נגישות
נגישות

היישר מיפן: תכירו את מסעדת הבנטו החדשה

מתי בפעם האחרונה אכלתם מקופסת אוכל יפנית מסורתית ומרתקת? המקום החדש של ניבה בנטו בזכרון יעקב ייקח אתכם למסע צבעוני וקצת אחר עם אוכל שטרם פגשתם

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 05/03/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קופסת בנטו (צילום: תהילה אור שלו) קופסת הפתעות שמעלה חיוך. הבנטו של ניבה (צילום: תהילה אור שלו)

לא נדמה לכם שחסר כאן אוכל חמוד בסביבה? אוכל שלא רק מצטלם סקסי או אסתטי להפליא אלא פשוט אוכל חמוד, שמעלה חיוך ומעלה את מצב הרוח. אז ניבה קרן אור גולדצוויג, הידועה יותר בשם ניבה בנטו, כבר עושה שנים אוכל חמוד במסגרת משפחתית, חברתית, ביוטיוב (ערוץ "בתוך הקופסה"), ברשתות החברתיות ואפילו הופיעה באודישנים למאסטר שף. בימים אלו היא עושה צעד נוסף בחיבה לבנטו – אותן קופסאות אוכל מעוצבות בסגנון יפני – ופותחת בזכרון יעקב מסעדת בנטו קטנטנה, ורודה ובעיקר חמודה.

המסעדה הטבעונית הפיצית היא מקום מפגש שכונתי שכן היא רחוקה מהמדרחוב התיירותי והיא בעיקר תחנה לקחת בה בנטו ארוז הביתה עם שלל דמויות חמודות שניבה מפסלת, בעיקר חתולים, כבשים, דובונים ופרצופים מתוקים. לא תאמינו מה אפשר לעשות מאורז, אצה וירקות. אמנם אין למסעדה החדשה כשרות אבל אין בה בדל של בשר, דגים, ביצים, מוצרי חלב ואפילו אין בה גלוטן או חומרי גלם מעובדים, צבעי מאכל ושאר עניינים מתועשים. הכלים שבהם תכין ניבה את הבנטו – ורודים יש לציין – עשויים מקרטון ממוחזר אקולוגי מתכלה. "רציתי הכל מקרטון כי הבעיה עם פלסטיק שיש יותר מדי ממנו", מספרת ניבה.

מסעדת ניבה בנטו (צילום: תהילה אור שלו) מפוסל ומושקע עד הפרט האחרון. ניבה בנטו (צילום: תהילה אור שלו)

במקום יש רק ארבעה מקומות ישיבה על הבר ועוד שני שולחנות במרפסת ועיקר ההזמנות יהיו בטייק אווי לקחת הביתה, לעבודה או לדרך בקופסה ורודה ממותגת עם הכיתוב My Bento Box. רק אל תשכחו לצלם לפני הביס כי היופי הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. לצד הקיר הוורוד במסעדה יש מדפי זכוכית מלאים במיני חטיפים ומאכלים שאפשר לרכוש הביתה ומיני מרצ'נדייז חמודים שניבה מייבאת מיפן. ניבה חיברה שני ספרי הדרכה להכנת בנטו לבד בבית: "בנטו. פשוט לשחק באוכל" ו-"בתוך הקופסה- ספר הבנטו הישראלי הראשון".

הסוד הוא בחומרי הגלם
ניבה שמה דגש על חומרי גלם משובחים, שלא קל למצוא אפילו ביפן (למשל חומץ אורז ללא גלוטן, סויה ללא גלוטן, אטריות כוסמת ללא גלוטן שיקרות פי כמה מאלו היפניות עם הגלוטן, עלעלים טריים, פרחי מאכל וכך הלאה). בתפריט שמתגבש בימים אלו וישתנה תוך כדי תנועה ורוח היצירה שנחה על ניבה יהיו גיוזה, אינאריזושי, אוניגיראזו, שניצלוני טופו עגלגלים, קאריריזו, יאקיסובה, דנגו, מוצ'י, נאטו – פולי סויה מותססים, מרקים ונזידי קארי, עוגות מוס עם ציורים והמון אוניגירי קאוואי ועוד. המחירים נגישים, למשל שמונה שקלים ליחידת גיוזה מקמחים ללא גלוטן, מ-40 שקלים לבנטו, משבעה שקלים לניגירי, 18 שקלים לרול מאקי עם ירקות, 18 שקלים לשניצל טופו, 36-20 שקלים למנת יאקיסובה ועוד.

ניבה בנטו (צילום: תהילה אור שלו) חווית אכילה בריאה וקצת אחרת. ניבה בנטו (צילום: תהילה אור שלו)

אגב, בנטו היא מילה יפנית המתארת ארוחת Take Out המוגשת בתוך קופסה, אבל כמו שכבר הבנתם בתרבות היפנית אין סתם לזרוק כמה מרכיבים לקופסה ויאללה, אלא הכל מדויק, מפוסל ומושקע עד הפרט האחרון. כל בנטו עובד על עקרון החמש – לפחות חמישה צבעים, לפחות חמש שיטות הכנה שונות (אידוי, טיגון, בישול, טרי וכדומה), יחס מאוזן בין הפחמימה (יש בערך חצי פחמימה במנה כך שלמרות גודלה / קוטנה מדובר בארוחה משביעה למדי) לירקות ולחלבון. עקרון מנחה נוסף הוא הגודל או יותר נכון – הקוטן. האוכל קטן וחתוך בצורה אסתטית. הבנטו עצמו מהונדס כך שלכל מנה יש מקום מדויק ועם זאת הכל צפוף ומהודק, מעין בריידי באנץ'. תשכחו מבלגן או "זרקתי משהו על הצלחת וזה מה שיצא" המאפיינים יותר את הלבנט. כאן חשבו על הכל.

ניבה בנטו - תש"ח 29, זכרון יעקב, שני-חמישי 12:00-18:00, שישי 12:00-18:00, 055-6604068

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון