוס, פפריקה וצ'ילי אדום חריף, בורגול תפוח, איולי עשבים, ג'ל לימון עדין שכל כך הוסיף למנה, טבעות כרישה ויוגורט בקר. מלאכת מחשבת של טעמי ים, הדרים, חמצמצות של יוגורט וחריפות של צ'ילי. נתחי הטונה הטריים היו בעלי מרקם מושלם, והמצע הנייטרלי של החיטה קיבל לתוכו את כל הטעמים.

המשכנו עם אסאדו דלעת: דלעת אפוייה בטאבון בתיבול שמן זית, דבש, שום, סויה, פפריקה, וליד קרם פרש המונח על בורגול תפוח. הדלעת חתוכה כאסאדו, וצרובה כך שהיא נראית בדיוק כמו הדבר האמיתי, אבל לדעתי אין צורך כלל לקרוא לה אסאדו, כי היא עומדת בפני עצמה כמנה יפהפייה וטעימה של דלעת, שקיבלה זץ של מתיקות חרוכה.

את מפרום הכרובית זללנו בשנייה. כרובית צלויה מונחת על בשר טלה קצוץ, שבושל בציר עוף מושחם. מלוחייה, דואה ופטרוזיליה, מעל יוגורט (בקר) ושמן עשבי תיבול, מונח על קרם כרובית, עם אבקת פטרוזיליה שרופה מעל. הרמנו כוסית לחיים עם קרמו דה לימוז'.
סשימי טונה אדומה, מ שייה

לעיקרית הזמנו קטאייף – מנה זוגית שמורכבת משני לחוחים קטנים, עליהם זר של עשבי תיבול, וליד קערה עם תבשיל צוואר טלה ביין אדום ופלפל אנגלי, קערית של טחינת יוגורט ועוד קערונת של סחוג. הרכבנו לעצמנו את המנה (חברתי הוציאה חלק מהעלים, אבל אני השארתי את כולם), וקיבלנו ביס מושלם. צוואר הטלה היה כל כך רך. אל תוותרו על הסחוג, כי כמו בתימן – הלחוח סופג את הטעמים, אך גם מעדן אותם, כך שאין מה לחשוש מחריפות יתר שתשתלט על טעם המנה.

את הארוחה הנפלאה הזו סגרנו עם קינוח לימון: קרם לימון אפוי על בצק פריך, זרעי חמנייה מקורמלים בגרידת הדרים, מעל קצף של יוגורט ויוזו, וקצת סומק טרי לקישוט ולטעם חמצמץ, שמשתלב מעולה עם הלימון. אנחנו חובבות קינוחי לימון, ודגמנו כאלו כמעט בכל מקום שיכולנו. אין ספק שקרם הלימון הזה הוא לא פחות משלמות. סיום מושלם לארוחה כזו.

חשבון בבקשה:
סשימי טונה אדומה – 62 שקלים
מפרום כרובית – 56 שקלים
אסאדו דלעת – 48 שקלים
קטאייף צוואר טלה – 76 שקלים
יין קרמו דה לימוז' – פעמיים 36 שקלים


משייה, מנדלי מוכר ספרים 5, תל אביב. 053-9379051
https://www.rest.co.il/rest/80217787/

* הכותבת הוזמנה להיות אורחת המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
משיה בתל אביב
053-9379051

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
רג'ינה מעירה את מתחם התחנה
53 שנה של אוכל משובח: ארנולד
חדשה בפתח תקווה: 206 גריל בר
עדיין לא הייתם בפאסטל?
יש לי מקום בלב
ביקור בביסטרו מלון רוטשילד
קחי אותי פסטה מיאה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?